Gå til innhold

Hvordan reagerer du på "Jeg liker deg"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan opplever du det når noen du holder på med eller har et hovedsakelig (men ikke kun) seksuelt forhold til sier de "liker deg" eller på annen måte ytrer at de vil noe mer. Jeg har så lyst til å si dette til fyren jeg er interessert i, men er så redd han vil tenke jeg er en idiot.

Anonymkode: 44ea4...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At noen "liker meg" legger jeg ikke så mye i, utover det at de nettopp liker meg.

Hvis du vil ha et forhold, får du kommunisere det. Sier du at du liker ham sier vel han at han liker deg og, og så er dere like langt. 

Anonymkode: 61edd...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kanskje ikke "jeg liker deg", men hva med "jeg tror jeg holder på å bli forelsket i deg".

- ts

Anonymkode: 44ea4...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok, kanskje ikke "jeg liker deg", men hva med "jeg tror jeg holder på å bli forelsket i deg".

- ts

Anonymkode: 44ea4...8a8

Det er litt tydeligere. Om han gjengjelder det, vil han vil si det samme tilbake. Hvis han ikke er det, vil han vel presisere at han ikke vil ha et forhold.

Det er en helt kurant ting å si. 

Anonymkode: 61edd...e4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt tydeligere. Om han gjengjelder det, vil han vil si det samme tilbake. Hvis han ikke er det, vil han vel presisere at han ikke vil ha et forhold.

Det er en helt kurant ting å si. 

Anonymkode: 61edd...e4b

Ja, helt kurant ting å si. Men hva ville du tenkt? Ville du syntes det var desperat eller pinlig?

Det spørs jo helt hva jeg selv synes.

Worst case scenario liker han meg som person og synes jeg er en flott sexpartner. Hva ville du tenkt om du følte dette for en jente, og hun sa dette?

- ts

Anonymkode: 44ea4...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, helt kurant ting å si. Men hva ville du tenkt? Ville du syntes det var desperat eller pinlig?

Worst case scenario liker han meg som person og synes jeg er en flott sexpartner. Hva ville du tenkt om du følte dette for en jente, og hun sa dette?

- ts

Anonymkode: 44ea4...8a8

Ikke desperat, nei. Alle har da følelser.

Jeg hadde nok opplevd det som litt pinlig om jeg ikke gjengjeldte følelsene, rett og slett fordi det er ubehagelig å avvise noen. 

Anonymkode: 61edd...e4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke desperat, nei. Alle har da følelser.

Jeg hadde nok opplevd det som litt pinlig om jeg ikke gjengjeldte følelsene, rett og slett fordi det er ubehagelig å avvise noen. 

Anonymkode: 61edd...e4b

Ville det vært så pinlig at det ville vært vanskelig å være vennskaplig etter det? Jeg har mange felles venner med denne mannen og kommer ikke til å kunne unngå å se ham.

 - ts

Anonymkode: 44ea4...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville det vært så pinlig at det ville vært vanskelig å være vennskaplig etter det? Jeg har mange felles venner med denne mannen og kommer ikke til å kunne unngå å se ham.

 - ts

Anonymkode: 44ea4...8a8

Det kommer helt an på hans personlighetstype og hvor sosialt komfortabel han er. 

Å forholde seg til hverandre på en ok måte klarer de fleste voksne mennesker. 

Anonymkode: 61edd...e4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med å si det.. dagens mennesker altså, så redd følelser.

Anonymkode: b39fc...a61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man i utgangsunktet ikke "holder på meg" noen man ikke liker liksom :fnise: så i utgagsunktet er det bare et ord som bekrefr t du faktiskliker personen, humorstisk og ikke noe "følerier"i det..
- så hvis noen sier "jeg LIKER deg" så betyr det for meg at de liker mere enn bare "vanlig" liksom  men ikke nok til at de "er glad i" om du skjønner..

Det er en positiv greie i et "benefits forhold" tenker jeg å like den man sexer med så lenge du ikke er på vei inn i den klassiske "den ene får føleler mens den andre overhode ikke er der" da blir det kleint :P - da er det bedre å la være si noe.
Spsielt om dette er noen du må forolde deg til.
Da tror jeg heller jeg ville "tatt praten" liksom, sagt at det kanskje er på tiden med en ærli statusrunde; hvor er vi, hvor går vi, fortsetter vi om ser om det fører tl noe eller avslutter vi..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carrot skrev:

Jeg tenker at man i utgangsunktet ikke "holder på meg" noen man ikke liker liksom :fnise: så i utgagsunktet er det bare et ord som bekrefr t du faktiskliker personen, humorstisk og ikke noe "følerier"i det..
- så hvis noen sier "jeg LIKER deg" så betyr det for meg at de liker mere enn bare "vanlig" liksom  men ikke nok til at de "er glad i" om du skjønner..

Det er en positiv greie i et "benefits forhold" tenker jeg å like den man sexer med så lenge du ikke er på vei inn i den klassiske "den ene får føleler mens den andre overhode ikke er der" da blir det kleint :P - da er det bedre å la være si noe.
Spsielt om dette er noen du må forolde deg til.
Da tror jeg heller jeg ville "tatt praten" liksom, sagt at det kanskje er på tiden med en ærli statusrunde; hvor er vi, hvor går vi, fortsetter vi om ser om det fører tl noe eller avslutter vi..

 

Jeg vet ikke om vi er "friends with benetits" eller "holder på". Synes disse distingsjonene er så vanskelige. 

Anonymkode: 44ea4...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om vi er "friends with benetits" eller "holder på". Synes disse distingsjonene er så vanskelige. 

Anonymkode: 44ea4...8a8

For enkelhets skyld: det finnes to type forhold. Eksklusive og ikke eksklusive. Eller formulert annerledes - monogami eller ikke monogami. Hvor mye dere kysser, koser eller ser på film sammen er irrelevant. Dere er enten i et forhold, eller ikke. Folk er like glad i å kose selv om de ikke vil ha et forhold. 

Anonymkode: 61edd...e4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For enkelhets skyld: det finnes to type forhold. Eksklusive og ikke eksklusive. Eller formulert annerledes - monogami eller ikke monogami. Hvor mye dere kysser, koser eller ser på film sammen er irrelevant. Dere er enten i et forhold, eller ikke. Folk er like glad i å kose selv om de ikke vil ha et forhold. 

Anonymkode: 61edd...e4b

Synes IKKE dette passer i min omgangskrets hvertfall. Er jo de som er monogame, men bare har sex sammen. Og de som drar på ferier sammen, møter familie osv, men ikke er monogame. 

Anonymkode: 44ea4...8a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes IKKE dette passer i min omgangskrets hvertfall. Er jo de som er monogame, men bare har sex sammen. Og de som drar på ferier sammen, møter familie osv, men ikke er monogame. 

Anonymkode: 44ea4...8a8

Jeg er klar over at det finnes mange variasjoner, men den viktigste distinksjonen er monogami - nettopp fordi det er det hardeste (og dermed siste) en mann vil gi opp - valgmuligheter. 

Anonymkode: 61edd...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- om man er monogame (sexer kun med den ene) men ikke "er sammen" er man venner med fordeler, fucking good friends, knullekompiser, fuckbuddies - whatever, eller somTS skriver "man holder på"

Felles for dem er at man har en enighet /forståelse / avtale om at dette ikke er følelser, det er kun sex.

 

I det følelser dukker opp endrer avtalen seg tenker jeg. Så TS - følerier eller bare liker? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er klar over at det finnes mange variasjoner, men den viktigste distinksjonen er monogami - nettopp fordi det er det hardeste (og dermed siste) en mann vil gi opp - valgmuligheter. 

Anonymkode: 61edd...e4b

Hahaha! Lever du på 50-tallet? I mine forhold er det alltid jeg som ikke vil være monogam. Og kjenner flere venninner av meg som opplever det samme. Og at menn er reddere for ordene "framtid" og enn "monogami".

Anonymkode: 44ea4...8a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har inngått et fuckfriend-forhold med klare forutsetninger om at det er det dere er, og at dere ikke er ute etter noe forhold ville jeg sagt:

"Vi må avslutte nå, for jeg tror jeg begynner å få følelser for deg, og jeg er redd det kan ødelegge vennskapet vårt".

Da blir det ikke kleint for ham, du forholder deg til avtalen dere inngikk i starten, og OM han føler det samme kan han komme deg i møte. Eller han kan tenke på det og kjenne på om han vil noe mer.

Jeg liker deg, vil ikke ha noen endret betydning, det har du vel forhåpentligvis gjort hele tiden.

For øvrig liker jeg best monogame fuckfriend-forhold - får litt hetta av å lure på hvem han lå med i går. Så forskjellen mellom det og et forhold som kan "bli noe" er avtalen om at dette ikke er følelser

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha! Lever du på 50-tallet? I mine forhold er det alltid jeg som ikke vil være monogam. Og kjenner flere venninner av meg som opplever det samme. Og at menn er reddere for ordene "framtid" og enn "monogami".

Anonymkode: 44ea4...8a8

Du er vel klar over at dine forhold eller hvem du "kjenner" ikke nødvendigvis er representativt for resten av verden.

Jeg er klar over at mange vil si "jeg er ikke sånn" og "vennene mine er ikke slik". Men det er da vel bevist at menn har lavere standard for sexpartnere enn kvinner og som resultat oftere ligger med kvinner de ikke ønsker et forhold med enn motsatt.

Og bare per dags dato er det jo et utall tråder her av jenter som vil ha noe mer med noen de har hatt sex med, eller venter på en sms. Det er ikke nedverdigende å anerkjenne dette som et faktum. Og det er ikke mindre tilfelle, bare fordi man ikke VIL at det skal være tilfelle. 

Anonymkode: 61edd...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...