Gå til innhold

Hvordan er restaurantene og butikkene her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mallorca.

Jeg er allergiker som ikke tåler enkelte matvarer. Er det McDonalds der? (Spør fordi McDonalds av erfaring er flinke med allergimerking). 

Hvordan er butikkene, er det "normale" og kjente matvarer å få kjøpt dersom jeg må lage egen middag på hotellet og ikke tør å spise ute? 
Hvordan er kelnerne og kokkene på div. restauranter, er de flinke til å ta hensyn til matvareallergi? Jeg skal skrive ut et allergikort og ta med meg og vise på restauranter hvis jeg spiser ute, om det står på spansk kan det vel ikke misforstås eller? 

Anonymkode: eea7c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs helt hvor på Mallorca du skal. Regner med det er McDonalds på de største stedene. Når det kommer til allergier kan man aldri være sikker, så gå på litt finere restauranter. De tar nok bedre vare på deg enn de billige tavernaene med servitører i bikini. En del restauranter har begynt å markere allergier i menyen, men det gjelder for det meste "ordentlige" restauranter på større steder. Maten i dagligvarebutikkene er helt ålreit, så det er ikke noe problem å lage noe selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...