Gå til innhold

Får ingen info hvor hunden min er???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Behøver råd fra dere;

Av forskjellige grunner ble min hund omplassert tidligere i mai til en familie med stor hage og tre hunder fra før av. Den ene hunden deres gikk ikke overens med min, og han måtte derfor omplasseres videre etter én uke. 

Jeg hadde ikke mulighet for å ta ham tilbake, men jeg fant en ny familie som kunne ta ham, og videresendte all kontaktinfo osv til de som hadde ham nå, så de kunne avtale direkte mellom seg å møtes.

Problemet nå er at denne familien aldri kontaktet det nye potensielle hjemmet jeg hadde funnet, men de fant heller en annen familie på eget initiativ som da endte med å adoptere ham.

Nå får jeg ikke vite hvor han er eller hos hvem, og det stresser meg så mye ut! Jeg vet ikke om hvordan det har gått med ham, gamle familien insisterer på å fungere som en mellommann og gjentar at "det går bra med ham" og vil ikke gi meg kontaktinfo til nye hjemmet. Jeg vil da for søren ikke vite at det går bra med ham, jeg vil vite HVORDAN han har det nå, hvordan gikk det i det nye hjemmet, har han noen hundevenner, har han hage han kan springe rundt i? Osv. Jeg vet ingenting! Har ikke engang fått bilder. Mistenker nesten at han ikke fikk noe nytt hjem i det hele tatt, men heller avlivd. Er det irrasjonelt av meg å tenke slikt?

Hva i allverden kan jeg gjøre?

Familien er så lei av alle meldingene mine nå, som dessverre også har blitt av en irritabel sort, og har totalt sluttet å svare meg. Da de skulle omplassere ham fikk de et JA på at de kunne forsøke å finne nytt hjem selv også, men på det kriteriet at jeg skulle vite hvor han havnet. River ut håret mitt her!!!!

Anonymkode: 05844...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes du skal kreve å få vite hvor han er. Fælt å si, men jeg syntes ikke det er utenkelig at de har avlivet hunden når ikke de vil si hvor den er. Merkelig oppførsel fra dems side 

Anonymkode: 6d814...06e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes du skal kreve å få vite hvor han er. Fælt å si, men jeg syntes ikke det er utenkelig at de har avlivet hunden når ikke de vil si hvor den er. Merkelig oppførsel fra dems side 

Anonymkode: 6d814...06e

Ja det er bra du er enig i at det ikke er en helt umulig tanke, det med avlivning.... men jeg bare skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan si hvem som har ham??? Blir så oppgitt.... han er jo i tillegg signert vekk til den andre familien, så har vel strengt tatt ingen rettigheter på min side - eller?

Anonymkode: 05844...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du stikke innom dem? vanskeligere å avfeie deg når du står på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du presiserte at du ville vite hvor han havnet da du gav dem lov til å omplassere han, da har de jo plikt til å opplyse dette.

Jeg hadde ikke gitt meg! Hadde mistet nattesøvnen hvis jeg ikke visste hvordan hunden hadde det. Synes det er veldig suspekt at de nekter å opplyse om det. Still opp på døra deres og krev å få vite det, sier at du ikke kommer til å gi deg. Da de er hundeeiere selv, så må de jo forstå at du vil sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at de ikke vil si det når du maser. Da kan de jo risikere at du begynner å mase på den nye familien som fikk den. maste du mye på dem etter at de hadde overtatt hunden din? Kanskje de syns oppførselen din er litt krevende og at det er en del av grunnen til at de ga hunden videre?

Og dersom de har avlivd den er det jo ikke noe du kan gjøre nå uansett. Da må du nesten legge det bak deg.

Anonymkode: 9e6dd...030

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg si noe du ikke vil høre, men har man omplassert hunden sin, så har man altså omplassert hunden. Ja du kan ta alle forhåndsregler og finne den perfekte familie. Men det er jo nettopp det som er sjansen med å omplassere, nemlig at du er aldri helt garantert at hunden vil få det fint eller at den vil bli værende eller at alt går etter planen. Og når du har gitt den bort er det ikke lenger en selvfølge at du har kontroll på hva som skjer med hunden videre. Når det er sagt synes jeg det er veldig merkelig av de nye eierne å ikke ville si hvor han er omplassert, og hvis dere hadde en avtale om at de skulle si ifra hvor han havnet så er det så klart ufint å bryte den. Med mindre de anser deg som slitsom å ha å gjøre med, og de ønsker å skjerme de nye eierne fra maset. Folk som adopterer en hund vil jo helst overta hunden uten å få den gamle eiern med på kjøpet. Om du har vært så ille at det er tilfellet vet jeg ingenting om. Det er bare det eneste jeg kan komme på i farten, som gjør at det virker logisk at de holdt deg utenfor den nye omplasseringen. Eller kanskje har de bare avlivet han, altså who knows.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til de som har svart.

For å bare gjøre det klart så har jeg ikke vært masete på den nye familien. Jeg sendte melding første dagen og lurte på hvordan det hadde gått, om han gikk fint overens med de andre, om han sov hele natta osv, og fikk svar med masse bilder om at alt gikk kjempeflott. Jeg sendte ikke flere meldinger etter dette, men den nye familien sendte meg uoppfordret oppdateringer flere ganger daglig hvor jeg selvfølgelig svarer "så bra at han har det fint" og videre i den duren. Rundt 5.dagen sender de melding og sier at hunden deres har uprovosert angrepet ham, og at de ikke går overens etter dette. Da blir vi enige om å finne nytt hjem til ham.

Jeg har absolutt ikke mast på disse menneskene, før de begynte å ro seg så kraftig unna når jeg ønsker å få vite hvor han har havnet. Jeg forstår ikke hvorfor den nye familien jeg fant ikke var dugelig for dem, og jeg skjønner ikke hvorfor de snor seg unna hver gang jeg ber om enten nummer eller navn på familien.

Jeg har også forklart dem mange ganger at jeg MÅ ha navnet for å få ham registrert på ny familie, OG fordi oppdretter ønsket å vite hvor han havnet. Nå står han altså fortsatt registrert på mitt navn, men de unngår hele tiden å opplyse uansett hvor klar jeg er i meldingene mine.

Hu dama i familien har telefonskrekk og kommuniserer derfor kun via meldinger. 

Lurer på om jeg skal besøke dem snart ja, om de fortsetter å unngå meg...

 

Ts

Anonymkode: 05844...675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis jeg var deg ville jeg bare tatt et besøk istedenfor å prøve å kontakte noe mer ;) har du sendt to like meldinger og fortsatt ikke fått noe svar så er det siste utvei å ta det face to face. Men kanskje du gjør lurt i å forberede deg litt mentalt på at de kan ha avlivet hunden. Eller at de kan fortsette å nekte deg kontakt med nye eiere. Og finne ut hva du evt vil si til dem og gjøre da. Så slipper du å gå hjem som et like stort spørsmålstegn etterpå. Håper det ordner seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig oppførsel fra deres side, jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg ville nok også mistenkt at de hadde avlivet hunden, det er dessverre ikke utenkelig.

Anonymkode: 26bbc...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv omplassert hund, men da med kontrakt. Det står det bla at jeg vil vite hvis hunden skal omplasseres, blir alvorlig syk, eller må avlives. Ikke for at jeg skal blande meg i hva det nye hjemmet velger å gjøre, men fordi jeg fortsatt føler et visst ansvar for hunden jeg fant et nytt hjem til og ønsker å vite at den har det bra.

Hadde tett oppfølging i starten, noe som var en selvfølge for begge parter. Det begynner å nærme seg 5. året siden hunden ble omplassert, og den er fortsatt i samme hjem. Vi har ingen daglig kontakt, men det er veldig godt å kunne ha den nye familien som kontakt på FB da de legger ut bilder og filmer innimellom.

Jeg skjønner godt hvordan du har det, TS. Og jeg håper at du får noe svar fra denne familien. Veldig merkelig at de ikke kan fortelle deg hvor hunden har havnet. Den har ikke chip? Sånn at du kan sjekke hvem som står registrert som eier?

Anonymkode: 95850...ca2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Hvordan avtale hadde du med de du omplasserte hunden din til? 

Ettersom de nekter å gi deg kontaktinformasjonen til de som skal ha fått hunden videre ville jeg enten reist innom dem fysisk, eller sendt en melding til konfliktrådet. Hunden er jo et løsøre og jeg regner med at du fortsatt står som eier. Si i så fall fra til familien at du kommer til å melde saken for konfliktrådet om de ikke gir deg adressen til de nye eierne - kan hende de da enten kommer med adressen hvor han befinner seg, eller at de innrømmer at de har gjort noe annet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 19.44, AnonymBruker skrev:

Tusen takk til de som har svart.

For å bare gjøre det klart så har jeg ikke vært masete på den nye familien. Jeg sendte melding første dagen og lurte på hvordan det hadde gått, om han gikk fint overens med de andre, om han sov hele natta osv, og fikk svar med masse bilder om at alt gikk kjempeflott. Jeg sendte ikke flere meldinger etter dette, men den nye familien sendte meg uoppfordret oppdateringer flere ganger daglig hvor jeg selvfølgelig svarer "så bra at han har det fint" og videre i den duren. Rundt 5.dagen sender de melding og sier at hunden deres har uprovosert angrepet ham, og at de ikke går overens etter dette. Da blir vi enige om å finne nytt hjem til ham.

Jeg har absolutt ikke mast på disse menneskene, før de begynte å ro seg så kraftig unna når jeg ønsker å få vite hvor han har havnet. Jeg forstår ikke hvorfor den nye familien jeg fant ikke var dugelig for dem, og jeg skjønner ikke hvorfor de snor seg unna hver gang jeg ber om enten nummer eller navn på familien.

Jeg har også forklart dem mange ganger at jeg MÅ ha navnet for å få ham registrert på ny familie, OG fordi oppdretter ønsket å vite hvor han havnet. Nå står han altså fortsatt registrert på mitt navn, men de unngår hele tiden å opplyse uansett hvor klar jeg er i meldingene mine.

Hu dama i familien har telefonskrekk og kommuniserer derfor kun via meldinger. 

Lurer på om jeg skal besøke dem snart ja, om de fortsetter å unngå meg...

 

Ts

Anonymkode: 05844...675

Så ikke dette før jeg svarte på HI. Jeg synes at du skal kreve å få hunden tilbake, hvis de ikke kan fortelle deg hvor hunden er. Evnt send dem en melding og fortell dem at du kommer til å ta saken videre, siden hunden faktisk står registrert på deg.

Anonymkode: 95850...ca2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres veldig merkelig ut, og skjønner frustrasjonen din. Stikk innom, og ikke gi deg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...