Gå til innhold

Er det noen som har blitt forlatt til fordel for en ny dame/mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan opplevde du den tiden du fikk vite at samboeren din hadde funnet seg en ny dame (eller mann)? Tok det lang tid før du kom over det? Hvordan har du det i dag?  

Anonymkode: e46c4...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En eks for ca 10 år siden forlot meg fordi han hadde blitt forelska i en annen. Det var det verste bruddet jeg har hatt så langt, men kom over det til slutt. I forhold jeg har hatt siden har jeg vært sjalu og hatt problemer med å stole på kjæresten. Jeg har gått til psykolog for å få hjelp med sjalusi, men føler ikke at det hjelper så mye...

Anonymkode: 75329...7dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca for 2,5 år siden. Jeg kom over eksen når jeg skjønte hva han gjorde (han løy mye og om mye. Trodde at det var min skyld). Nå begynner jeg å komme over det som skjedde mentalt. Det var vanskelig å stole på mennesker generelt men jeg føler at nå begynner jeg å stole på andre litt mer.

Anonymkode: bf460...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde med meg for 3 mnd siden. Jeg er utrolig lei meg fremdeles, men greier å ta meg sammen på dagtid. Vi har to sønner på 4 og 9 år. Han flyttet rett inn til hun nye og jeg har nektet han å ha barna der hjemme. Det bør gå hvertfall ett år før han drar den nye dama inn i livene deres. De har bare samvær et par ganger i måneden fordi han nekter å komme hjem hit for å være sammen med dem. Han mener jeg er urimelig som ikke vil la henne møte barna, "det tåler de vel helt fint". Og han vil ikke få seg en egen leilighet for å ha barna i heller, så jeg er litt lost i forhold til hva jeg bør gjøre. Er veldig redd for at barna skal føle seg sviktet og forlatt.

Anonymkode: 8f800...1b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjedde med meg for 3 mnd siden. Jeg er utrolig lei meg fremdeles, men greier å ta meg sammen på dagtid. Vi har to sønner på 4 og 9 år. Han flyttet rett inn til hun nye og jeg har nektet han å ha barna der hjemme. Det bør gå hvertfall ett år før han drar den nye dama inn i livene deres. De har bare samvær et par ganger i måneden fordi han nekter å komme hjem hit for å være sammen med dem. Han mener jeg er urimelig som ikke vil la henne møte barna, "det tåler de vel helt fint". Og han vil ikke få seg en egen leilighet for å ha barna i heller, så jeg er litt lost i forhold til hva jeg bør gjøre. Er veldig redd for at barna skal føle seg sviktet og forlatt.

Anonymkode: 8f800...1b2

Om du nekter han samvær blir de hvertfall å føle seg sviktet og forlatt. La han få ha barna med seg hjem, det er hans barn også, selv om det han gjorde mot DEG var dritt, så har han ikke gjort barna noe galt.

Anonymkode: cfce6...175

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du nekter han samvær blir de hvertfall å føle seg sviktet og forlatt. La han få ha barna med seg hjem, det er hans barn også, selv om det han gjorde mot DEG var dritt, så har han ikke gjort barna noe galt.

Anonymkode: cfce6...175

Jeg nekter ham ikke samvær, jeg nekter ham å dra den nye dama inn i livene deres. Stor forskjell. Det har vært turbulent nok for dem den siste tiden, og de trenger tid før de skal treffe "nye" familiemedlemmer.

Anonymkode: 8f800...1b2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter ham ikke samvær, jeg nekter ham å dra den nye dama inn i livene deres. Stor forskjell. Det har vært turbulent nok for dem den siste tiden, og de trenger tid før de skal treffe "nye" familiemedlemmer.

Anonymkode: 8f800...1b2

Men hvorfor vil han ikke komme til dere og være sammen med dem der? Kan du være ute et sted mens han treffer dem?

Jeg vet at det blir deg som må jenke deg flerdobbelt her, men det vil jo være til barnas beste om de faktisk får treffe sin far.

Anonymkode: ff2ce...4ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan opplevde du den tiden du fikk vite at samboeren din hadde funnet seg en ny dame (eller mann)? Tok det lang tid før du kom over det? Hvordan har du det i dag?  

Anonymkode: e46c4...fb2

Tok meg nesten 2 år. Da traff jeg en ny mann som jeg bor med nå. Har det bra. 

Husker jeg pleide å tenke at min hevn skal bli at jeg skal få det bra! Og det fikk jeg!! 

Anonymkode: 7568b...d49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjedde med meg for 3 mnd siden. Jeg er utrolig lei meg fremdeles, men greier å ta meg sammen på dagtid. Vi har to sønner på 4 og 9 år. Han flyttet rett inn til hun nye og jeg har nektet han å ha barna der hjemme. Det bør gå hvertfall ett år før han drar den nye dama inn i livene deres. De har bare samvær et par ganger i måneden fordi han nekter å komme hjem hit for å være sammen med dem. Han mener jeg er urimelig som ikke vil la henne møte barna, "det tåler de vel helt fint". Og han vil ikke få seg en egen leilighet for å ha barna i heller, så jeg er litt lost i forhold til hva jeg bør gjøre. Er veldig redd for at barna skal føle seg sviktet og forlatt.

Anonymkode: 8f800...1b2

Skjønner deg veldig godt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et snodig forhold en gang, hvor kjæresten min tillot at jeg hadde en elsker. Det varte ikke så lenge, siden elskeren fikk seg dame. Han har siden giftet seg med ho.

Det stikker litt inni meg et sted. Men prøver å tenke at det var min fortjeneste at han fikk seg dame. Om det er noen som er med på tankegangen med "opptatt mann - attraktivt bytte" ?

Er forresten kollega med elskeren. Det er litt anspent (for min del) når vi begge er på jobb samtidig. (Turnus)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TankefullPåMandag skrev:

Jeg var i et snodig forhold en gang, hvor kjæresten min tillot at jeg hadde en elsker. Det varte ikke så lenge, siden elskeren fikk seg dame. Han har siden giftet seg med ho.

Det stikker litt inni meg et sted. Men prøver å tenke at det var min fortjeneste at han fikk seg dame. Om det er noen som er med på tankegangen med "opptatt mann - attraktivt bytte" ?

Er forresten kollega med elskeren. Det er litt anspent (for min del) når vi begge er på jobb samtidig. (Turnus)

visste denne dama som ente opp som kona hans om deg og han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ardenus skrev:

visste denne dama som ente opp som kona hans om deg og han da?

Vet du, det tror jeg faktisk. Vet hun spurte om det var noe mellom oss en gang. Tror han sa nei, men hun er neppe dum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan opplevde du den tiden du fikk vite at samboeren din hadde funnet seg en ny dame (eller mann)? Tok det lang tid før du kom over det? Hvordan har du det i dag?  

Anonymkode: e46c4...fb2

Tror det er grusomt uansett hvordan man blir forlatt. Det er vondt fordi man har jo blitt glad i et menneske, brukt og delt mye tid minner og opplevelser sammen med en som velger å gå ut av livet sitt. Jeg har ikke opplevd at noen har funnet seg en annen i det forholdet ble slutt. Men det må være veldig vondt ja. 

Endret av AgnesSong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En eks for mange år siden. Han hadde vist playet oss begge en stund før han plutselig ble sammen med henne under en av våre "brudd". Så dumpet han henne for meg. Det endre med at jeg dumpa han for godt fordi, hvem vil ha en som hopper mellom to senger uten så mye som et fnugg av dårlig samvittighet?

Anonymkode: f6ea5...955

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En eks for mange år siden. Han hadde vist playet oss begge en stund før han plutselig ble sammen med henne under en av våre "brudd". Så dumpet han henne for meg. Det endre med at jeg dumpa han for godt fordi, hvem vil ha en som hopper mellom to senger uten så mye som et fnugg av dårlig samvittighet?

Anonymkode: f6ea5...955

Det er sant. Og det kan gjenta seg videre i livet. Stakkars nye partnere til en slik person. De kan risikere det samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har delvis det ja. Nå var forholdet ikke helt topp i utgangspunktet, men det at hun kom inn i livet hans og viste interesse var det som fikk han til å ta valget om å gå. Heldigvis var han ikke utro før bruddet var endelig så vidt jeg vet. Men det var knalltøft likevel.Jeg gikk rett i kjelleren, raste ned 10 kg i vekt og hadde det knalltøft i flere mnd. Til jeg kom fram til at han ikke var verdt å sørge over når han oppførte seg som han gjorde. og da kom jeg meg raskt opp igjen. Det verste var vel egentlig at jeg kjente til henne fra før, og kunne se at det forholdet han gikk inn i var helt døfødt og aldri kom til å vare. Likvel valgte han å bryte opp familien pga henne. jeg vet han har angret på det i etterkant. Forholdet varte 4-5 mnd. Og han har ikke funnet noen nye etter henne. Og han ønsker seg tilbake. Men det løpet er kjørt.

Anonymkode: 99887...bef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjedde med meg for 3 mnd siden. Jeg er utrolig lei meg fremdeles, men greier å ta meg sammen på dagtid. Vi har to sønner på 4 og 9 år. Han flyttet rett inn til hun nye og jeg har nektet han å ha barna der hjemme. Det bør gå hvertfall ett år før han drar den nye dama inn i livene deres. De har bare samvær et par ganger i måneden fordi han nekter å komme hjem hit for å være sammen med dem. Han mener jeg er urimelig som ikke vil la henne møte barna, "det tåler de vel helt fint". Og han vil ikke få seg en egen leilighet for å ha barna i heller, så jeg er litt lost i forhold til hva jeg bør gjøre. Er veldig redd for at barna skal føle seg sviktet og forlatt.

Anonymkode: 8f800...1b2

Dette blir bare så feil. Du hindrer barna i å treffe sin far og den nye damen. Hva er negativt med at de møter sin far og sin nye hverdag så snart som mulig?

Han "drar" heller ikke den nye dama inn i livene deres.

I tillegg er du redd for at barna skal føle seg sviktet og forlatt. Veldig rart at du føler det, når det er du som er skyld i at det blir slik ved å nekte barna å dra til sin far.

Bitterhet, lang vei. Og barna blir som vanlig den skadelidende part.

Anonymkode: 16a5d...daa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg er gift for tredje gang. Første kona fikk han barn med, så var han utro med en ny dame. De også giftet seg og fikk ett barn sammen. Så ble han utro igjen og det ble da altså 3 ekteskap for hans del og de har fått barn sammen også. 

Det rare er at kone 2 og 3 er søstre 😳

Anonymkode: bbee4...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir bare så feil. Du hindrer barna i å treffe sin far og den nye damen. Hva er negativt med at de møter sin far og sin nye hverdag så snart som mulig?

Han "drar" heller ikke den nye dama inn i livene deres.

I tillegg er du redd for at barna skal føle seg sviktet og forlatt. Veldig rart at du føler det, når det er du som er skyld i at det blir slik ved å nekte barna å dra til sin far.

Bitterhet, lang vei. Og barna blir som vanlig den skadelidende part.

Anonymkode: 16a5d...daa

Klart ungene vil kunne føle seg sviktet og bedratt, faren deres flyttet tross alt direkte fra dem inn til en annen dame. Men jeg er enig i at personen du siterer bare gjør saken verre for barna, og det burde hun ta til seg. Hun har et ansvar for å minimere skaden, og ikke være like dust som faren. 

Fæl situasjon for både store og små! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjedde med meg for 3 mnd siden. Jeg er utrolig lei meg fremdeles, men greier å ta meg sammen på dagtid. Vi har to sønner på 4 og 9 år. Han flyttet rett inn til hun nye og jeg har nektet han å ha barna der hjemme. Det bør gå hvertfall ett år før han drar den nye dama inn i livene deres. De har bare samvær et par ganger i måneden fordi han nekter å komme hjem hit for å være sammen med dem. Han mener jeg er urimelig som ikke vil la henne møte barna, "det tåler de vel helt fint". Og han vil ikke få seg en egen leilighet for å ha barna i heller, så jeg er litt lost i forhold til hva jeg bør gjøre. Er veldig redd for at barna skal føle seg sviktet og forlatt.

Anonymkode: 8f800...1b2

Det er ikke greit at han  har flyttet rett inn til en ny, det er veldig dumt av han med tanke på hans forhold til barna og hva som kan skje med senvirkninger (hvor lenge vil forholdet holde, må barna oppleve et nytt brudd?). Skjønner at det er vondt og vanskelig for deg. Men når situasjonen først er som den er så gjør du ting bare verre for ungene ved å nekte han samvær med dem der. Altså skaden for barna har allerede skjedd. Samlivsbruddet er et faktum. Hva skjer om faren presenterer dem for ny dame? Vel, 9-åringen kommer til å "skjønne" at det er faren som er skyld i at dere to ikke er sammen, men det vet han kanskje allerede? Eller hvilken grunn har du gitt til barna for at de ikke får besøke faren sin? Mens sånn som det er nå så er du fort "den slemme" som gjør at de ikke kan møte pappa... Barna trenger faren sin, selv om han gjør noen dumme valg.

Anonymkode: 99887...bef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...