Gå til innhold

Spaghetti, svar fort!


NydeligMann

Anbefalte innlegg

Kone og unger er utenfor dekning i mange timer, så jeg må spørre dere om noe. Hun har lagd ferdig kjøttdeig og sa at den kunne jeg bare varme opp og så lage litt spaghetti ved siden av. Problemet er at spaghettien  ligger i en sånn boks, og ikke i posen sin. Jeg husker fra ungdommen at det var forskjellige spaghettier med tanke på koketid, og jeg har ikke peiling på  hvilken type dette er. Kan man se det på noe vis? Eller klarer jeg se når den er ferdig? Og skal det være smør oppi? Eller salt kanskje? Og skal spaghettien opp i vannet først når det har begynt å koke?

De har tatt med seg begge bilene våre, så jeg kan ikke dra i butikken for å kjøpe ny pose, og jeg er meget sulten og har så utrolig lyst på spaghetti nå, så dere må svare så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kok den i 8 minutter, ta ut en spaghetti og smak på den. Fortsett med det med 2-minutters intervaller til du er fornøyd. 

Anonymkode: e0d35...470

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok opp vann med salt, hiv i spagetti og kok i ca 8 minutter. 

Anonymkode: 65766...90a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når maten er spist melder du deg inn på matlagingskurs.

Anonymkode: 50404...f72

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å koke den i 8-10 min. Putter den i vannet når det koker. Ta litt salt i vannet

Når den er ferdig og jeg har silt av vannet putter jeg oppi en klatt med smør, eller så tar jeg en dæsj  med olje i kokevannet før jeg putter i spagettien. 

Anonymkode: 08fd7...1bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Kok vannet.

putt oppi pastaen og skru ned varmen

Smak på en bit etter 2 min.

Du tenker på fersk pasta. Ts har tørr spagetti.

Anonymkode: 50404...f72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NydeligMann skrev:

Da er matlagingen i gang! Takk til dere og google.

Matlagingskurs neste! Du lever i 2016.

Anonymkode: 50404...f72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å fiske opp en etter 7-8 minutter og smake på den og kjenne om den er ferdig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker på fersk pasta. Ts har tørr spagetti.

Anonymkode: 50404...f72

HVa er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Det er jo bare å fiske opp en etter 7-8 minutter og smake på den og kjenne om den er ferdig. 

Hørtes komplisert ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Herr Heftig skrev:

HVa er forskjellen?

Koketiden. Fersk pasta kokes på maks 3 min. Tørr pasta må ha 8-10 min.

Anonymkode: 50404...f72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er al dente når den henger fast når du kaster den i veggen :)

Men mest sannsynlig tar det 7-10 minutter, avhenging av tykkelsen. Fisk opp en tråd og smak på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble sykt godt! Smakte meg fram og den ble perfekt etter 8 minutter og 30 sekunder. Eneste feilen var at jeg lagde 3 ganger så mye som jeg trengte. 

 

"Matlagingskurs neste! Du lever i 2016.

Anonymkode: 50404...f72"

Angående matlagingskurs så rekker jeg nok ikke det, siden jeg har all vedlikehold og oppussing av eget hus, egen hytte, svigermors hus, svigermors hytte, mammas hus, og fullt ansvar for min vår båt, min bil, konas bil, svigermors bil, mammas bil osv.  I tillegg jobber jeg et par timer mer enn kona hver dag.  Selv om det er 2016 så er det desverre fortsatt ikke likestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NydeligMann skrev:

Det ble sykt godt! Smakte meg fram og den ble perfekt etter 8 minutter og 30 sekunder. Eneste feilen var at jeg lagde 3 ganger så mye som jeg trengte. 

 

"Matlagingskurs neste! Du lever i 2016.

Anonymkode: 50404...f72"

Angående matlagingskurs så rekker jeg nok ikke det, siden jeg har all vedlikehold og oppussing av eget hus, egen hytte, svigermors hus, svigermors hytte, mammas hus, og fullt ansvar for min vår båt, min bil, konas bil, svigermors bil, mammas bil osv.  I tillegg jobber jeg et par timer mer enn kona hver dag.  Selv om det er 2016 så er det desverre fortsatt ikke likestilling.

Hvorfor iallverden har du tatt på deg alt det der?

Anonymkode: 0912b...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, NydeligMann skrev:

Det ble sykt godt! Smakte meg fram og den ble perfekt etter 8 minutter og 30 sekunder. Eneste feilen var at jeg lagde 3 ganger så mye som jeg trengte. 

 

"Matlagingskurs neste! Du lever i 2016.

Anonymkode: 50404...f72"

Angående matlagingskurs så rekker jeg nok ikke det, siden jeg har all vedlikehold og oppussing av eget hus, egen hytte, svigermors hus, svigermors hytte, mammas hus, og fullt ansvar for min vår båt, min bil, konas bil, svigermors bil, mammas bil osv.  I tillegg jobber jeg et par timer mer enn kona hver dag.  Selv om det er 2016 så er det desverre fortsatt ikke likestilling.

Tull og tøys. Du må fortsatt ha hvile og avkobling. Dessuten er det begrenset hvor mye du kan gjøre på vinterstid. Og et kurs kan du ta online. Det handler bare om å tilegne seg kunnskap pluss prøve og feile.

Anonymkode: 50404...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, NydeligMann skrev:

Det ble sykt godt! Smakte meg fram og den ble perfekt etter 8 minutter og 30 sekunder. Eneste feilen var at jeg lagde 3 ganger så mye som jeg trengte. 

Det er et velkent problem for alle :fnise: Pastaen sveller noe sykt i størrelse når det koker, har ALDRI opplevd å ha laga for lite.

 

Forsåvidt fint å høre at det er flere enn meg som fortsatt bruker "kaste i veggen"-metoden for å sjekke om pastaen er kokt :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...