Gå til innhold

Vet man ikke kan punktslanke, meeen....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber mot en flatere mage. Spiser bedre og løper en del. Det har gitt resultater, fettprosenten har gått ned og magen er flatere:bolledeig: 

Det jeg lurer litt på er; "alle" sier man ikke kan punktslanke og at det å trene magemuskler ikke vil gi deg en flat mage, men hvis man har sterkere magemuskler vil ikke de disse musklene hjelpe til å holde magen inne liksom? Når man sitter f. eks. så vil jo sterke og stramme magemuskler hundre magen i å tyte utover?

Anonymkode: bb91b...86c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke sånn muskler fungerer. Mer magemuskler (og samme fettmengde) vil få magen til å se større ut, ikke mindre.

Anonymkode: 227d9...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettet ligger hovedsakelig utenpå musklene, så man må uansett ha lav nok fettprosent for at musklene skal synes i det hele tatt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kanskje litt uklar. Jeg snakker ikke om å få sixpack. Det har jeg nok ikke gener til, men om å få magen flatere (at den ikke tyter utover). Jeg har kvittet meg med mye fett, og magen er mye flatere, men den er liksom ikke stram. For å stramme den til må den ha muskler for å holde den på plass, eller misforstår jeg noe nå?

 

TS

Anonymkode: bb91b...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener. Men en sterk kjernemuskulatur vil selvsagt hjelpe deg, etter at du har blitt kvitt underhudsfettet på magen. Det vil gi deg bedre holdning og en strammere mage.

Anonymkode: 85053...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du HAR allerede muskler til å holde den på plass. Det har alle. Du trenger svært lite muskler til å "suge magen inn", som er det det høres ut som om du mener. Det er ikke slik at jo mer muskler, jo mer klarer du suge den inn. Du kan stramme magemusklene så mye du vil, men du kan ikke skvise fettet uendelig mye innover. 

Så svaret er: nei. Mer muskler vil ikke gi deg flatere mage om du har mye fett på den. 

Anonymkode: 6a04f...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du over deg på å trekke inn magen vil du få sterkere bukvegg som igjen får magen til å se flatere ut, og gir deg en strammere look 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Cyrus skrev:

Hvis du over deg på å trekke inn magen vil du få sterkere bukvegg som igjen får magen til å se flatere ut, og gir deg en strammere look 😄

Takk for tips!

 

TS

Anonymkode: bb91b...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du HAR allerede muskler til å holde den på plass. Det har alle. Du trenger svært lite muskler til å "suge magen inn", som er det det høres ut som om du mener. Det er ikke slik at jo mer muskler, jo mer klarer du suge den inn. Du kan stramme magemusklene så mye du vil, men du kan ikke skvise fettet uendelig mye innover. 

Så svaret er: nei. Mer muskler vil ikke gi deg flatere mage om du har mye fett på den. 

Anonymkode: 6a04f...e3b

Jeg har ikke mye fett på den, jeg har kvittet meg med mye underhudsfett, og er fornøyd med konturene av magemuskler slik de er. Det jeg mener er; som en hvilken som helst annen muskel så vil en veltrent muskel være strammere i avslappet tilstand enn en utrent muskel?

Anonymkode: bb91b...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke mye fett på den, jeg har kvittet meg med mye underhudsfett, og er fornøyd med konturene av magemuskler slik de er. Det jeg mener er; som en hvilken som helst annen muskel så vil en veltrent muskel være strammere i avslappet tilstand enn en utrent muskel?

Anonymkode: bb91b...86c

En veltrent muskel er gjerne større enn en utrent muskel, og da vil du se strammere ut som trent enn utrent med mindre du har mye overflødig fett. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Beach skrev:

En veltrent muskel er gjerne større enn en utrent muskel, og da vil du se strammere ut som trent enn utrent med mindre du har mye overflødig fett. :) 

ja det var det jeg tenkte på....

TS

Anonymkode: bb91b...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har det hjulpet masse mot oppblåsthet. Jeg blir jo fortsatt oppblåst, men magen står ikke lenger ut som en ballong når det skjer. Vedlikeholder resultatet ved å trene magemusklene ca. en gang i uken. Da bruker jeg enten et yogaprogram som fokuserer på den delen av kroppen, eller et styrkeprogram. Ikke noe fancy greier - trener bare hjemme i stua, men jeg kjenner at det svir godt de neste to dagene, og ser effekten. Dette er jo ikke for å få en slankere midje/mindre mage, men for å slippe å "bli tykkere" i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Antlers skrev:

For min del har det hjulpet masse mot oppblåsthet. Jeg blir jo fortsatt oppblåst, men magen står ikke lenger ut som en ballong når det skjer. Vedlikeholder resultatet ved å trene magemusklene ca. en gang i uken. Da bruker jeg enten et yogaprogram som fokuserer på den delen av kroppen, eller et styrkeprogram. Ikke noe fancy greier - trener bare hjemme i stua, men jeg kjenner at det svir godt de neste to dagene, og ser effekten. Dette er jo ikke for å få en slankere midje/mindre mage, men for å slippe å "bli tykkere" i løpet av dagen :)

Interessant! Er dette eneste endring du har gjort, eller har du endret kosthold også?

 

ts

Anonymkode: bb91b...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant! Er dette eneste endring du har gjort, eller har du endret kosthold også?

 

ts

Anonymkode: bb91b...86c

Jeg startet en såkalt livsstilsendring for litt over et år siden. Var ikke sånn voldsomt stor (bikket såvidt over i kategorien overvektig ifølge BMI), men var i veldig dårlig form.

Startet med diverse typer hjemmetrening, pluss sykling og svømming for å, i første omgang, få litt bedre kondisjon. I starten klarte jeg ikke mer enn 5 minutter av kardioprogrammer (som jo egentlig bare er oppvarmingen ...), men det tok seg gradvis opp, og har nå ingen problemer med å gjennomføre et program på 45 minutter. Blir selvsagt sliten og svett, men har ikke lenger den følelsen av at jeg er på nippet til å omkomme :P

Jeg har gjort noen små endringer i kostholdet, og lager gjerne sunne retter hvis jeg har lyst på det, men spiser langt i fra bare sunn mat. Her har jeg valgt å fokusere på kalorier, slik at jeg godt kan stappe i meg en pose med potetgull hvis jeg skulle føle for det, men da blir det lite annet å spise resten av dagen. Bruker innimellom proteinbarer for å justere kaloriinntaket, og syntes det hjalp masse i startfasen, siden jeg visste lite om hva de forskjellige matvarene lå på. Da var det kjekt å kunne spise en slik bar til kveldsmat, når middagen viste seg å lande på 1000 kalorier.

Både med trening og kosthold, var det et viktig poeng for meg at jeg ikke skulle overdrive og bli sykelig opphengt i det, slik at det ikke var noe gøy lenger. Et av målene mine var f.eks å ikke spise mindre enn 1500 kalorier i løpet av en dag. Kaloriunderskuddet var lavt til moderat, og jeg gikk sakte men sikkert ned i vekt. Nå har jeg ikke vekt hjemme hos meg selv, så jeg registrerte endringer ved hjelp av målebånd, og syntes det var veldig motiverende.

Kardio og kaloritelling har fungert helt supert for meg, og jeg ble mye fastere i kroppen bare ved å fokusere på kondisjon (ikke så rart med tanke på utgangspunktet), men for å forme og styrke kroppen litt ekstra (nå som jeg er kvitt overvekten), synes jeg yoga og styrketrening er best. Nå driver jeg ikke akkurat med bikinifitness, så jeg har ikke noe mål om ruter på magen osv., men det er virkelig ikke mye som skal til for å se og føle endringer, spesielt ikke etter man har kvittet seg med det overflødige fettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...