Gå til innhold

Noen andre som er hekta på falske vipper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja kunne ønske jeg hadde råd til vippeextentions! Ser så sykt fint ut (ofte ihvertfall, noen har alt for lange og tykke). 

Men for en fattig student (som også elsker å samle på de og sette de på), så er sette-på-selv-vipper en bra løsning :D

Anonymkode: 0f188...cd3

Hvordan har du lært deg det? Jeg er over 30, og prøvde for første gang i vinter. Det gikk mildt sagt veldig dårlig, klarte ikke å få de nærme nok vippekanten. Og satt resten av kvelden (hjemme heldigvis, smart nok til å prøve en vanlig innedag først :P) med sviende øyne fordi jeg hadde fått lim for nærme øyet. Ikke minst ble de forferdelig ulike på hver side, de ene fikk jeg til greit i ene enden, de andre var to mm over vippekanten hele veien. 

Anonymkode: 7b1d4...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, satan skrev:

The struggle is real! Har bestilt sånne fancye minkvipper, blir så inspirert av instagram. Jentene ser jo ut som gudinner med dådyrblikk, så jeg måtte jo selvsagt prøve. Så ut som en hest. :grine:

Hahaha, akkurat det samme gjorde jeg også! Bestilte disse Lilly mink lashes som jeg har sett overalt på instagram (i tillegg til Kylie Jenner) og jeg så jo ut som en draqqueen eller hva det kalles. Så jo heelt annerledes ut enn på de jentene! 

Anonymkode: a62a1...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, akkurat det samme gjorde jeg også! Bestilte disse Lilly mink lashes som jeg har sett overalt på instagram (i tillegg til Kylie Jenner) og jeg så jo ut som en draqqueen eller hva det kalles. Så jo heelt annerledes ut enn på de jentene! 

Anonymkode: a62a1...a71

Det er jo faktisk helt tragisk! Bestilte både Koko Lashes, Lilly Lashes og House of Lashes (lettpåvirkelig), og så helt sinnssyk ut :skratte:

Jeg elsker sminke, er ikke redd for å dra den helt ut og bruker ofte dramatisk sminke, men disse ble way too much, selv for meg. Ble så frustrert over at jeg ikke ble seende ut som en gudinne, det er ikke akkurat billig heller! :P 

Synes det er kjemperart, Ardell Demi Wispies blir ca. like lange på meg som disse minkvippene blir på "alle andre", og de er litt over halvparten i lengde. Har kommet frem til at disse instajentene må ha stor avstand fra vippekant til bryn, fordi de når meg nesten helt opp til øyenbrynet :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, akkurat det samme gjorde jeg også! Bestilte disse Lilly mink lashes som jeg har sett overalt på instagram (i tillegg til Kylie Jenner) og jeg så jo ut som en draqqueen eller hva det kalles. Så jo heelt annerledes ut enn på de jentene! 

Anonymkode: a62a1...a71

Kylie og Co ER jo sminket som dragqueens, det er ikke meningen at noe på ansiktet eller kroppen for den sak skyld skal se naturlig ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du lært deg det? Jeg er over 30, og prøvde for første gang i vinter. Det gikk mildt sagt veldig dårlig, klarte ikke å få de nærme nok vippekanten. Og satt resten av kvelden (hjemme heldigvis, smart nok til å prøve en vanlig innedag først :P) med sviende øyne fordi jeg hadde fått lim for nærme øyet. Ikke minst ble de forferdelig ulike på hver side, de ene fikk jeg til greit i ene enden, de andre var to mm over vippekanten hele veien. 

Anonymkode: 7b1d4...b2c

(TS her) Nå poster jeg med brukernavn, har vel ikke noe å skjule.

Jeg har rett og slett bare øvd :) man må prøve og feile noen ganger før man får det ordentlig til. Men når du først får det skikkelig til, ja da sitter det! Jeg hadde en laaang pause fra fake vipper før jeg begynte med det igjen for noen måneder siden, og det satt fremdeles i håndlaget så da var det ikke noe problem. 

Vil anbefale deg å se videoer på youtube for hvordan det gjøres :) Men kan gi deg noen trinn for hva som er viktig når du skal gjøre det: 

Noen bruker å ta på litt mascara før de setter på vippene, da noen synes at remsen lettere vil feste seg sammen med de naturlige vippene. Dette er smak og behag, og jeg pleier ikke å gjøre det. 

1. Bruk en pinsett eller et annet egnet verktøy for å manøvrere vippene. Jeg bruker en helt vanlig pinsett fra Clas Ohlsson, noe som kan være greit å begynne med. 

2. Vippene må klippes til så de passer til øyet ditt. Test vippene på øyet først og se hvor mye du vil klippe. Jeg klipper alltid av fra den enden hvor vippene er lengst, for å få et mest mulig naturlig resultat. Jeg bruker en helt vanlig neglesaks til dette, da den er liten og hendig og det er lett å treffe riktig med den. 

3. Bruk en skikkelig lim, gjerne DUO som kan kjøpes på Kicks eller andre parfymeri. Dette er den eneste limen jeg får ordentlig til å bruke. Anbefaler gjennomsiktig lim når man er nybegynner, spør etter dette på parfymeriet. Sort lim kan brukes når man blir mer erfaren, om man ønsker det. 
Hold vipperemsen med pinsetten. Limet skal påføres langs kanten på vipperemsen, og det skal kun være en tynn remse med lim. Bruker du for mye så er det lett at det kommer inn på øyet. Det kan være litt vanskelig å påføre lim rett fra tuben da åpningen er litt stor. Klipp gjerne en Q-tips i to, bruk den ene halvdelen og påfør litt lim på den avklipte enden. Bruk deretter den avklipte Q-tipsen til å påføre limet på remsen. Pass på at det blir nok lim i endene, her er det vanskeligst å få feste.

4. Hold vipperemsen i pinsetten i ca. 30 sekunder slik at limet begynner å tørke litt, da blir limet lettere å hanskes med, og det blir mye enklere å få vippene til å sitte. 

5. Før vippene forsiktig mot øyet. Noen liker å ha øynene åpne når de setter dem på, jeg pleier alltid å lukke øyet halvveis fordi remsen da ikke krasjer så lett med mine egne vipper, og det blir lettere å treffe nærmest mulig inntil kanten. Plassér vippene slik at de ikke kommer for langt ut til den ene eller den andre siden.
Vær spesielt oppmerksom på endene av remsen, og hold dem inntil huden/kanten i flere sekunder. Når du har fått feste i endene og det har gått noen sekunder til, kan du prøve å bruke pinsetten til å klemme sammen remsen med dine egne vipper. Pass på at det ikke sitter noe lim på pinsetten! Da vil du nemlig rive av igjen remsen siden den henger seg fast i pinsetten. Jeg tørker alltid av pinsetten for hver sammenklemming.
Du kan også bruke en vippetang til å klemme de sammen og få en bøy på de, men med vippetangen er det lettere å rive av igjen remsen så isåfall anbefaler jeg at limet har tørket litt mer. 

 

Mascara kan selvsagt tas på når du har satt på vippene, men dette må i så fall gjøres når limet har tørket helt, for å unngå å flytte på eller rive av remsen. Jeg liker ikke å bruke mascara sammen med de falske vippene, både fordi jeg synes jeg ødelegger dem, og fordi det blir "too much" for øynene mine. Dersom du tar mascara på de falske vippene, så får du det ikke bort igjen. Du kan nemlig bruke slike vipper om og om igjen, og limet kan fjernes ved å legge dem i heptan som du får kjøpt på apoteket. Jeg pleier å ta et lite eggeglass med litt heptan i, og la vippene ligge i det i ca 10 minutter. Deretter er det bare å dra av det gamle limet, og la vippene tørke. Vips så er de så godt som nye :) (NB. Enkelte vipper fra eBay tåler ikke heptan og blir ødelagte, men alt av vipper jeg har kjøpt i Norge tåler dette)

 

Plutselig har du fått det til! :) 

Som du ser så er det noen trinn å lære seg, og man må rett og slett jobbe med å få det inn i håndlaget.
Men den som virkelig vil, den får det til! :sexy:

 

Endret av BeautyBox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, satan skrev:

The struggle is real! Har bestilt sånne fancye minkvipper, blir så inspirert av instagram. Jentene ser jo ut som gudinner med dådyrblikk, så jeg måtte jo selvsagt prøve. Så ut som en hest. :grine:

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, akkurat det samme gjorde jeg også! Bestilte disse Lilly mink lashes som jeg har sett overalt på instagram (i tillegg til Kylie Jenner) og jeg så jo ut som en draqqueen eller hva det kalles. Så jo heelt annerledes ut enn på de jentene! 

Anonymkode: a62a1...a71

 

12 timer siden, satan skrev:

Det er jo faktisk helt tragisk! Bestilte både Koko Lashes, Lilly Lashes og House of Lashes (lettpåvirkelig), og så helt sinnssyk ut :skratte:

Jeg elsker sminke, er ikke redd for å dra den helt ut og bruker ofte dramatisk sminke, men disse ble way too much, selv for meg. Ble så frustrert over at jeg ikke ble seende ut som en gudinne, det er ikke akkurat billig heller! :P 

Synes det er kjemperart, Ardell Demi Wispies blir ca. like lange på meg som disse minkvippene blir på "alle andre", og de er litt over halvparten i lengde. Har kommet frem til at disse instajentene må ha stor avstand fra vippekant til bryn, fordi de når meg nesten helt opp til øyenbrynet :vetikke:

 

Lurer på om kanskje dette her kan være svaret på hvorfor vi ser helt gærne ut med slike vipper? I denne videoen forklarer hun dama hvilke vipper vi jenter med "hooded eyes" bør velge og hvorfor :P

 

Endret av BeautyBox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kanskje det har noe med øynene å gjøre jeg og. Bruker selv feks Ardell glamour 105 lashes og de ser helt naturlige ut. Har litt lange vipper fra før også da.. Vet at lange vipper ville sett ok ut på meg. Har ikke stor avstand fra brynene og øyet da, så tror ikke det har så altfor mye å si?

Anonymkode: 4514d...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BeautyBox skrev:

 

 

 

Lurer på om kanskje dette her kan være svaret på hvorfor vi ser helt gærne ut med slike vipper? I denne videoen forklarer hun dama hvilke vipper vi jenter med "hooded eyes" bør velge og hvorfor :P

 

Uuuh, takk for link til videoen! Skal prøve å klippe til mine nå. Slenger inn en oppdatering om hvordan det blir :biggrin:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/29/2016 at 19.21, satan skrev:

Uuuh, takk for link til videoen! Skal prøve å klippe til mine nå. Slenger inn en oppdatering om hvordan det blir :biggrin:

Hvordan gikk det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BeautyBox skrev:

Hvordan gikk det? :)

Oida, glemte helt av at jeg skulle gi tilbakemelding :P 

Det ble mye bedre, men jeg synes enda de var litt dominerende og "tunge" på mine øyne. Skal prøve enda en gang til å klippe de litt kortere og prøve å gjøre sånn at slutten på vippen ikke når helt ut til den ytterste delen på vippekanten, om det gir noen som helst mening. Litt lengre innover, på en måte. Er helt elendig på å forklare :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, satan skrev:

Oida, glemte helt av at jeg skulle gi tilbakemelding :P 

Det ble mye bedre, men jeg synes enda de var litt dominerende og "tunge" på mine øyne. Skal prøve enda en gang til å klippe de litt kortere og prøve å gjøre sånn at slutten på vippen ikke når helt ut til den ytterste delen på vippekanten, om det gir noen som helst mening. Litt lengre innover, på en måte. Er helt elendig på å forklare :fnise:

Skjønner veldig godt hva du mener, det er vel sånn som hun på den videoen prøver å vise :) har opplevd dette mange ganger selv, at jeg har sett litt dragqueen-aktig ut fordi de liksom henger ut på siden :fnise: skjer spesielt med ebay-vipper, da disse remsene ofte er "stivere" og vanskeligere å forme etter øyet, noe som blir verre når man prøver å klippe dem til.. Men har lært meg ny teknikk for disse også nå som ikke gjør de så stive :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BeautyBox skrev:

Skjønner veldig godt hva du mener, det er vel sånn som hun på den videoen prøver å vise :) har opplevd dette mange ganger selv, at jeg har sett litt dragqueen-aktig ut fordi de liksom henger ut på siden :fnise: skjer spesielt med ebay-vipper, da disse remsene ofte er "stivere" og vanskeligere å forme etter øyet, noe som blir verre når man prøver å klippe dem til.. Men har lært meg ny teknikk for disse også nå som ikke gjør de så stive :) 

Ja, nettopp! Jeg prøvde det i går, og selv om det var en stor forbedring tror jeg vippene må enda lengre inn på øyet for å unngå at øynene blir tunge og "dras" nedover.

Haha ja, exactly. Pleier alltid å bare bøye dem frem og tilbake for å løsne de opp litt, men jeg er mest vant til vipper med usynlige, myke og fleksible bånd som for eksempel Ardell sine. De er helt umulig å påføre feil :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, satan skrev:

Ja, nettopp! Jeg prøvde det i går, og selv om det var en stor forbedring tror jeg vippene må enda lengre inn på øyet for å unngå at øynene blir tunge og "dras" nedover.

Haha ja, exactly. Pleier alltid å bare bøye dem frem og tilbake for å løsne de opp litt, men jeg er mest vant til vipper med usynlige, myke og fleksible bånd som for eksempel Ardell sine. De er helt umulig å påføre feil :biggrin:

Ja, hater at øynene blir tunge! Har selv lurt på hvordan jeg skulle få det til slik at det ikke skjer. Vil jo helst ha så åpne øyne som mulig :)  

Jeg elsker Ardell sine <3 de er så superenkle å få til å sitte som man vil. 

Med ebay vipper har jeg nå lært at de har to "snorer" på oversiden og undersiden av remsen, og at man kan fjerne den ene snora slik at remsene blir lettere å forme til øyet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, BeautyBox skrev:

Ja, hater at øynene blir tunge! Har selv lurt på hvordan jeg skulle få det til slik at det ikke skjer. Vil jo helst ha så åpne øyne som mulig :)  

Jeg elsker Ardell sine <3 de er så superenkle å få til å sitte som man vil. 

Med ebay vipper har jeg nå lært at de har to "snorer" på oversiden og undersiden av remsen, og at man kan fjerne den ene snora slik at remsene blir lettere å forme til øyet :D 

Ikke sant.. Får bare prøve helt til jeg eventuelt må innse at det bare er å gi opp :P Hadde du noe hell med metoden på videoen forresten?

Oi, så lurt! Hvordan fjerner du den? Med pinsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, satan skrev:

Ikke sant.. Får bare prøve helt til jeg eventuelt må innse at det bare er å gi opp :P Hadde du noe hell med metoden på videoen forresten?

Oi, så lurt! Hvordan fjerner du den? Med pinsett?

Hvilken metode tenker du på? :) Jeg har ikke prøvd å ta på vipper etter at jeg opprettet denne tråden. Har ikke kommet noe anledning ennå :P men har lyst å bruke vipper til hverdags også.. må bare finne en måte så det ser naturlig ut! Vanskelig når man har sånne øyne som ikke kler alt og det fort ser unaturlig ut. 

Fjerner det bare med pinsett ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.5.2016 at 0.45, satan skrev:

The struggle is real! Har bestilt sånne fancye minkvipper, blir så inspirert av instagram. Jentene ser jo ut som gudinner med dådyrblikk, så jeg måtte jo selvsagt prøve. Så ut som en hest. :grine:

HAHA SJÆL! Jeg så ut som et troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som liker punktvipper - liker dere best sånne "knots" eller ett og ett "hår"? :) (se bilder)

3791377_orig.jpg?461

Red Cherry Lashes - Red Cherry Lashes - Individual Single Medium Black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også avhengig av løsvipper. Har prøvd mange forskjellige alt fra de billige fra hennes til mer eksklusive merker. De fra hennes er alt for stive og vanskeligere og sette fint på, det samme problemet har jeg hatt med x antall bom kjøp på ebay. Favoritten min nå er house of lashes femme fatale. Har også hatt vippe extensions mange ganger men vippene mine ble slitte og korte å ble avhengig av og hele tiden ta etterfylling. Holder meg til løsvipper nå da jeg syns det sliter mindre på vippene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, BeautyBox skrev:

Hvilken metode tenker du på? :) Jeg har ikke prøvd å ta på vipper etter at jeg opprettet denne tråden. Har ikke kommet noe anledning ennå :P men har lyst å bruke vipper til hverdags også.. må bare finne en måte så det ser naturlig ut! Vanskelig når man har sånne øyne som ikke kler alt og det fort ser unaturlig ut. 

Fjerner det bare med pinsett ja :)

Blir litt forvirret av AB innlegg, tenkte sikkert på feil person da, haha :P 

Jeg er helt totalt avhengig av vipper til hverdags, men da må det være noe så naturlig som ardell. Det vises kanskje at det ikke er ekte vipper om man ser etter, men de blir aldri så dominerende at de "tar over" ansiktet mitt, og jeg får bare litt ekstra dådyrblikk. Prøvde å gå ut med House of Lashes vipepr en gang, og følte meg så utrolig stygg :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...