Gå til innhold

Eksamen i psykologi, dette går ikke bra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sykepleierstudent og jeg har kun TRE hele lesedager på å klare og komme gjennom pensum i psykologi. For det første så hadde vi kun 10 timer à 45 minutters undervisning, for det andre ble vi akkurat ferdig med en eksamen som teller dobbelt så mye når det gjelder antall studiepoeng. Så har virkelig ikke hatt tid før nå. Er helt gåen, har synsforstyrrelser, kaster opp og er generelt alt for stresset. Tenkte å ta det helt med ro, men pensum er bare så sykt tungt og vanskelig. Hvordan i all verden skal jeg klare å konsentrere meg?? Er det noen som har noen tips til å forberede seg på teoretisk tungt pensum? Vi får bare 3-4 spm. på eksamen, er det et man ikke kan og kan man kun lite på f.eks. to stk. så ligger man ganske tynt an. Tusen takk på forhånd:-) - hilsen spl. stud som ikke vil konte, igjen. 

Anonymkode: cf857...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykepleierstudent og jeg har kun TRE hele lesedager på å klare og komme gjennom pensum i psykologi. For det første så hadde vi kun 10 timer à 45 minutters undervisning, for det andre ble vi akkurat ferdig med en eksamen som teller dobbelt så mye når det gjelder antall studiepoeng. Så har virkelig ikke hatt tid før nå. Er helt gåen, har synsforstyrrelser, kaster opp og er generelt alt for stresset. Tenkte å ta det helt med ro, men pensum er bare så sykt tungt og vanskelig. Hvordan i all verden skal jeg klare å konsentrere meg?? Er det noen som har noen tips til å forberede seg på teoretisk tungt pensum? Vi får bare 3-4 spm. på eksamen, er det et man ikke kan og kan man kun lite på f.eks. to stk. så ligger man ganske tynt an. Tusen takk på forhånd:-) - hilsen spl. stud som ikke vil konte, igjen. 

Anonymkode: cf857...eb4

Tips til deg som skal igjennom noe fort er å se på sammendrag,power point slides og tidligere eksamensoppgaver.

Anonymkode: 7a863...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eksamen i fjor i et fag med veldig vidt pensum. Var med andre ord umulig å lese på alt. Jeg så på tidligere gitte eksamensoppgaver i faget og leste på de tingene som var blitt spurt om tidligere. Universitetet her jeg er lite kreative med tanke på å finne på nye eksamensoppgaver, er med andre ord ganske like spørsmål hvert år. Gamblet litt med tanke på spørsmål, var heldig og gamblet riktig, fikk B (ingen fikk høyere karakter enn dette, så tror det må ha vært strenge sensorer).

Anonymkode: 7756d...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er jo egentlig ris til egen ræv siden du ikke har lest pensum tidligere. Det er ikke meningen du skal lese pensum kun dagene før eksamen, du må lese jevnt gjennom semesteret, hvilket jeg vil tro du hadde skjønt hvis du allerede har kontet :klo: Men uansett, les over forelsningsnotater, sammendrag i bøkene, sjekk evt modeller og skjema, les faktabokser og eksempler og håp på det beste. Men sånn egentlig så er det skummelt om du står uten å kunne noe om dette viktige emnet. 

Anonymkode: a1eba...b0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er jo egentlig ris til egen ræv siden du ikke har lest pensum tidligere. Det er ikke meningen du skal lese pensum kun dagene før eksamen, du må lese jevnt gjennom semesteret, hvilket jeg vil tro du hadde skjønt hvis du allerede har kontet :klo: Men uansett, les over forelsningsnotater, sammendrag i bøkene, sjekk evt modeller og skjema, les faktabokser og eksempler og håp på det beste. Men sånn egentlig så er det skummelt om du står uten å kunne noe om dette viktige emnet. 

Anonymkode: a1eba...b0d

Ja, dette er jo veldig hjelpsomt for TS å lese i en situasjon som dette. :klaske:

Anonymkode: cedf7...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det btw. Hadde også eksamen i Psykologi? Hvor mange sider skrev du?

Anonymkode: 79d05...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...