Gå til innhold

Jeg jobber som sykepleier, jeg ER ikke sykepleier 24/7! Og jeg er heller ikke LEGE!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som sykepleier og jeg liker jobben min godt. Når jeg er ferdig på jobb går jeg ut av min rolle som sykepleier og blir et helt vanlig menneske. MEN dette er vist vansjelig for alle å forstå, folk synes det er i orden å faktisk vise meg et bilde på telefonen av deres grønne flytende bæsj, spørre meg spørsmål som tydeligvis bør svares av en lege som har foretatt en undersøkelse av personen eller å fortelle om deres underliv og plager. Dette gjør både min familie og svigers familien min, jeg svarer at dette må du ta med din lege som kjenner din historie eller at jeg ikke er kvalifisert til å svare på dette. Dette har vært mine standard svar for å prøve å avvise på en hyggelig måte og å unngå intime og udelikate detaljer. Nå skjer dette nesten hver gang jeg møter dem, og jeg blir så lei! Opplever dere andre sykepleiere eller annet helsepersonell det samme? Hva svarer dere og synes dere det er ok at samtalene deres på fritiden går i å høre på andres bekymringer om avføring og underlivssopp? Som privatperson så går det over min komforsone å snakke om slikt, på jobb er det helt ok for jeg har ikke familierelasjon til pasienten... Hva tenker dere?

Anonymkode: 68022...84a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her. Jeg er bankmann og fondsforvalter. Blir rent ned av folk som spør om råd hele tiden.

 

Men blir jeg lei? Nei. Elsker dette.

Anonymkode: 7e335...168

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare si at det går utenfor din komfortsone og vil ikke ha sånne spørsmål.

selv hjelper jeg familiemedlemmer og nære venner med sår o.l, hvis de ønsker at jeg skal se om det er infeksjon i det for eksempel, og så gir jeg råd til sårstell. Jeg kan godt gi råd om soppinfeksjon også. Det er ikke ekkelt i mine øyne. 

 

Anonymkode: 31eb3...649

  • Liker 4
Lenke til kommentar