Gå til innhold

Den nye dama vil hente på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La meg tippe; du er veldig flink til å snakke negativt om fars kjæreste, rundt dine barn? Sånn at de VIRKELIG ikke vil være med henne, fordi mamma ikke liker henne.

La ungene får være, det er fars helg.. la far ordne opp i hvem som henter dem! Og jeg vil tippe, at om du tar barna hjem, i fars helg, uten hans samtykke, vil det kunne bli anmeldt som kidnapping. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her...

 

Finnes det ingen lover om dette? Gjør jeg noe galt hvis jeg tar med barna hjem til meg uten fars samtykke?

Anonymkode: 7940e...23f

Siden du ikke vil høre på Regjeringen vil du kanskje høre på Barneombudet

Sitat

Vanlege ting i kvardagen, som for eksempel kven du kan vere saman med, når du må vere inne på kvelden og når du må legge deg, har den av foreldra du er hos ansvaret for.

 

Anonymkode: c10a1...262

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Når eg var lita, blei eg hanta av både foreldre, søsken, naboer, tanter&onkler, besteforeldre osv osv....Var ikkje så ille. Problemet ligger nok i haudet ditt, ts. Slutt å vær så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ravna skrev:

OK. Vel hun er en del av fars liv, og har vært det i 2 år. For at hun skal få forhold med barna må de være sammen og å hente på skolen virker som et godt sted å starte. Regner med far er glad i barna og ikke ville sendt en mentalt ustabil person for å hente sine barn. Skal hun være en del av hans liv og barna fortsatt være en del av fars liv så må du godta at hun kommer til å være samme med de, bli kjent med de og bygge forhold med de. Dette inkluderer skolehenting.  

Dette er noe jeg ikke ser som ett behov for barna. De har nok med sin far. Jeg vil helst bare vite om jeg gjør noe galt hvis jeg henter de selv på hans dag for jeg vil ikke inn med mer advokat greier. 

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, du gjør noe galt om DU henter dem på fars helger! Hvor mange ganger vil du ha svar på det ? 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg ikke ser som ett behov for barna. De har nok med sin far. Jeg vil helst bare vite om jeg gjør noe galt hvis jeg henter de selv på hans dag for jeg vil ikke inn med mer advokat greier. 

Anonymkode: 7940e...23f

Du har jo fått svar på dette flere ganger i tråden her: Ja, du gjør noe galt og nei, du kan ikke hindre det. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du ikke vil høre på Regjeringen vil du kanskje høre på Barneombudet

 

Anonymkode: c10a1...262

Takk for link! Men det står ingenting om hva som skjer hvis jeg går å henter barna uten hans samtykke. Glemte kanskje å nevne det i HI, men er helst det jeg trenger å vite. 

Anonymkode: 7940e...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg ikke ser som ett behov for barna. De har nok med sin far. Jeg vil helst bare vite om jeg gjør noe galt hvis jeg henter de selv på hans dag for jeg vil ikke inn med mer advokat greier. 

Anonymkode: 7940e...23f

Kan du svare på det jeg spurte om lengre opp? Har kjæresten din samværsavtale med barnet ditt, siden han kan hente? Hvis ikke så får du bare holde kjeft og ikke bry deg med hva barnefar gjør.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravna
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg ikke ser som ett behov for barna. De har nok med sin far. Jeg vil helst bare vite om jeg gjør noe galt hvis jeg henter de selv på hans dag for jeg vil ikke inn med mer advokat greier. 

Anonymkode: 7940e...23f

Du tar feil. Dette inngår i deres samvær med far. Så lenge personen ikke er farlig for barna kan far bestemme hvem han deler sitt liv med og hvem som henter barna når det er hans helg. Hva ville du foretrekke? At far forble singel til du taklet at den andre kvinnen i hans liv tar ansvar for barna deres? Ja du gjør noe galt, har dere delt ansvar,så har han rett til samvær på hans helger, og kan sende hvem han ønsker til å hente hans barn. Ta deg en bolle og aksepter din nye realitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, EvaLena skrev:

Du ser ikke der beste dor dine barn. Du ser kun deg selv opphøyd i femte. Du er ikke mer viktig en barnefar, bare så det er sagt. Håper barnefar søker om MINST 50% samvær, helst mer.

Det får han uansett ikke. Hvis foreldre ikke klare å samarbeide så skjer ikke det i følge min advokat. Det er uansett ikke det beste for barna har det best hos meg. Det er der de er oppvokst og tryggest. Barna trenger stabilitet og være sammen med familie de kjenner

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ravna skrev:

Du tar feil. Dette inngår i deres samvær med far. Så lenge personen ikke er farlig for barna kan far bestemme hvem han deler sitt liv med og hvem som henter barna når det er hans helg. Hva ville du foretrekke? At far forble singel til du taklet at den andre kvinnen i hans liv tar ansvar for barna deres? Ja du gjør noe galt, har dere delt ansvar,så har han rett til samvær på hans helger, og kan sende hvem han ønsker til å hente hans barn. Ta deg en bolle og aksepter din nye realitet. 

 

Er du alene om omsorgen for dine barn? Da hadde du kanskje forstått meg litt bedre. I tillegg kjenner jeg mine barn best og alt jeg gjør er for dem.

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg skjønner godt at det blir laget lavpanna tråder som dette (og det er mange av de for tida.) De får jo mer oppmerksomhet enn de kan håpe på, hver gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for link! Men det står ingenting om hva som skjer hvis jeg går å henter barna uten hans samtykke. Glemte kanskje å nevne det i HI, men er helst det jeg trenger å vite. 

Anonymkode: 7940e...23f

Du VET jo at det blir bråk. Du VET jo at det ikke skaper bedre samarbeidsklima. Du VET jo at du har ingen rettigheter til det, det er å bryte samværsavtalen. Du burde vite at det ikke er til barnas beste at det blir enda mer uro. Hvis barna trenger trygghet og forutsigbarhet, gi dem det. Det betyr at de må kunne hentes fast av samboeren til faren/stemoren sin, hun de bor hos når de er hos far. Det betyr også at det beste er om mor ikke starter krig om en sånn fillesak.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke hente ungene, far har ansvaret  det må du godt når de skal ha samvær med han. 

Du har fått gjentatte svar på dette, uten å ta det til deg. Tviler på at du vil få andre svar på dette.  

Hun er endel av fars liv, det må du godta og det innebærer også at hun innimellom henter barna osv.... 

Eneste du oppnår med å hente uten fars samtykke er krangling og dårlig samarbeid.  Håper det gjør at far søker om minst 50% samvær 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får han uansett ikke. Hvis foreldre ikke klare å samarbeide så skjer ikke det i følge min advokat. Det er uansett ikke det beste for barna har det best hos meg. Det er der de er oppvokst og tryggest. Barna trenger stabilitet og være sammen med familie de kjenner

Anonymkode: 7940e...23f

Herregud, du høres ut som ei skikkelig dårlig mamma. Det er jo du som lager vanskelighetene mellom dere.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ravna
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Er du alene om omsorgen for dine barn? Da hadde du kanskje forstått meg litt bedre. I tillegg kjenner jeg mine barn best og alt jeg gjør er for dem.

Anonymkode: 7940e...23f

Nei. Det er vel ikke du heller , om du og far deler omsorg? Far kommer til å være en del av livet deres alltid, og kjæresten er en del av hans. Det er naturlig at du kanskje ikke synes dette er awesome, men du må akseptere at hans hjemmesituasjon er slik den er. Og som sagt han er nok så glad i barna at han ikke ville overlatt dem til hvem som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS trenger kurset Fortsatt foreldre for å få litt perspektiv på hva hennes plass er og bli kjent med dette mystiske dyret Samarbeidsvilje.

Anonymkode: c10a1...262

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, chisandra skrev:

Jeg skjønner godt at det blir laget lavpanna tråder som dette (og det er mange av de for tida.) De får jo mer oppmerksomhet enn de kan håpe på, hver gang. :)

Jeg vil ikke akkurat spør på facebook om dette. Er bare ute etter å vite om jeg gjør noe galt hvis jeg henter barna.

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...