Gå til innhold

Kyllingkjøttdeig, syk prisøkning!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en av dem som bruker mye kyllingkjøttdeig, men jeg reagerer på at prisen har gått opp sinnssykt mye! En kyllingkjøttdeig 400gr fra prior koster nå 36 kr! Hvorav før fikk man den til noen og tyve kroner, av og til til 19 kroner. De selger first price til 17 kr men den er jo nesten alltid utsolgt. Kjenner jeg blir irritert på en så kraftig prisøkning! Er det pga det nye foret til kyllingene?

Anonymkode: fb883...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av dem som bruker mye kyllingkjøttdeig, men jeg reagerer på at prisen har gått opp sinnssykt mye! En kyllingkjøttdeig 400gr fra prior koster nå 36 kr! Hvorav før fikk man den til noen og tyve kroner, av og til til 19 kroner. De selger first price til 17 kr men den er jo nesten alltid utsolgt. Kjenner jeg blir irritert på en så kraftig prisøkning! Er det pga det nye foret til kyllingene?

Anonymkode: fb883...1f6

Prisene er fra min lokale Kiwi 

Anonymkode: fb883...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med kyllingpølser.

Anonymkode: 00db5...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv rema 1000. Kjøpte 2x 400g pakker denne uken for 24kr/stk.

Har ikke lagt merke til dette, må sjekke det på onsdag når jeg skal handle igjen. Er veldig glad i disse kylling kjøttdeigen fra prio til 19kr. Så enkelt å lage å! Steker det ofte i pannen med Tandori barbecue krydder og har yoghurt, litt grønt og nanbrød/tortilla ved siden mhmmmm!

Hva bruker dere andre denne kjøttdeigen til?

Anonymkode: 6334c...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøv rema 1000. Kjøpte 2x 400g pakker denne uken for 24kr/stk.

Har ikke lagt merke til dette, må sjekke det på onsdag når jeg skal handle igjen. Er veldig glad i disse kylling kjøttdeigen fra prio til 19kr. Så enkelt å lage å! Steker det ofte i pannen med Tandori barbecue krydder og har yoghurt, litt grønt og nanbrød/tortilla ved siden mhmmmm!

Hva bruker dere andre denne kjøttdeigen til?

Anonymkode: 6334c...f91

Bruker den til alt som trenger kjøttdeig jeg, taco, lasagne, gryteretter, pizza, alt mulig. Greier ikke kjøttdeig av storfe lenger, det tar jo ikke til seg smak eller krydder på samme måte som kyllingen.

Anonymkode: fb883...1f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Raindrops skrev:

Jeg synes det er et godt tegn om prisen på kylling øker :) 

Veldig sant! Er det en type varer der jeg aldri går for billigste alternativ er det kylling og egg. Det er nesten så man kan måle hver eneste krone man sparer i lidelse. Jeg mener ikke å påstå at dyrere kylling alltid er mer dyrevennlig, men det er i alle fall ikke mulig å produsere billig kylling under gode forhold. :( 

Anonymkode: 267fb...269

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

*Facepalm*

Gjør det noe, da? Hvorfor gjør det noe? Hvorfor skal ikke kyllinger selges for det de er verdt? For min del kunne kyllingkjøttdeig kostet 500kr/pk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingindustrien er føkka ass. 

Anonymkode: 4a20f...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt på spise kyllingkjøttdeig da, så sparer du både penger og kyllingen sitt  liv 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kyllingindustrien er føkka ass. 

Anonymkode: 4a20f...a6c

Kjøttindustrien generelt er like føkka, skal man spise kjøtt så må man nesten være klar over tingenes tilstand. Synes nesten gris har det verre som produksjonsdyr etter hva jeg har sett og lært. 

Anonymkode: fb883...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Badebuksa skrev:

*Facepalm*

Gjør det noe, da? Hvorfor gjør det noe? Hvorfor skal ikke kyllinger selges for det de er verdt? For min del kunne kyllingkjøttdeig kostet 500kr/pk.

Joda, men reagerer på prisstigningen til butikkene på varer, ikke verdien til kyllingen. Du kan jo starte en debatt om kylling som produsjonsdyr hvis du vil det.

Anonymkode: fb883...1f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, cetera skrev:

Slutt på spise kyllingkjøttdeig da, så sparer du både penger og kyllingen sitt  liv 😉

Ja det kan du gjøre.

Anonymkode: fb883...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men reagerer på prisstigningen til butikkene på varer, ikke verdien til kyllingen. Du kan jo starte en debatt om kylling som produsjonsdyr hvis du vil det.

Anonymkode: fb883...1f6

...men det er jo gjerne en sammenheng. 

Anonymkode: 699db...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan du gjøre.

Anonymkode: fb883...1f6

Ja, jeg har gjort det jeg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...men det er jo gjerne en sammenheng. 

Anonymkode: 699db...040

Ja og den lurer jeg på hva er, det spørsmålet stiller jeg også i HI. Hvorfor har kjøttdeigen steget så mye i pris, er det pga det nye foret? Jeg tror ikke kyllingene har fått det noe bedre på bare to måneder eller så som kan forsvare en så rask prisøkning.

Anonymkode: fb883...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg betalte kr 19,- på Coop extra i går (det som tidligere var Rimi). Eller var det 17,90? I alle fall under 20kr.

Anonymkode: 3be62...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Et tips hvis økonomien er trang er å blande ut deler av kjøttdeigen med linser. Du får to kg tørre linser til godt under hundrelappen på diverse matbutikker med utenlandske varer. Bra for deg og bra for miljøet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Raindrops skrev:

Et tips hvis økonomien er trang er å blande ut deler av kjøttdeigen med linser. Du får to kg tørre linser til godt under hundrelappen på diverse matbutikker med utenlandske varer. Bra for deg og bra for miljøet!

:tommel:Helt enig!  Å spe på med bønner og linser er veldig godt, sunt, økonomisk og bra for miljøet! Kan fint bruke en halv pakke med kjøttdeig til taco og heller ha oppi en boks med bønner! Nam nam!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen har gått opp fordi produksjonen har gått ned. Det er Nortura som styrer det meste av kyllingmarkedet og de har strammet inn på utdelingen av kvoter til produsentene. Så en produsent som kanskje har hatt 8 innsett a 25000 kyllinger pr år, har nå kanskje bare 6 innsett.

Anonymkode: d40c3...42a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...