Gå til innhold

Rieteller-Hvordan fungerer det? føler riene/mensmurringene er konstante..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 40+4 idag, og har aldri født før så jeg har ingen anelse om hvordan dette fungerer. Idag har jeg begynnt å kjenne sterkere menssmerter/murringer enn tidligere, er derfor usikker på om det er rier eller hva det er. Føler disse murringene er konstante, så hvordan får jeg tellt de da? Pleier det å være konstant i begynnelsen? 

Anonymkode: 0fff7...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde murringer og maserier i 3 uker før fødsel så syntes dette var vanskelig selv. Jeg brukte rieteller på pc(det vil si;sa i fra til samboer når det startet og stoppet, så plotta han inn for meg). Murringer kan nok være der hele tiden, så det er sammentrekningene i magen du må kjenne på. Her kjentes riene ut som kynnere helt frem til 7 cm åpning. Men maseriene/kynnerne hadde jeg bare på kvelden. Det var det at det holdt på en hel dag som fikk meg til å starte rietellinga.

Er du usikker så einger du føden og ber om en sjekk. Der kan de få målt med ctg.

Anonymkode: 62f02...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde murringer og maserier i 3 uker før fødsel så syntes dette var vanskelig selv. Jeg brukte rieteller på pc(det vil si;sa i fra til samboer når det startet og stoppet, så plotta han inn for meg). Murringer kan nok være der hele tiden, så det er sammentrekningene i magen du må kjenne på. Her kjentes riene ut som kynnere helt frem til 7 cm åpning. Men maseriene/kynnerne hadde jeg bare på kvelden. Det var det at det holdt på en hel dag som fikk meg til å starte rietellinga.

Er du usikker så einger du føden og ber om en sjekk. Der kan de få målt med ctg.

Anonymkode: 62f02...aff

Takk for svar :) Hvordan skal disse sammentrekkningene kjennes ut? Kjenner at det trykker endel i korsryggen som trekker seg frem mot nedre mageregion. Det kjennes egentlig veldig likt som når jeg har mensen. 

Anonymkode: 0fff7...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du telle de? Du vil kjenne etterhvert om det er rier, det blir smertefullt og de blir regelmessige. Murrer det hele tiden er det kanskje ikke rier enda, men noe på gang. Prøv å slapp av, spis, drikk og ta deg en varm dusj:)

Anonymkode: eb74e...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...