Gå til innhold

Dårlig dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gift i snart 17 år, og samboer før det. Så jeg vil påberope meg en viss erfaring i det å leve sammen. 

Både mannen og jeg har dårlige dager. Da er reglene slik: Vi sier i fra at det er en drittdag, og at vi vil være i fred en stund  (det betyr også "ikke grav og spør, fordi da svarer jeg frekt tilbake"). 

Anonymkode: 72ceb...c5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Agnetha

Ok? 

Jeg derimot har erfart at for min del er det godt med kos og nærhet og få snakket ut sammen. Antall år som gift/sambo er igrunn uten betydning når det er personlighetene som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest insta72

La ham være i fred. Det går bare utover deg viss du prøver. Ikke ta det personlig.  Dagen for han er bare dritt. De fleste menn vil ikke snakke dypt og fortrolig på sånne dritt dager. De vil bare furte  seg igjenom de.  I morra skal du se det er bedre. Viss ikke du er sur og grinete i morra pga han var  det  i dag. Helt enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært gift i snart 17 år, og samboer før det. Så jeg vil påberope meg en viss erfaring i det å leve sammen. 

Både mannen og jeg har dårlige dager. Da er reglene slik: Vi sier i fra at det er en drittdag, og at vi vil være i fred en stund  (det betyr også "ikke grav og spør, fordi da svarer jeg frekt tilbake"). 

Anonymkode: 72ceb...c5e

Slik har vi det også. Etter at vi ble enige om å gjøre det slik har det blitt lengre mellom de dårlige dagene og, ikke minst, det varer aldri en hel dag når det først er slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, temaet her er ikke dårlige dager, men hvordan han velger å kommunisere det til kjæresten sin.

Anonymkode: 6741d...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les nå hele innlegget før dere svarer, da. Selvfølgelig får han lov til å ha dårlige dager. Problemet er at han stenger meg ute, svarer surt og lar det dårlige humøret som har dukket opp uten noen spesiell grunn gå utover meg, som er i en periode hvor jeg trenger støtte fra han.

Anonymkode: 6741d...7ac

Det er ikke problemet, det er hans måte å takle en dårlig dag på. Når du er inne i en dårlig periode får han lov til å ha dårlige dager likevel, uten å måtte skyve alle sine problemer til side for deg. Og du må la han få lov til å få fred

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, temaet her er ikke dårlige dager, men hvordan han velger å kommunisere det til kjæresten sin.

Anonymkode: 6741d...7ac

ut i fra det du skriver vil jeg be deg tenke over hvordan du velger å behandle kjæreste din. han er ikke NØDT til å snakke om det, gråte om det eller le av det. La han sutre hvis han er lei seg, han får lov til å ha sin reaksjon.

å ta hverandre på alvor - å la hverandre få lov til å ha de følelser de har, er faktisk veldig viktig. Jeg hadde aldri giddet et forhold hvor typen ba meg "føle deg slikt istedenfor". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chroma

Vi er alle forskjellige, noen trenger å snakke, andre trenger fred. Og noen ganger vet man det kanskje ikke selv engang.

Hvis han gir uttrykk for at han vil være i fred så skal du da gi han fred! Jeg er sånn selv, det er kanskje ikke den beste egenskapen, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chroma skrev:

Vi er alle forskjellige, noen trenger å snakke, andre trenger fred. Og noen ganger vet man det kanskje ikke selv engang.

Hvis han gir uttrykk for at han vil være i fred så skal du da gi han fred! Jeg er sånn selv, det er kanskje ikke den beste egenskapen, men sånn er det bare.

Den viktigste egenskapen er å selv se hva man trenger på slike dager og å si det på en ok måte til partneren sin ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg skulle ønske han kunne gjøre det. Og sånn som det ser ut nå, så har han jo ingen spesiell grunn, virker bare humørsyk. Og det er selvfølgelig greit det også innimellom, men jeg synes det er dårlig gjort å la det gå utover meg som ikke skjønner noenting. 

Jeg kaller det faktisk et problem når man lar sitt dårlige humør gå utover kjæresten på denne måten, det er ikke et slikt forhold jeg ønsker å ha. 

Anonymkode: 6741d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Jeg skulle ønske han kunne gjøre det. Og sånn som det ser ut nå, så har han jo ingen spesiell grunn, virker bare humørsyk. Og det er selvfølgelig greit det også innimellom, men jeg synes det er dårlig gjort å la det gå utover meg som ikke skjønner noenting. 

Jeg kaller det faktisk et problem når man lar sitt dårlige humør gå utover kjæresten på denne måten, det er ikke et slikt forhold jeg ønsker å ha

Anonymkode: 6741d...7ac

Enig med deg her.

Dersom man har en dårlig dag, så må man kommunisere det på en respektfull måte til sin partner. Hvis ikke man vet om man har en dårlig dag før partners spørsmål gjør deg klar over det, så synes jeg man skal skjerpe seg og iallefall svare på en imøtekommende og hyggelig måte at man ønsker å være i fred. Det er ikke så fryktelig vanskelig.

Men noen ser det vel som sin "rett" å være frekk og jævelig mot partner bare fordi man har en dårlig dag. Har aldri skjønt det. Hvor egoistisk er det ikke å mene at ens eget dårlige humør har større verdi enn den sårhet og irritasjon man påfører partner når den blir møtt med ufortjent glefsing og kjefting. Folk as, jeg skjønner ikke at folk ikke bare kan være litt hyggelige mot partneren sin.

Man bor sammen 24/7 og man må kunne være seg selv, og jeg kunne derfor aldri vært sammen med en som ikke kommuniserer på en skikkelig måte. Godt folk er forskjellige, sånn at slike folk kan være sammen med hverandre. Uff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, TAKK til deg her over, jeg begynte nesten å føle meg storforlangende og urimelig som faktisk krever at partneren min greier å kommunisere at han har en dårlig dag på en ordentlig måte. 

Anonymkode: 6741d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s

Ja, helt enig. Det er lov å ha en dårlig dag, men jeg forventer at en partner er voksen og høflig nok til å si "beklager, jeg har en utrolig dårlig dag. Det har ingenting å gjøre med deg, men jeg trenger å være litt alene. Så kan vi snakke senere". 

Hvis det første han gjør er å være frekk og sutrete er det ikke greit og jeg hadde fortalt han at i et forhold oppfører man seg som voksne, ikke barn. Det er lov til å ha en dårlig dag og trenge å være alene, men man må da klare å si det på en fin måte. 

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...