Gå til innhold

Jente på jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En jente jeg har blitt litt kjent med i det siste, som jeg begynner å bli litt interessert i. Jeg er ikke forelska eller betatt akkurat, men "frykter" det kan komme.

Jeg møtte ikke henne for første gang før for bare en drøy måned siden, og har snakket med henne 3 ganger (hun er ringevikar). Jeg har jobbet på denne arbeidsplassen (skole) ca. 9 mnd. Og jeg har allerede blitt bedre kjent med denne jenta enn alle de andre ansatte. Jeg er en nokså innelukket person og ikke så lett å komme innpå. Men med denne jenta har alt bare blitt helt naturlig, og praten går så løst mellom oss. Hun kommer bort og snakker med meg, og jeg med henne. Det klarer jeg ikke med noen av de andre ansatte.

For henne tror jeg ikke det er annerledes med meg enn med andre; hun virker å være veldig sosial og snakker mye med alle andre. Hun er sikkert bare normalt høflig mot meg, men for meg er det spesielt og uvanlig at en jente klarer å løsne meg opp på denne måten.

Hun er så usedvanlig koslig, og en fin jente å se på også..

Okay, så er jeg nok litt betatt da. Aner forresten ingenting om hvorvidt hun er singel eller ikke.

Problemene derimot er at jeg tror hun er rundt 20 år, og jeg er 30. I tillegg føler jeg at jeg har så lite å tilby på alle måter, at jeg ofte blir deprimert når jeg blir betatt av en jente. Fordi jeg føler at jeg ikke har sjans. Og det kan godt være at jeg sikter for høyt, men samtidig kan jeg ikke noe for hvem jeg tiltrekkes av. Det kan være skikkelig frustrerende!

What to do?

Anonymkode: ef45b...295

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når dere har blitt enda bedre kjent, så kan du jo spørre om hun har lyst til å dra ut på tur for en kopp kaffe?

Anonymkode: 406f7...fc1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For henne tror jeg ikke det er annerledes med meg enn med andre; hun virker å være veldig sosial og snakker mye med alle andre. Hun er sikkert bare normalt høflig mot meg, men for meg er det spesielt og uvanlig at en jente klarer å løsne meg opp på denne måten.

Anonymkode: ef45b...295

I mange tilfeller stemmer dette, at man bare er hyggelig mot alle, MEN det betyr ikke at døra er stengt, hvis hun setter pris på å snakke med deg, så ta det videre derifra, snakk mer sammen, spør om ikke hun har lyst til å ta en kaffe en dag for å bli bedre kjent. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du ikke har helt troa på deg selv, ts. Sikter for høyt? Vet du at de fleste mennesker overvurderer den man liker? Ikke at de ikke er kjempe flotte på hvem som helst måte, men vi tenker at de er så mye bedre enn oss. Men det er de ikke. Kan jo spørre pent om hun vil finne på noe på fritiden. At hun er 20 er jo ikke så ille da. 20 og 30 går helt fint :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at du ikke føler du kan leve opp til henne? :)

Anonymkode: 8da3d...cb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke be henne ut, det er så vanlig. Gjør små ting ofte nok. Bare en liten ting hver gang! Det kan være ting du sier, som en historie eller en morsom anekdote. Eller ta med ting du finner, som en kastanje eller et rødt blankt eple du finner på butikken. Eller spør henne om ting som får henne til å huske noe bra feks. hvilken ferie var din beste? Hva var det gøyeste du gjorde da du var lita? Det må være noe smått og bare en ting hver gang. Når hun spør hvorfor du gjør det, skal du bare si at du er glad for henne for hun får deg til å åpne opp.

(Alle har sjans på jenter hvis ikke jenta er opptatt.)

Anonymkode: 255db...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting galt med alderforskjellen, men det hadde vært bedre om hun var 26 og du 36. Da tenker jeg for din egen del. Husker du selv når du var 20 år? Det er stor forskjell på deg fra da til nå (regner jeg med), mentalt. Men selvsagt, dette er bare ren logistikk og man kan ikke styre følelser. Ingen vet hvor lenge et forhold varer uansett og man kan møte noen på feil tidspunkt. Bare spør henne ut på date :)

Anonymkode: 36ebc...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller ta med ting du finner, som en kastanje eller et rødt blankt eple du finner på butikken.

Og gi til henne? Hehe.. Hadde satt mer pris på å bli spurt om å ta en kaffe. Å ta en kaffe, eller invitere til grilling for eksempel er noe jeg kunne gjort for å bli kjent med flere kolleger. Ikke bare den ene jeg liker. Så det trenger jo ikke føles som en date...

Ikke rakk ned på deg selv, TS. Lite å tilby på hvilken måte? Man bør jo ha det man trenger selv, og så tilfører man hverandre noe helt spesielt kun ved å være seg selv.

Anonymkode: c7d5a...894

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og gi til henne? Hehe.. Hadde satt mer pris på å bli spurt om å ta en kaffe. Å ta en kaffe, eller invitere til grilling for eksempel er noe jeg kunne gjort for å bli kjent med flere kolleger. Ikke bare den ene jeg liker. Så det trenger jo ikke føles som en date...

Ikke rakk ned på deg selv, TS. Lite å tilby på hvilken måte? Man bør jo ha det man trenger selv, og så tilfører man hverandre noe helt spesielt kun ved å være seg selv.

Anonymkode: c7d5a...894

Jeg hadde likt det bedre enn kaffe og grilling.

Anonymkode: 255db...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s

Huff nei, å gi småting er bare creepy og fungerer bare hvis hun allerede er interessert og synes du er attraktiv. Hvis hun bare ser på deg som en kollega blir det bare plagsomt å få masse unødvendig tull hun ender med å kaste uansett og hun kommer til å legge merke til at du bare gir til henne. Har selv opplevd dette.

Det er veldig enkelt å be henne ut når dere jobber sammen. Be en liten gjeng på lønningspils og bli bedre kjent med henne utover kvelden. Finner du ut av at hun et singel så kan du be henne på kaffe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, uN91s skrev:

Huff nei, å gi småting er bare creepy og fungerer bare hvis hun allerede er interessert og synes du er attraktiv. Hvis hun bare ser på deg som en kollega blir det bare plagsomt å få masse unødvendig tull hun ender med å kaste uansett og hun kommer til å legge merke til at du bare gir til henne. Har selv opplevd dette.

Det er veldig enkelt å be henne ut når dere jobber sammen. Be en liten gjeng på lønningspils og bli bedre kjent med henne utover kvelden. Finner du ut av at hun et singel så kan du be henne på kaffe. 

Jeg og har opplevd begge deler, men synes det å bli invitert på kaffe er laangt mer kleint. Tenkte uansett ikke på å gi henne masse små ting! Dere får det til å virke som det reneste gavedrysset, det var ikke det jeg mente. Det var bare eksempler. Jeg mente små ting hver gang, det kan være komplimenter også, dersom det passer bedre. Jeg er sånn som hun jenta som TS snakker om og jeg liker epler ;)

Anonymkode: 255db...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jenta der har sikkert blitt invitert på kaffe mange ganger. TS er interessert og da må han skille seg ut. Det gjør han ved å spille ut over tid, og ikke bare slenge ut en lettvint invitasjon.

Anonymkode: 255db...ffa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^Tror ikke du hadde likt å få det av en du ikke synes var attraktiv. Du ville bare endt opp med masse dårlig samvittighet.

10 år er ganske stor aldersforskjell i den alderen. Ts, det eneste du kan gjøre er å oppføre deg normalt og sympatisk.

Da jeg selv var i den alderen, syntes jeg det var lettere å snakke med gutter/menn som jeg ikke var tiltrukket av. Ble bare nervøs rundt de jeg syns var kjekke. Det kan være tilfellet her. 

Sorry Mac, men noen måtte fortelle deg dette.

 

Anonymkode: a0d63...6d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

^Tror ikke du hadde likt å få det av en du ikke synes var attraktiv. Du ville bare endt opp med masse dårlig samvittighet.

10 år er ganske stor aldersforskjell i den alderen. Ts, det eneste du kan gjøre er å oppføre deg normalt og sympatisk.

Da jeg selv var i den alderen, syntes jeg det var lettere å snakke med gutter/menn som jeg ikke var tiltrukket av. Ble bare nervøs rundt de jeg syns var kjekke. Det kan være tilfellet her. 

Sorry Mac, men noen måtte fortelle deg dette.

Anonymkode: a0d63...6d1

Er det meg du snakker til? Jeg vet jo best hva jeg selv liker, ikke du. Og det gjelder for de fleste, de vet best hva de selv liker, ikke andre. Sorry Mac, men noen måtte fortelle deg dette ;)

Jeg kjenner meg igjen i jenta, jeg ville gått for min metode. Dette fordi jeg er enig i 'normalt og sympatisk' og synes at små ting er langt mer 'normalt og sympatisk' enn hva en invitasjon på kaffedate er.

Anonymkode: 255db...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det meg du snakker til? Jeg vet jo best hva jeg selv liker, ikke du. Og det gjelder for de fleste, de vet best hva de selv liker, ikke andre. Sorry Mac, men noen måtte fortelle deg dette ;)

Jeg kjenner meg igjen i jenta, jeg ville gått for min metode. Dette fordi jeg er enig i 'normalt og sympatisk' og synes at små ting er langt mer 'normalt og sympatisk' enn hva en invitasjon på kaffedate er.

Anonymkode: 255db...ffa

Nei, bare den første setningen. Alt det andre var til TS.

Anonymkode: a0d63...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bare den første setningen. Alt det andre var til TS.

Anonymkode: a0d63...6d1

Ok. Uansett så vet ikke du hva jeg ville ha følt. Det er jeg som har levd mitt liv og vet hva jeg følte i de ulike tilfellene. Jeg ville følt det kleint om noen inviterte meg ut på kaffe for å få en bit av meg bare fordi jeg var populær. Men jeg ville ha tatt det fint dersom noen brøy seg om akkurat meg som den personen jeg var, og som gjorde noe som var hyggelig for meg. Mange gutter blir så opptatt av å få jenta at de glemmer bort hvordan jenta har det.

Anonymkode: 255db...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at du ikke føler du kan leve opp til henne? :)

Anonymkode: 8da3d...cb6

Hvor starter man?

Det er liksom så mange faktorer som spiller inn. Utseende mitt i forhold til henne, at jeg har dårlig økonomi, ingen utdannelse, få interesser, litt asosial og veldig nervøs/engstelig i mange tilfeller. Kunne nevnt hundre ting til, men jeg har en tendens til overtenking, som jo ikke er positivt.

Anonymkode: ef45b...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

^Tror ikke du hadde likt å få det av en du ikke synes var attraktiv. Du ville bare endt opp med masse dårlig samvittighet.

10 år er ganske stor aldersforskjell i den alderen. Ts, det eneste du kan gjøre er å oppføre deg normalt og sympatisk.

Da jeg selv var i den alderen, syntes jeg det var lettere å snakke med gutter/menn som jeg ikke var tiltrukket av. Ble bare nervøs rundt de jeg syns var kjekke. Det kan være tilfellet her. 

Sorry Mac, men noen måtte fortelle deg dette.

 

Anonymkode: a0d63...6d1

Kan jo være du bare var umoden?

Slett ikke sikkert hun finner meg attraktiv, men hun snakker med alle på jobben..

Anonymkode: ef45b...295

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du trå varsomt siden dere jobber sammen. Det kan fort bli skikkelig kleint hvis du ber henne på date, og hun avslår. Du må jo likevel møte henne regelmessig på jobb. Synes også det er ganske spesielt å komme med gaver, da blir du fort stemplet som han creepy fyren på jobb. Spesielt hvis hun har kjæreste. 

Sånn i første omgang må dere bare bli bedre kjent.  Det er ingen hastverk, bare fortsett å prate med henne på jobb. Prøv å finn ut om hun er singel (sjekk status på Facebook)? Etter hvert kan du spør om dere skal ta en kaffe/lønningspils, hvis det passer seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...