Gå til innhold

Rasistisk reklame?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er din løsning egentlig? At alle skal gi blanke i rasisme (noe jeg er for), eller at alle skal være enige om at mørkhudede alltid vil være et offer i alle saker og resten må behandle dem som barn og tråkke forsiktig rundt dem?

Anonymkode: 45f04...5dc

En løsning er jo å calle out rasistene? Men din løsning er altså å gi faen? Hyggelig menneske du er. 

Anonymkode: 828ff...ee6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En løsning er jo å calle out rasistene? Men din løsning er altså å gi faen? Hyggelig menneske du er. 

Anonymkode: 828ff...ee6

Når alle er rasister så er ingen det. Dette er blitt et stort problem i dagens samfunn at ordet "rasisme" ikke betyr en dritt fordi det er så vannet ut at alt og ingenting er rasisme.

Anonymkode: 1a948...7f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er denne rasistisk også da? Eller er det bare rasistisk når mørkhudede ikke blir hyllet?

 

Anonymkode: 45f04...5dc

Haha, hvor fant du denne reklamen? Ærlig talt :fnise: Hvem kopierte ideen fra hvem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si når man ikke forstår et ord av hva som sies i reklamen, men...ja. Det er nærliggende å tro at hun stapper den svarte mannen i vaskemaskinen for å få ham hvit, ikke for å få vekk malingsflekkene. Visste dere at Japan er et av de landene i verden med lavest innvandring? Sønnen min gjorde en skoleoppgave om Japan i fjor eller noe sånn, og jeg mener han fant info om at innvandringen bare var på et par prosent i Japan. Det tyder på en viss fremmedskepsis, kanskje litt rasisme.

Anonymkode: 443a7...453

Slutt å blande skepsis med rasisme!

Anonymkode: 9dc93...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en snutt fra Zimbabwes helikopterindustri, spol til 13.34.

 

Anonymkode: 9dc93...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. mai 2016 at 15.28, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si når man ikke forstår et ord av hva som sies i reklamen, men...ja. Det er nærliggende å tro at hun stapper den svarte mannen i vaskemaskinen for å få ham hvit, ikke for å få vekk malingsflekkene. Visste dere at Japan er et av de landene i verden med lavest innvandring? Sønnen min gjorde en skoleoppgave om Japan i fjor eller noe sånn, og jeg mener han fant info om at innvandringen bare var på et par prosent i Japan. Det tyder på en viss fremmedskepsis, kanskje litt rasisme.

Anonymkode: 443a7...453

reklamen er kinesisk, ikke japansk.

Anonymkode: af84c...214

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ho ho for en sær reklame:) men om den er rasistisk eller ikke er ikke godt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 19.42, AnonymBruker skrev:

En løsning er jo å calle out rasistene? Men din løsning er altså å gi faen? Hyggelig menneske du er. 

Anonymkode: 828ff...ee6

Godt poeng, jeg synes man skal ta mennesker for HVEM de er, ikke HVA de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 19.42, AnonymBruker skrev:

En løsning er jo å calle out rasistene? Men din løsning er altså å gi faen? Hyggelig menneske du er. 

Anonymkode: 828ff...ee6

Løsningen er å "calle out" rasistene?? Ikke bare vil denne heksejakten etter rasister føre til at rasistiske folk får mer makt gjennom ord, men hvor går grensen? Får man "lov" til å snakke med mørkhudede uten å være rasist? Får man lov til å tulle rundt dem? Har man lov til å behandle dem som helt vanlige mennesker, på godt og vondt?

Jeg er så hyggelig at jeg ikke er villig til å behandle enkelte etnisiteter som barn, og resten som vanlige mennesker. Om alle behandler en mann som et barn, vil mannen da forbli et barn for alltid?

Husk, om du er en hammer, så vil hvert eneste problem være en spiker.

Anonymkode: 45f04...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...