Gå til innhold

Dårlig dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har en dårlig dag, og sier han ikke vet selv hvorfor, men lar det gå utover meg fordet. Han sier blant annet at han ikke kan gjøre så mye for meg, når han selv har en dårlig dag. Han er heller ikke interessert i å snakke om det. Det hører med til historien at jeg nylig har mottatt en veldig dårlig nyhet, og har ligget alene hjemme og grått hele uken. 

Vi har vært sammen i 8 måneder, og har aldri vært sinte på hverandre før. Denne oppførselen gjør meg veldig betenkt, og jeg ser vel egentlig på det som et rødt flagg. En ting er å ha en dårlig dag, men når han heller ikke vil snakke om det og blir sur når jeg spør, og lar det gå utover meg, vet jeg ikke om dette er en kjæreste jeg vil ha lengre.

Tanker? :-(

Anonymkode: 6741d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Får han ikke lov til å ha en dårlig dag og få være i fred uten å skulle gjøre ting for deg? 

Når jeg eller samboeren har en dårlig dag sier vi bare det uten å måtte prøve å analysere og prate om hvorfor vi har en dårlig dag og da lar vi den andre være i fred til det går over.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...  Han har en dårlig dag, han vil ikke snakke om det, og du fortsetter å mase. Tror du dette gjør dagen hans noe bedre? "Tanker?" Du kan jo starte med å høre på hva han sier feks...

Endret av Beeblebrox
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker kan ha dårlige dager, det betyr ikke nødvendigvis rødt flagg. Jeg kan våkne opp og være kjempelei meg og ha dårlig dag uten grunn ( det skjer ikke ofte ) men slike dager trenger jeg å være alene. Hører til med det å være menneske. Og måtte snakke om det til en kjæreste som ikke forstord hadde gjort meg sliten.

Anonymkode: 31839...ab5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han få sutre i fred, men ikke aksepter at han er sinna på deg. Greit at han har en dårlig dag, men det er ikke rettferdig at han skal la dårlig humør gå utover deg.

Tror du må trekke pusten litt. Du blir ekstra såret fordi du er i en sårbar situasjon. Derfor tolker du kanskje oppførselen hans enda verre enn det den er. Ikke ta avgjørelsen om du skal gå fra han når du er midt inne i en dårlig periode av livet ditt. Er han slem, sur og sint, greit nok, men om dette er det eneste dumme som har skjedd i forholdet deres så er du for rask med å gi opp

Anonymkode: 903a8...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan nøyaktig lar han det gå ut over deg? ved å svare surt og ønske å være alene?
For det høres heller ut som hans måte å takle en dårlig dag på. La han være når han ønsker det, ellers er det fort han som lager tråder her om kjæresten som ikke tar hensyn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les nå hele innlegget før dere svarer, da. Selvfølgelig får han lov til å ha dårlige dager. Problemet er at han stenger meg ute, svarer surt og lar det dårlige humøret som har dukket opp uten noen spesiell grunn gå utover meg, som er i en periode hvor jeg trenger støtte fra han.

Anonymkode: 6741d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les nå hele innlegget før dere svarer, da. Selvfølgelig får han lov til å ha dårlige dager. Problemet er at han stenger meg ute, svarer surt og lar det dårlige humøret som har dukket opp uten noen spesiell grunn gå utover meg, som er i en periode hvor jeg trenger støtte fra han.

Anonymkode: 6741d...7ac

På hvilken måte lar han det dårlige humøret gå ut over deg da?

Anonymkode: 6e823...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, asterix skrev:

Hæ? Får han ikke lov til å ha en dårlig dag og få være i fred uten å skulle gjøre ting for deg? 

Når jeg eller samboeren har en dårlig dag sier vi bare det uten å måtte prøve å analysere og prate om hvorfor vi har en dårlig dag og da lar vi den andre være i fred til det går over.

Dette 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les nå hele innlegget før dere svarer, da. Selvfølgelig får han lov til å ha dårlige dager. Problemet er at han stenger meg ute, svarer surt og lar det dårlige humøret som har dukket opp uten noen spesiell grunn gå utover meg, som er i en periode hvor jeg trenger støtte fra han.

Anonymkode: 6741d...7ac

Jeg leste hele innlegget jeg. Du sier han ikke vil snakke om det og at han ikke vil gjøre ting for deg. Begge deler helt akseptabelt og veldig forståelig når man har en dårlig dag. En dårlig dag må man få lov til å ha uten at partneren tar det som en personlig fornærmelse og går fra konseptene. Det må man faktisk til og med få lov til å ha selv om partneren skulle være dødssyk f.eks.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dårlige dagen hans påvirker tydeligvis humøret hans, og dermed er det best for dere begge at du lar han være i fred, så det ikke blir krangling om hvorfor han er sur osv. Det er nok mest synd på deg, men han kan nok ikke styre når han har dårlige dager.

Anonymkode: ff922...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, asterix skrev:

Jeg leste hele innlegget jeg. Du sier han ikke vil snakke om det og at han ikke vil gjøre ting for deg. Begge deler helt akseptabelt og veldig forståelig når man har en dårlig dag. En dårlig dag må man få lov til å ha uten at partneren tar det som en personlig fornærmelse og går fra konseptene. Det må man faktisk til og med få lov til å ha selv om partneren skulle være dødssyk f.eks.

Signerer.

Dårlige dager er dårlige dager hverken mer eller mindre. Ikke legg noe i det, la han sture i fred. Såpass takhøyde må man ha i ett forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar det ikke som en fornærmelse? Er derimot forbauset over det lave nivået på kommunikasjonen. Og dere som svarer at man må la mannen "være i fred til det går over", er det ville dyr dere er sammen med eller? Er man voksen og vil ha en kjæreste, får man nå værsågod ta hensyn til den andres følelser, selv om man har en aldri så dårlig dag. 

Anonymkode: 6741d...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar det ikke som en fornærmelse? Er derimot forbauset over det lave nivået på kommunikasjonen. Og dere som svarer at man må la mannen "være i fred til det går over", er det ville dyr dere er sammen med eller? Er man voksen og vil ha en kjæreste, får man nå værsågod ta hensyn til den andres følelser, selv om man har en aldri så dårlig dag. 

Anonymkode: 6741d...7ac

Det handler om medmenneskelige forhold, det er ikke alltid man skal ta hensyn uten at det er snakk om ville dyr eller dårlig kommunikasjon...................av og til trenger mennesker å være i fred, slik er det bare.

Anonymkode: 31839...ab5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar det ikke som en fornærmelse? Er derimot forbauset over det lave nivået på kommunikasjonen. Og dere som svarer at man må la mannen "være i fred til det går over", er det ville dyr dere er sammen med eller? Er man voksen og vil ha en kjæreste, får man nå værsågod ta hensyn til den andres følelser, selv om man har en aldri så dårlig dag. 

Anonymkode: 6741d...7ac

Nettopp. Men det er da faktisk ikke bare han som skal ta hensyn...

Jeg vet ikke om du har mange år med samliv bak deg, men virker som du ikke er så veldig erfaren med å bo sammen med andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar det ikke som en fornærmelse? Er derimot forbauset over det lave nivået på kommunikasjonen. Og dere som svarer at man må la mannen "være i fred til det går over", er det ville dyr dere er sammen med eller? Er man voksen og vil ha en kjæreste, får man nå værsågod ta hensyn til den andres følelser, selv om man har en aldri så dårlig dag. 

Anonymkode: 6741d...7ac

Da bør jo også hensynet være gjensidig? 

Anonymkode: 72ceb...c5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ta hensyn jeg, men setter ikke pris på å bli glefset til når jeg spør hva som er galt. 

Anonymkode: 6741d...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke spør.. sett deter i hver deres ende av sofaen, eller i hver dere sofa, og la hverandre være i fred. ? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å ta hensyn jeg, men setter ikke pris på å bli glefset til når jeg spør hva som er galt. 

Anonymkode: 6741d...7ac

Ikke spør. Det er helt vanlig å ikke ville prate når man har en dårlig dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...