Gå til innhold

Organisert, har det noe å bety for lønna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er organisert i Utdanningsforbundet (er ikke lærer, men min yrkesgruppe anbefales å organisere oss der). For tiden arbeider jeg ikke innenfor skole, men helsevesenet. Lønna jeg har samsvarer ikke med det jeg ville hatt i skoleverket. Er det noen regler for dette? Kan jeg be om høyere lønn? Forskjellen i årslønn ved 0 års ansiennitet er nesten 100 000. 

Anonymkode: 8a2b9...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du lønnes i utgangspunktet i forhold til hva du er ansatt som, og hvilken tariffavtale som du er dekket av. Ikke sikkert lønna er den samme i helsevesenet som i skoleverket. 

Anonymkode: 05a15...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lønnes i utgangspunktet i forhold til hva du er ansatt som, og hvilken tariffavtale som du er dekket av. Ikke sikkert lønna er den samme i helsevesenet som i skoleverket. 

Anonymkode: 05a15...605

Det er det jeg også tror. Bare litt surt at det skal være så store forskjeller innenfor samme yrke. 

Anonymkode: 8a2b9...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lønnes i utgangspunktet i forhold til hva du er ansatt som, og hvilken tariffavtale som du er dekket av. Ikke sikkert lønna er den samme i helsevesenet som i skoleverket. 

Anonymkode: 05a15...605

Klart man lønnes iht hvilken tariffavtale man er dekket av.  Det er dog din arbeidsgiver som avgjør hvilken tariffavtale som gjelder, ikke hvilken fagforening du er organisert i. Men de færreste avtaler gir uansett noen særlig uttelling for utdanning alene - den må jo være relevant til jobben. Og om du er organisert eller ikke spiller ingen rolle ift hvilken lønn du har krav på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...