Gå til innhold

Vippe-extensions til bryllupet? Ja eller nei?


Sheherasade

Vippe-extensions til bryllupet: Ja eller nei?  

39 stemmer

  1. 1. For eller i mot vippe-extension? Skriv gjerne begrunnelse for svaret i teksten. Vurderer å ta det til bryllupet, fra Lash Bar i Oslo, men hører så mange skrekkhistorier om at ens egne vipper løsner etterpå. Trenger nå hjelp for å bestemme om jeg skal gjøre det eller ikke. Hjelp!

    • Ja
      14
    • Nei
      25


Anbefalte innlegg

For eller i mot vippe-extension? Skriv gjerne begrunnelse for svaret i teksten.

Vurderer å ta det til bryllupet, fra Lash Bar i Oslo, men hører så mange skrekkhistorier om at ens egne vipper løsner etterpå. Trenger nå hjelp for å bestemme om jeg skal gjøre det eller ikke.

Hjelp! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For! Jeg gjør det fast :) Synes det er kjempefint! Når jeg bodde i Oslo satt jeg mine på Neglhuset, hun som gjorde det på meg der har nå startet opp egen klinikk sist jeg sjekket - men det ble for dyrt for meg. Bare pass på å ikke gnikk når det klør eller når du er i dusjen, så holder de lenger. Og ingen oljebasert sminke. En kan utvikle allergi mot limen etter langvarig bruk (den er jo veldig sterk), derfor anbefaler vippeteknikeren min å ta pauser. Ps. Det er avhengighetsskapende, er så herlig å våkne og føle seg fresh - selv med morratryne :) 

Anonymkode: f3562...255

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er finest når folk er naturlig☺ Synes det er så mange som går rundt med lange dådyr vipper for tiden. Ser så fake ut. Men kan skjønne det hvis man selv nesten mangler vipper og setter på vipper som ser naturlig ut og ikke er så lange. Men gjør det du har lyst til☺

Anonymkode: 126aa...4d8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er finest når folk er naturlig☺ Synes det er så mange som går rundt med lange dådyr vipper for tiden. Ser så fake ut. Men kan skjønne det hvis man selv nesten mangler vipper og setter på vipper som ser naturlig ut og ikke er så lange. Men gjør det du har lyst til☺

Anonymkode: 126aa...4d8

Enig :) 

Anonymkode: e4a0c...6ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sheherasade skrev:

For eller i mot vippe-extension? Skriv gjerne begrunnelse for svaret i teksten.

Vurderer å ta det til bryllupet, fra Lash Bar i Oslo, men hører så mange skrekkhistorier om at ens egne vipper løsner etterpå. Trenger nå hjelp for å bestemme om jeg skal gjøre det eller ikke.

Hjelp! :sjokkert:

Lash bar i Oslo (og Bergen) er trygt. Dyktige folk. 

Anonymkode: 580ad...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vippeextensions kan se veldig fint ut.

Men til bryllup ville jeg nok ikke hatt det! Det har vært veldig in i et par år nå, og det er også veldig ofte ganske synlig og ser litt unaturlig ut. Trenden vil kanskje gå ut etter en stund, og kjedelig å se på bryllupsbildene om ti år, hvis vippeextensions gikk ut av moten 5-7 år tidligere. Blir litt som de som har perm eller store "puffer" i ermene, da blir det jo preget av hva som er in der og da, og ser ikke tidløst ut. Så ville tatt det trygge valget ift det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Belbus skrev:

Jeg synes vippeextensions kan se veldig fint ut.

Men til bryllup ville jeg nok ikke hatt det! Det har vært veldig in i et par år nå, og det er også veldig ofte ganske synlig og ser litt unaturlig ut. Trenden vil kanskje gå ut etter en stund, og kjedelig å se på bryllupsbildene om ti år, hvis vippeextensions gikk ut av moten 5-7 år tidligere. Blir litt som de som har perm eller store "puffer" i ermene, da blir det jo preget av hva som er in der og da, og ser ikke tidløst ut. Så ville tatt det trygge valget ift det. 

Det kommer jo veldig an på hvor mye vipper man tar, og hvilke farger man har fra før. På veldig lyse jenter kan det se noe unaturlig ut uansett mengde, men er man litt mørkere i huden/i brynene så blender lange mørke vipper mer inn. Noen tar jo slik at det bare ser ut som man har på seg et lag med mascara, og det blir jo ofte veldig fint og naturlig. Trenger ikke kjøre helt Kim Kardashian, så jeg syns absolutt det kan være noe å vurdere :)  Teknikken og produktene de bruker til vipper blir bare bedre og bedre - jeg tok det for fem år siden og det kan nesten ikke sammenlignes med hvordan det ser ut ift den gangen da :)

Anonymkode: 2115a...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja! jeg skal ta det selv i juni og ha det hele sommeren, tenker jeg. blir deilig å slippe å bruke mascara. du bestemmer jo selv om du vil ha det naturlig eller dramatisk. du får sikkert gode tips om hvilken lengde, bue osv. som passer best til ditt ønske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser obvious fake ut uansett. 

Anonymkode: cfe3e...154

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det ser obvious fake ut uansett. 

Anonymkode: cfe3e...154

Feil. Datteren min fikk det for 2 uker siden og det ser ikke fake ut i det hele tatt. Det ser naturlig ut, bare litt fyldigere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, EvaLena skrev:

Feil. Datteren min fikk det for 2 uker siden og det ser ikke fake ut i det hele tatt. Det ser naturlig ut, bare litt fyldigere.

Er det ikke bedre å bruke vippetang og en god mascara da, som koster enda mindre enn vippeextension? 

Jeg ser at jenter bruker vippeextension, selv om det ser "naturlig" ut. 

Anonymkode: cfe3e...154

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For! Og er supertakknemlig for at jeg hadde det i bryllupet mitt. Det ble mye grining og slapp å ha mørke ringer etter mange timer med mascara. Det er viktig å ikke ha too much. Jeg har sett mange jenter som går til billige salonger og har dragqueen-vipper på en ellers naturlig sminke. Selv har jeg passe lengde og mengde extensions på min så det ser naturlig ut😊 

Det eneste faren ved det er at man blir avhengig. Har gått fast til Eger etter bryllupet for påfyll😄

Anonymkode: a2e90...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er bedre med løsvipper jeg :) mange angrer i ettertid når de mister masse vipper osv., og vipper bruker lang tid på å vokse ut igjen. Ikke alle mister vipper, men veldig mange erfarer dessverre det, selv om alt blir gjort riktig.

men noen smakfulle løsvipper, gjern epunktvippee, vil nok være veldig kledelig. :)

Anonymkode: a3dc2...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemmer nei pga ettervirkningene.

Er det lenge til bryllupet ditt? Dersom det er 1mnd eller mer til bryllupet så ville jeg bestilt iGlow sitt vippeserum. Påfører du dette morgen og kveld et par uker så vil du vil få veldig lange og tykke vipper til den store dagen. Litt vannfast maskara og vippetang på selve dagen, og voila! (dersom du er i tvil om at serumet virker så kan jeg si at jeg har begynt å stusse mine fordi de er blitt litt for lange etter min smak)

Som alternativ 2 så ville jeg investert litt i et par løsvipper fremfor vippeextensions.

Anonymkode: b71c7...365

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For! 

Har hatt mine av og på i 2 år. Føler meg så fresh når jeg har de - står opp og kan gå rett ut døra. Mascara kan ikke sammenlignes.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant at vippene faller av når man slutter å bruke? VE er tema og dere har peiling.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er for! Tok mine første vippe extensions denne uka. Er herlig å våkne uten å trenge å gjøre noe. Men, jeg var veldig tydelig på at det skulle se naturlig ut. Derfor har jeg like lange extensions som mine egne vipper, og jeg tok de tynneste vippene tilgjengelig. Dermed ser det mer naturlig ut syns jeg. Jeg har altså bare dobbelt så mange som vanlig. Tok extensions hos Lashes by Kasja.

Jeg fikk fortalt at når man setter på vipper første gangen, gitt at man tar alle forholdsregler og ikke er allergisk, så mister man "mer" enn når man har fylt på. Grunnen er at man ikke vet hvor i levetiden vippene dine er. Du kan i teorien feste vipper på vipper som faller av neste dag. Vi mister mellom 2-6 vipper daglig, når vi sover, dusjer, klør oss i øyet, legger på mascara eller fjerner sminke. Det ser dog mer dramatisk ut når man mister extensions. Nå vet jeg ikke hvordan mine ser ut når jeg fjerner dem, men krysser fingrene for at det går bra. 

Anonymkode: d58b2...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt extensions i 2 år, og mine egne vipper vokser som bare rakkern fortsatt. Det som kan gi en "effekt" når man tar de av, eller velger å ikke fylle på mer er at egne vipper har blitt tynget ned av extensions over en lengre periode og kan derfor virke tunge. Da er det anbefalt å bruke serum osv for å booste de litt. Jeg har ikke opplevd enda å miste eller knekke egne vipper mer enn når jeg brukte mascara. For meg handlet det om det praktiske ved å slippe mascara, unngå mascarasøl i øynene (bruker linser) og spare tid (den tiden ble fort slukt av noe annet). Jeg har lyse vipper, så følte meg naken om jeg gikk uten mascara en dag, og ville helst slippe å måtte sminke meg for å ta en tur på trening en søndag morgen osv. Vet at man ikke skal bry seg om det, men det blir fort en slik kjip vane. 

Jeg har også vipper i lik lengde som egne vipper, og har også sluttet å bruke annen sminke. så hos meg ser det ganske naturlig ut. 

I perioder mister man mer vipper, på samme måte som man "feller" pels på hodet. Gjerne i sesongskifte, vinterpels osv :tongue:

Anonymkode: 580ad...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar! Jeg ser at de fleste har stemt mot å ta det, men jeg har bestemt meg for å ta det likevel. Satser på klassiske og mest mulig naturlige vipper, og så tar jeg dem av noen uker senere etter bryllupsreisen. :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, charmisss skrev:

For! 

Har hatt mine av og på i 2 år. Føler meg så fresh når jeg har de - står opp og kan gå rett ut døra. Mascara kan ikke sammenlignes.. 

Vel,  jeg kan opplyse om at det syns veldig godt og det er slående hvor enkelt en ser hvem som har polstret på fake eller ikke.  Etter to år antar jeg at du knapt har naturlige vipper igjen,  så har gjort deg selv rett og slett mindre attraktiv.    Ser en avhengighet som ikke ligner noe hos norske jenter mht falske vipper og øyebryn som ser ut som to franske barter. Sorry. Jeg syns det er synd det er færre naturlig vakre der ute. 

Anonymkode: 1a870...20d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...