Gå til innhold

Til deg som har malt vegger med lady pure color


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er ulempe med den? Leste at den trekker seg lett støv og skitt? Også gir lett merker? Vanskelig å vaske? 

 

 

Anonymkode: 371ea...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke merket noen ulemper, men det er jo en helt matt maling og det egner seg ikke på steder med stor slitasje eller som må vaskes ofte. Jeg har dog ikke merket at det er noe problem å vaske vegger som er malt med denne malingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun brukt Lady pure color i det siste.  Har malt både soverom, spisestue og tv-stuen med den. 

Den er god å male med og dekker veldig godt.  Som Leo over her sier, er den jo silkematt.  En maling med mer glans er alltid lettere å vaske.  Har fargen "Dempet sort" i hele soverommet, og "Kveldshimmel" i tv-stuen.  Begge mørke, og i begge rommene er der strie.  Den matte malingen gjør at man nesten ikke ser at der er strie.  Er veldig fornøyd. 
Kan ikke si at jeg har merket noe spesielt mht. støv.  Men det er kanskje for tidlig for meg å si noe om akkurat det.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har malt to vegger som innimellom. Tregner vaske med Wonderwall fra Jotun, og anbefaler den veldig. God dekkevne, god å male med og lar seg lett vaske.

Anonymkode: 4f4a3...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...