Gå til innhold

Ferie uten barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akseptabelt eller ikke?

Har barna 50% . Skal selvsagt ha ferie med barna også , men jeg og samboer ønsker også ferie alene. Opplever veldig delte meninger rundt dette.. 

Hva mener dere? 

Anonymkode: 58254...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har helt siden jeg først ble alene unnet meg ferie uten barna, og har gjort det med god samvittighet:) Så jeg synes dette er helt akseptabelt;) I fjor hadde jeg barna med på 2 sydenturer. Denne sommeren skal jeg og samboer reise på 3 ukers ferie uten barna. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleneferie er lov. Er barna store nok til å synes det er urettferdig så gjør dere noen gøy sammen med de også for å "stabilisere". Hvis barna er små så har de ikke større utbytte av å være på en strand i Hellas enn i Norge.

Anonymkode: ec6b8...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit.

Jeg og kjæresten har voksenferie uten barn (han har barn). Hans eks og hennes nye mann har også flere ferieturer i året uten barnet. Begge foreldrene tar med barnet på fin ferie. 

Anonymkode: 40819...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også litt sånn, at barna får ofte uansett litt dobbelt opp med gjerne både ferier og andre ting når de har skilte foreldre.. Ferieturer kanskje hvert år med både mor og med far.. 

Endret av bekka79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være greit. Med mindre du gjør som et familiemedlem av meg; tar tre uker ferie alene og deretter jobber og lar besteforeldre passe barna de ukene han har dem i sommerferien.. :nei:

Anonymkode: 93fbf...b3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig ulike meninger. Personlig hadde jeg ikke klart å tatt meg en ferie uten sønnen min. Ser på ferie som hygge for oss begge og en fin tid til kvalitetstid sammen. Jeg er alene med han og har fått tilbud om vennineturer til syden, (hadde vært deiligkr men jeg ønsker heller å prioriterer  å finne på noe gøy med han. Vi er alle forskjellig. Bare fordi jeg får dårlig samvittighet betyr ikke det at man har noen grunn til å få det. Gjør det som føles rett for dere. Vi har ulike behov :)

Anonymkode: 20529...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig ulike meninger. Personlig hadde jeg ikke klart å tatt meg en ferie uten sønnen min. Ser på ferie som hygge for oss begge og en fin tid til kvalitetstid sammen. Jeg er alene med han og har fått tilbud om vennineturer til syden, (hadde vært deiligkr men jeg ønsker heller å prioriterer  å finne på noe gøy med han. Vi er alle forskjellig. Bare fordi jeg får dårlig samvittighet betyr ikke det at man har noen grunn til å få det. Gjør det som føles rett for dere. Vi har ulike behov :)

Anonymkode: 20529...094

De fleste ønsker å inkludere barna i det meste, men utover det så har man forskjellige livssituasjoner. Mannen min hadde jo 2 uker samvær i ferien, og flere ferieuker. Da er det ikke snakk om å heller prioritere barnet, men å få noe ut av de ferieukene han ikke hadde barnet også. Før med kompiser, og senere med meg. Barnet har hatt 1-2 utenlandsferier med hver av foreldrene/familiene årlig,  så jeg ser ikke grunn til at far skal sitte og tvinne tommeltotter i kjelleren i ferieuker hvor han ikke har samvær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Biloba skrev:

De fleste ønsker å inkludere barna i det meste, men utover det så har man forskjellige livssituasjoner. Mannen min hadde jo 2 uker samvær i ferien, og flere ferieuker. Da er det ikke snakk om å heller prioritere barnet, men å få noe ut av de ferieukene han ikke hadde barnet også. Før med kompiser, og senere med meg. Barnet har hatt 1-2 utenlandsferier med hver av foreldrene/familiene årlig,  så jeg ser ikke grunn til at far skal sitte og tvinne tommeltotter i kjelleren i ferieuker hvor han ikke har samvær. 

Nei det er jeg enig i :) 

Anonymkode: 20529...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaktuelt her. Vil ha med barn a

Anonymkode: 98d12...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner meg ferie uten barn vært år. Min sønn på fem år synes det er like gøy med to uker sammen hos besteforeldre, en tur på stranda, overnatting i skogen ++ som typiske "Syden ferier". Selv trenger jeg litt påfyll av andre kulturer og opplevelser. Når han blir eldre kommer vi til å reise mer sammen. 

Anonymkode: f300e...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta en langhelg med venner/søsken til en storby uten barna, mens de er hos besteforeldrene. Sydentur og slikt hadde jeg ikke dratt på uten de :) 

Anonymkode: 7fe8f...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt barna 50/50, slik at det uansett hadde vært en uke uten dem, ville jeg ikke hatt kvaler med å reise på ferie alene så lenge jeg også hadde penger til å ta en tur sammen med dem. Ser ikke hvorfor man skal ha dårlig samvittighet for det!

Men nå er vi gift og må eventuelt aktivt "sette bort" barna mens vi reiser på tur alene, og det ønsker jeg ikke å gjøre. Så siste aleneferie her var i 2005 :lol: 

Anonymkode: 31e33...e9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva om man drar på ferie med bare fellesbarn da?  i tillegg til annen ferie så klart..

I og med at de to andre får to sydenturer ++..

Anonymkode: 00c7b...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo være greit. Med mindre du gjør som et familiemedlem av meg; tar tre uker ferie alene og deretter jobber og lar besteforeldre passe barna de ukene han har dem i sommerferien.. :nei:

Anonymkode: 93fbf...b3b

Ditt familiemedlem må være mor til mitt stebarn. Hver sommer har hun ferie alene/ssmmen med kjæresten i 4 uker samtidig som barnet er hos oss, resten av ferien tilbringer barnet hos besteforeldrene for mor jobber. 

Ferietur uten barn er lov. Vi skal på vår første tur uten barn nå i juni. Barna skal være hos besteforeldrene. Minste er 16 mnd.

Anonymkode: bf50a...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg har barnefri og tid til det så reiser jeg hvor pokker jeg vil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjør det med god samvittighet. Det gjør jeg også.Liker beeest å reise uten barna. Blir mye styr . De kan bli med når de er litt eldre. Kos deg du, det gjør jeg på ferie

Anonymkode: aeb85...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men hva om man drar på ferie med bare fellesbarn da?  i tillegg til annen ferie så klart..

I og med at de to andre får to sydenturer ++..

Anonymkode: 00c7b...d6d

Se an barna, tenker jeg. Er de trygge på at de er elsket og velkommen i begge familiene sine? Sjalu? Sårbare? Er barna ulike i alder slik at de har ulike behov på en ferie?

Vår felles er baby og må nødvendigvis være med på ferie. Som ab#13 skriver, så er det mindre aktuelt å aktivt sette bort fellesbarn, enn å gjøre noe når særkullsbarn er hos moren sin. Vi har heller ingen aktuelle barnevakter, avstand og helse er et hinder for besteforeldrene foreløpig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser opptil flere helger i året uten barn, har overhode ingen dårlig samvittighet for det. De får hvertfall 1 sydentur i året ++

Endret av Daiquiry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...