Gå til innhold

Oppkjøring hjelp snarest!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente som har stryket 2 ganger på oppkjøring. Sist gang var i jula. Jeg er vokst opp på en liten plass, så begge oppkjøringene har jeg tatt der. Nå har jeg flyttet til en storby for å studere, og har tatt en del kjøretimer her. Har bestilt oppkjøring neste uke. Likevel er jeg usikker om jeg skal ta den eller avlyse, da kjørelæreren sier jeg har 50/50 sjangse for å klare den. Om jeg ikke tar den her, tar jeg den hjemme i sommer, men det blir ikke før om ca en måned. Skal jeg ta sjangsen, eller vente? Stryker jeg må jeg uansett vente en måned til. 

Anonymkode: 5cb83...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vel kanskje ventet til kjørelæreren hadde sagt 75/25 for å bestå. 

Anonymkode: 5bbea...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent. Da sparer du penger, og blir en bedre sjåfør. 

Anonymkode: bbc63...a6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vent. Da sparer du penger, og blir en bedre sjåfør. 

Anonymkode: bbc63...a6e

Enig :) lurt å tenke fornuftig, fremfor å få lappen fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kjørelæreren din sier det er 50/50 for at du står er du jo ikke klar for oppkjøringen, enkelt og greit. Da er du heller ikke klar for å kjøre i trafikken alene heller. Jeg ville nok tatt noen timer til før oppkjøringen, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som du trenger flere kjøretimer, forutsatt at du har en ærlig kjørerlærer som sier 50/50 fordi det er det han/hun tror, og ikke for å tjene penger. Og husk - det er mengdetrening som teller - øvelseskjøring, øvelseskjøring. Og hvis du nå rett og slett er litt stresset på grunn av 2 stryk, hadde jeg heller øvelseskjørt så mye jeg kunne iløpet av sommeren, slik at du ble trygg som selvstendig sjåfør, og heller tatt oppkjøring til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose 2.0

Dropp oppkjøringen og ta flere kjøretimer. Jo mer du øver jo bedre blir du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet til kjørelærer var mer sikker på at jeg skulle klare det  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tasia

Hvorfor har du meldt deg opp til oppkjøring når du/kjørelæreren er så usikker på om du vil klare det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At trafikklærer sier du har 50/50-sjanse betyr nok at sjansen er nesten lik null, men trafikklæreren din må ha ryggdekning i tilfellet du skal klage på at han lot deg kjøre opp i ettertid. "Jeg sa jo at det var 50/50, du valgte selv å kjøre opp."

Ville bedt om en god begrunnelse fra trafikklærer om hva det er som gjør han (uttalt) 50% usikker, hva er det ved kjøringen din som er tvilsom/burde vært bedre. Så tar du 5-6 dobbelttimer til og trener på dette. Dette blir selvfølgelig en dynamisk prosess, der hva dere bør trene på sikkert vil endre seg fra time til time.

Hvorfor lar han deg kjøre opp hvis han ikke tror det går? Fordi en oppkjøring fyller opp halve dagen hans. + du må ta fler kjøretimer OG ny oppkjøring når du stryker. God butikk for en umoralsk kjørelærer. (Nei, vent. Du sa stryker du tar du oppkjøring hjemme. Vel, han får fortsatt fylt opp halve dagen).

Anonymkode: 1707b...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LouiseD skrev:

Virker som du trenger flere kjøretimer, forutsatt at du har en ærlig kjørerlærer som sier 50/50 fordi det er det han/hun tror, og ikke for å tjene penger. Og husk - det er mengdetrening som teller - øvelseskjøring, øvelseskjøring. Og hvis du nå rett og slett er litt stresset på grunn av 2 stryk, hadde jeg heller øvelseskjørt så mye jeg kunne iløpet av sommeren, slik at du ble trygg som selvstendig sjåfør, og heller tatt oppkjøring til høsten.

Det der er faenmeg så jævla misforstått. De mest umoralske trafikklærerne er de som lar elevene kjøre opp uansett nivå, ikke uvanlig med holdninger av typen "Bare bra om elevene stryker et par ganger, da tjener jeg jo mye mer på dem :D" hos enkelte trafikklærere. De mest moralske trafikklærerne er vanligvis dem som faktisk ønsker å kjøre mer med elevene, fordi de ønsker at elevene skal bli gode nok til at selv om de presterer under "normalt", så skal oppkjøringen gå bra for dem. (For å ikke snakke om hvor mye mer skikket de er for trafikken da).

Beklager krass tone i svaret mitt, var ikke ment direkte mot deg.

Hilsen tidligere trafikklærer.

Anonymkode: 1707b...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er faenmeg så jævla misforstått. De mest umoralske trafikklærerne er de som lar elevene kjøre opp uansett nivå, ikke uvanlig med holdninger av typen "Bare bra om elevene stryker et par ganger, da tjener jeg jo mye mer på dem :D" hos enkelte trafikklærere. De mest moralske trafikklærerne er vanligvis dem som faktisk ønsker å kjøre mer med elevene, fordi de ønsker at elevene skal bli gode nok til at selv om de presterer under "normalt", så skal oppkjøringen gå bra for dem. (For å ikke snakke om hvor mye mer skikket de er for trafikken da).

Beklager krass tone i svaret mitt, var ikke ment direkte mot deg.

Hilsen tidligere trafikklærer.

Anonymkode: 1707b...399

Hovedpoenget med innlegget mitt var ikke en påstand for eller imot kjørerlæreres moralske verdier. Hovedpoenget var at TS muligens trenger mer tid, nettopp fordi kjørerlærer er ærlig nok til å si 50/50, og at TS må tenke øvelseskjøring,øvelseskjøring,øvelseskjøring, ikke oppkjøring.

Vi ønsker alle at de som kjører opp skal bestå. Men for å bestå, må en være trygg på seg selv som sjåfør, og etter 2 stryk og nå 50/50, vil jeg tro at TS har noen timer på veien sammen med kjørelærer eller en annen (øvelseskjøring), før TS er helt der. Sier dette utifra erfaring med egen 18-åring som strøk, og etter dette var hovedfokus selvstendige avgjørelser i trafikken, kjøring så ofte som mulig og minst mulig innblanding fra vår side. Målet var at 18-åringen skulle bli trygg på seg selv, og ta avgjørelser uten hjelp fra oss. Slik det blir nå som han står der med lappen i hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...