Gå til innhold

Opprette konto


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med å opprette flere brukskontoer i nettbanken? Kan man liksom opprette en konto til feks å spare til en viss ting, også har man en konto der man har penger for avtalegiro til treningssenteret, osv? Eller bør man ikke ha så mange kontoer? Har det noe å si? Skulle nemlig gjerne gjort det slik for å få bedre orden og oversikt. 

Anonymkode: 70e3f...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan ha så mange kontoer du vil :) 

Anonymkode: 03104...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du gjøre. Og også legge inn faste månedlige trekk / overføringer mellom egne kontoer bl.a.

I DNB er det i hvertfall slik :)

Anonymkode: e0d78...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, ikke ha mange brukskontoer. bedre å opprette sparekontoer da du ofte får bedre vilkår på dem. 

Anonymkode: 03104...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan det, har aldri hørt at det skal ha noe å si sånn..for noen andre enn ditt eget system :) . Men, jeg vet at i min bank, så er det ikke lurt å betale regninger fra de ekstra kontoene man oppretter selv da det er skyhøye gebyrer og avgift på 75,- pr. regning! Så jeg har fått rådgiveren i banken til å opprette en konto jeg betaler regninger fra. :) 

Anonymkode: 178ff...ef2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Sparebank 1 og i nettbanken og mobilbanken der er det ihvertfall bare å klikke på "opprett konto" så kan du lage så mange du vil og gi de det navnet du syns passer best til formålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men, ikke ha mange brukskontoer. bedre å opprette sparekontoer da du ofte får bedre vilkår på dem. 

Anonymkode: 03104...c24

Greia med sparekontoer er vel at man bare har 12 gebyrfrie uttak. Det er i alle fall slik i min bank. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan det, har aldri hørt at det skal ha noe å si sånn..for noen andre enn ditt eget system :) . Men, jeg vet at i min bank, så er det ikke lurt å betale regninger fra de ekstra kontoene man oppretter selv da det er skyhøye gebyrer og avgift på 75,- pr. regning! Så jeg har fått rådgiveren i banken til å opprette en konto jeg betaler regninger fra. :) 

Anonymkode: 178ff...ef2

Har nå prøvd å søke opp, og lage ny brukskonto, og jeg finner ingenting om at det er noen form for gebyr og avgift på den nye kontoen jeg oppretter? 

Anonymkode: 70e3f...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men, ikke ha mange brukskontoer. bedre å opprette sparekontoer da du ofte får bedre vilkår på dem. 

Anonymkode: 03104...c24

Ikke hvis du skal bruke dem til å betale regninger. Overraskende nok er brukskontoer mer egnet til bruk enn sparekontoer, og sparekontoer er egnet til sparing. Mon tro om de valgte å gi dem navn etter hvilken funksjon de hadde.

Det finnes dog noen sparekontoer uten uttakbegrensninger og slikt, de kan man jo bruke som brukskonto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har ingen uttaksbegrensninger på sparekonto i Sparebank1. Ulempen er at det ikke er like gode betingelser på en konto med frie uttak. For mine sparemål passer dette, men jeg bruker ikke dette til langtidssparing. Til det setter jeg penger i fond. Det er også mulig jeg må vurdere en sparekonto i en bank med bedre betingelser hvis jeg etterhvert får større beløp på konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/27/2016 at 22.44, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan det, har aldri hørt at det skal ha noe å si sånn..for noen andre enn ditt eget system :) . Men, jeg vet at i min bank, så er det ikke lurt å betale regninger fra de ekstra kontoene man oppretter selv da det er skyhøye gebyrer og avgift på 75,- pr. regning! Så jeg har fått rådgiveren i banken til å opprette en konto jeg betaler regninger fra. :) 

Anonymkode: 178ff...ef2

Hva i all verden er det for en bank du bruker? Jeg har hatt og har kontoer i mange ulike banker, men har aldri vært borti noe sånt. 

Anonymkode: 69942...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 22.49, AnonymBruker skrev:

Greia med sparekontoer er vel at man bare har 12 gebyrfrie uttak. Det er i alle fall slik i min bank. 

Har nå prøvd å søke opp, og lage ny brukskonto, og jeg finner ingenting om at det er noen form for gebyr og avgift på den nye kontoen jeg oppretter? 

Anonymkode: 70e3f...567

Betingelser på sparekontoer, inkl rentevilkår, begrensninger i antall uttak, hvorvidt regningsbetaling er priset osv varierer mellom bankene, så dette må nok hver og én sjekke med sin bank for å få riktig svar seg selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden er det for en bank du bruker? Jeg har hatt og har kontoer i mange ulike banker, men har aldri vært borti noe sånt. 

Anonymkode: 69942...49d

Næh, ikke jeg heller, så det er litt kjipt når man ikke er klar over det. :)Jeg klager ikke - jeg er snart 30 år, og har i alle år sluppet unna alle andre gebyrer, og da rådgiveren oppdaget det i år så valgte han å ikke gjøre noe med det :fnise:

Anonymkode: 178ff...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Næh, ikke jeg heller, så det er litt kjipt når man ikke er klar over det. :)Jeg klager ikke - jeg er snart 30 år, og har i alle år sluppet unna alle andre gebyrer, og da rådgiveren oppdaget det i år så valgte han å ikke gjøre noe med det :fnise:

Anonymkode: 178ff...ef2

Kan du ikke fortelle oss hvilken bank det er sånn at andre slipper å gå i fellen?

I min bank må jeg passe på hva salgs konto jeg oppretter fordi det er noen som er helt gebyrfrie og andre som ikke er det. Sparekontoer er det gebyr for regningsbetaling, så det gjør jeg ikke. Men vi snakker type kr 3, 5 eller 7. De gebyrene du snakker om er når man betaler over disk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Friday, May 27, 2016 at 22.42, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med å opprette flere brukskontoer i nettbanken? Kan man liksom opprette en konto til feks å spare til en viss ting, også har man en konto der man har penger for avtalegiro til treningssenteret, osv? Eller bør man ikke ha så mange kontoer? Har det noe å si? Skulle nemlig gjerne gjort det slik for å få bedre orden og oversikt. 

Anonymkode: 70e3f...567

Du kan ha så mange kontoer du selv ønsker. Men du bør ikke ha flere kontoer enn du klarer å ha oversikten ove4. Det er helt vanlig å ha en brukskonto og en regningskonto, samt egne sparekontoer. Lag deg et system som fungerer for deg, det er det viktigste. 

Anonymkode: 98ee5...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 22.42, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med å opprette flere brukskontoer i nettbanken? Kan man liksom opprette en konto til feks å spare til en viss ting, også har man en konto der man har penger for avtalegiro til treningssenteret, osv? Eller bør man ikke ha så mange kontoer? Har det noe å si? Skulle nemlig gjerne gjort det slik for å få bedre orden og oversikt. 

Anonymkode: 70e3f...567

Det er veldig lettvindt og greit å selv opprette en konto i banken sin. Jeg har Dnb, og bare klikket på "opprett konto" i nettbanken, som var et menyvalg. Deretter måtte jeg huke av for ønsket kontotype (brukskonto, sparekonto osv). Fort gjort på minuttet.

Du kan ha så mange kontoer du vil, i prinsippet, men det er lurt å ha et system og ikke for mange, så det blir rot for deg. Man kan selv navngi kontoene sine (f.eks. "regningskonto" eller "brukskonto", "sparekonto" og så videre), så er det lettere å holde orden i alle kontonummerne.

Det du nevner ang. en egen konto til treningssenteret og autogirotrekk, får meg til å tro at du kanskje snakker om å opprette en egen konto til absolutt alle regningene du har og sette inn penger til hver enkelt på en drøss ulike kontoer....? Det ville ikke jeg gjort, det er ikke nødvendig, og det blir masse styr og drive å føre over penger til hver enkelt. Da er det bedre å føre over et samlebeløp (alle dine månedlige utgifter i èn sum) over til en konto du f.eks. kan kalle "regningskonto" eller "månedsutgifter" eller noe slikt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...