Gå til innhold

Kunne du vært sammen med noen som er kristen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det baserer du på? Hvordan oppfører en kristen seg og hvordan oppfører en agnostiker seg? 

Anonymkode: a6f2d...277

En kristen vil jo oppdra sine barn til å bli kristne. Kristne vil jo ikke at ungene deres skal ha en annen tro. Og mens jeg hadde svart ganske åpent på spørsmålet fra mine unger om gud fins. Da hadde jeg svart at folk har forskjellig tro og tror at gud fins mens jeg ikke personlig tror på det, mens en kristen vil bent fram si at jo gud fins og gud og jesus elsker deg og bladibladi.

Og så vil ikke jeg at mine unger skal lære at de må vente med sex til de blir gift, slik at de gifter  seg rett etter videregående.

Nå svarer jeg utfra kristne jeg kjenner. De er så inni margen kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Thursday, May 26, 2016 at 21.08, AnonymBruker skrev:

Kunne du vært sammen med noen som er kristen, som leser bibelen, går i kirken og tror på Gud og Jesus? 

Anonymkode: 974db...f62

Nei. Kan ikke være sammen med noen som tror på en eventyrfortelling. Jeg er akademiker og tror på rasjonelle,logiske forklaringer. Dessuten er religion årsaken til så mye elendighet i verden. Opplever at mennesket på død og liv må tro på noe,og mener at usikkerhet er mye av grunnen til dette. Jeg har en i nær familie som er inngiftet med dypt troende katolikker,  og går i kirken hver dag nesten og ber til alle døgnets tider. En gud som krever så mye av en,er ikke en gud jeg vil ha. Opplever dessuten at såkalte kristne kommer  inn i en skummel boble. Også venner som sier de er blitt frelst,fått åpenbaringer osv. Når jeg hører slike historier,blir jeg helt paff. Komisk nesten. Men så lenge ingen prøver å prakke dette på meg,så skal de få tro på hva de vil. Dessverre er det mange kristne som skal gjøre akkurat dette.

Anonymkode: 27c22...ec5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...