Gå til innhold

Smerter bak øyet (og kvalme)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de siste par dagene hatt smerter over det ene øyet, som ikke lar seg bedre med søvn/smertestillende eller væskeinntak. Smerten er nesten konstant, og jeg blir veldig kvalm når jeg beveger øyet. Det presser når jeg hoster/nyser/går på toalettet(presser). Har noen brekninger. Har ikke så lyst til å gå til legen, for hver gang jeg gjør det er det aldri noe som er galt.. Haha. Kan vel kanskje være stressrelatert, men har tatt det ganske rolig nå. Er det noen som har erfaring med dette? Setter pris på alle svar. 

Anonymkode: 40b27...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Høres kanskje ut som migrene? Ta en tur opp på legevakta:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tullesnuppa86 skrev:

Hei! Høres kanskje ut som migrene? Ta en tur opp på legevakta:)

Tenkte kanskje det jeg også, synes bare det er litt rart siden jeg aldri pleier å ha vondt i hodet. Får håpe det går over til i morgen :laugh: Tusen takk for svar! 

Anonymkode: 40b27...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Kan være bindehinne-betennelse. Ta deg en tur til legen

I dag er smertene mye verre, men er redd det bare er noe bagatellmessig :-( Har ikke lyst til å bruke legevaktressurser på dette. Men tusen takk for svar! :-D Skal sjekke ut dette.

Anonymkode: 40b27...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd noe lignende som deg, og da hadde jeg regnbuehinnebetennelse. Er du rød på øyet? Lyssky?

Anonymkode: 5e52a...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at jeg ikke har noe rødhet eller annen tegn til betennelse. 

Anonymkode: 40b27...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som øyemigrene.

Anonymkode: e560b...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme, det er migrene. For min del blir det verre under mens, så jeg hopper over flest mulig med P-piller. Jeg har fått resept på noe som heter Relpax, som er migrenemedisin og som hjelper godt mot den type øyemigrene. Man kan også få en nesepray (Zomig) som virker litt på samme måten, om man er så kvalm at man kaster opp. De gjør at blodårene i hodet trekker seg sammen. Verken Paracet, Ibux, kaffe, vann eller noe annet har hjulpet for min del, og det har blitt verre med alderen.

Anonymkode: 39508...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...