Gå til innhold

Ønsker å høre hva dere mener, ang barn (8) som går selv hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemor til ett barn på 8 år, barnet er født veldig tidlig på året så barnet er 8 og ett halvt år. Jeg jobber som sykepleier og er nødt til å være på jobb 8. Da har jeg allerede fått lov og komme en halvtime senere pga barn. Og jeg jobber til klokken 15.00. Jeg får ikke gå tidligere. Barnet mitt tar buss til skolen om morgenen. Bussen går rett borti veien der jeg jobber fra, så jeg følger barnet til bussen og løper bort på jobb. Så må barnet gå hjem selv, det er 2,1 km nøyaktig å gå, barnet bruker ca 30 minutter å gå hjem og er hjemme alene litt over 1 time før jeg kommer hjem. Barnet elsker å være alene denne tiden. Barnet er moden for alder og vi har øvd på å gå veien hjem veldig mange ganger sammen først. Dette er den eneste måten jeg får hverdagen til å gå rundt, jeg må jo ha en intekt så jeg kan forsørge oss. Jeg har prøvd å søke andre jobber med mer fleksibel arbeidstid uten hell foreløpig. Jeg ser ingen annen løsning akkurat nå. Barnet skal begynne på en nermere skole etter høsten (3min å gå) , så løsningen er midlertidig. Grunnen til at ikke vi bytter skole før høsten er at barnet ikke skulle begynne på en ny skole før skoleåret var ferdig, for barnet sin del. Barnet har mobiltlf. 

Jeg har førerkort, men ikke bil for tiden da jeg rett slett ikke har råd til den "luksusen' nå.

Jeg lurer på om dere synes det er uansvarlig av meg å la han gjøre alt dette alene mtp alder? Det funker veldig bra og barnet er trygg på dette, men er dette for mye anvar for barnet? 

Anonymkode: 4644e...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres helt flott ut. Barnet koser seg og vokser på ansvaret. På 80-tallet var dette vanlig. Noen lagde til og med middag til familien etterhvert. Kanskje h*n kunne ha fått en mobiltelefon I tilfelle noe skjer?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider