Gå til innhold

Den nye dama vil hente på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest New Girl

De har vært sammen i 2 år, så hun er da ingen "ny dame". Og selvfølgelig har hun noe med barna å gjøre. Hvis de er samboere så har hun jo like mye kontakt med barna som far. 

Dumt for barna at du er vanskelig bare for å være vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men burde ikke han latt dette ligge når jeg ikke ønsker dette? Han lager jo bare unødvendig bråk siden eg kan hente barna selv den dagen så er virkelig denne kampen nødvendig å ta?

Anonymkode: 7940e...23f

Still deg selv disse spørsmålene du: Burde du ikke la dette ligge? Du lager jo bare unødvendig bråk? Er denne kampen virkelig nødvendig å ta? Hva er best for barnet? Vil du vinne denne kampen (det er jo det du spør om her, om du har noen rettigheter)? -Nei, det bli bare bråk og uvennskap og du vinner ikke. Så hvorfor ikke bare la det ligge? Hvis du ikke har større kameler å svelge, ta dette som en sukkerbit.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tekopper skrev:

Om han hadde fått barnas besteforeldre til å hente dem, hadde det vært greit?

Onkelen eller tanta?

Søskenbarnet hans?

hvor går grensen for hva du syns er ok.  Barna skal tilbringe tid med far og fars familie på de dagene, om far velger å gjøre kjærsten sin til en del av familien sin...?

Nå har det seg slik at far har samværsavtale med barna og ikke hans familie. Det er hos han barna skal være når det er hans samvær. Ikke hos alle andre. Det har jeg også gitt klar beskjed om. Enten er barna hos meg eller hos han. Slik er det bare når han ser de såpass lite

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lou Salome skrev:

Still deg selv disse spørsmålene du: Burde du ikke la dette ligge? Du lager jo bare unødvendig bråk? Er denne kampen virkelig nødvendig å ta? Hva er best for barnet? Vil du vinne denne kampen (det er jo det du spør om her, om du har noen rettigheter)? -Nei, det bli bare bråk og uvennskap og du vinner ikke. Så hvorfor ikke bare la det ligge? Hvis du ikke har større kameler å svelge, ta dette som en sukkerbit.

For meg er det viktig å gjøre det jeg mener er best for barna. Og det beste for barna er å være med meg til far er ferdig på jobb

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det seg slik at far har samværsavtale med barna og ikke hans familie. Det er hos han barna skal være når det er hans samvær. Ikke hos alle andre. Det har jeg også gitt klar beskjed om. Enten er barna hos meg eller hos han. Slik er det bare når han ser de såpass lite

Anonymkode: 7940e...23f

Som regjeringen sier:

Sitat

Samvær

Barnet har rett til samvær med begge foreldre, selv om foreldrene ikke bor sammen.Barnet har krav på omsorg og omtanke fra den som er sammen med barnet. Den som har samvær kan ta avgjørelser som gjelder omsorgen for barnet under samværet.Den som har samvær med barnet, skal så langt råd er få uttale seg før den som har foreldreansvaret tar avgjørelser som vil gjøre det vanskeligere å utøve samværsretten. Foreldre kan avtale samvær for andre, for eksempel besteforeldre. Det er bare når en eller begge foreldre er døde, at andre kan få rett til samvær.

 

Anonymkode: c10a1...262

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravna
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det seg slik at far har samværsavtale med barna og ikke hans familie. Det er hos han barna skal være når det er hans samvær. Ikke hos alle andre. Det har jeg også gitt klar beskjed om. Enten er barna hos meg eller hos han. Slik er det bare når han ser de såpass lite

Anonymkode: 7940e...23f

Ja men de skal jo være hos han, men bli hentet av hans kjæreste som har vært der i 2 år og som det er rimelig å konkludere har vært rundt barna før og kjenner de.  `Kanskje det er vanskelig å omstille tankegangen til at det ikke lengre kun er dere to som har ansvar for barna, og det er en ny dame i bildet, men det beste for barna er om unødvendige småkrangler som dette unngåes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det viktig å gjøre det jeg mener er best for barna. Og det beste for barna er å være med meg til far er ferdig på jobb

Anonymkode: 7940e...23f

Har kjæresten din samværsavtale mwd barnet ditt? Neppe, derfor skal ikke du sette kjepper i hjula for din eks samboer/kjæreste heller

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, New Girl skrev:

De har vært sammen i 2 år, så hun er da ingen "ny dame". Og selvfølgelig har hun noe med barna å gjøre. Hvis de er samboere så har hun jo like mye kontakt med barna som far. 

Dumt for barna at du er vanskelig bare for å være vanskelig.

Barna har ikke behov for å være sammen med henne. De har behov for sin far. Så at han lemper oppgaver på henne er bare uansvarlig 

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjæreste og han tilbringer mye mye mer tid sammen med barna så derfor er det annerledes. At han henter de kan ikke sammenlignes 

Anonymkode: 7940e...23f

Jo det kan sammenlignes. Den nye dama til far kan altså ikke hente, men det kan din nye kjæreste gjøre... Fordi han har tilbragt mye mer tid sammen med de. Men du hindrer den nye dama i å tilbringe tid sammen med de, sånn at hun kan da altså ikke oppnå de samme "rettighetene". Du fremstår dessverre veldig sjalu, umoden og kontrollerende. 

La barna få anledning til å få et godt forhold til fars nye dame slik at de har det fint mens de er der. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det seg slik at far har samværsavtale med barna og ikke hans familie. Det er hos han barna skal være når det er hans samvær. Ikke hos alle andre. Det har jeg også gitt klar beskjed om. Enten er barna hos meg eller hos han. Slik er det bare når han ser de såpass lite

Anonymkode: 7940e...23f

Hvor gamle er barna? Så barna får ikke lov å være på overnatting hos besteforeldre heller? Hvorfor skal du bestemme dette? Selv om far har dem mindre enn deg så er han like mye forelder og bestemmer like mye som deg. Jeg håper virkelig han tar opp en kamp lot deg og ønsker 50/50 ordning. Og hvorfor er det OK at din kjæreste henter barna men ikke hans? Og hvor lenge har du hvert sammen med din kjæreste? Du tenker ikke hva som er best på barna bare på at du skal straffe faren til dine barn! Makan til oppførsel!

Anonymkode: a7826...ca2

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, makkapakka skrev:

 jeg håper du tuller 

Skulle ønske det! Ønsker virkelig ikke at hun skal hente så håpet at det var noe jeg hadde å si her. 

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Barna har ikke behov for å være sammen med henne. De har behov for sin far. Så at han lemper oppgaver på henne er bare uansvarlig 

Anonymkode: 7940e...23f

Hvem barna har behov for å være sammen med kan ikke du bestemme. De trenger flere personer i livet sitt enn bare mamma og pappa. 

Og det var snakk om to ganger i måneden, ikke akkurat å lempe oppgaver på henne. Hun gjør det også helt sikkert med glede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappas samboer hentet meg og søsteren min når vi skulle til pappa hele tiden. 

Det betydde bare at vi fikk litt ekstra tid med bare henne, og å bli kjent med henne. Hun var jo trossalt en stor del av pappas liv, og vi hadde mye med henne å gjøre når vi var hos pappa (annenhver helg, annenhver jul/påske/osv, og 3 uker i sommerfereien.) Jeg har nå i voksen alder, fortsatt god kontakt med henne, selv om hun og pappa ikke lengre er sammen. Hun har hjulpet med masse, med ting jeg ikke følte jeg kunne snakke med mamma om (sexuelle private ting som blir for sært å snakke med mamma om :P). Hun har vært en resurs jeg ikke ville vært foruten. Jeg er glad mamma ikke laget problemer for det forholdet. 

Dette burde ikke være en kamp nei, men DU lager det til en unødvendig kamp! DU er mammaen til disse ungene, ingenting kommer til å forandre på det. Oppfør deg som den voksne personen du er, og godta at far har gått videre, har en samboer som gjerne vil ha kontakt med sin samboers barn, og se på det som en resurs til dine barn! Sorry, men her er det DU som er problemet, ikke far, og hvertfall ikke samboeren hans. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestemmer du også hva barna har på brødskiva når de er hos far? For dette er omtrent like viktig.

Anonymkode: c10a1...262

Nei, så kontrollerende er jeg virkelig ikke. Men har sagt han ikke må gi barna pølser hele tiden. De griller så og si hver gang de er ute på tur i helgene

Anonymkode: 7940e...23f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravna
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske det! Ønsker virkelig ikke at hun skal hente så håpet at det var noe jeg hadde å si her. 

Anonymkode: 7940e...23f

Hva er det med at hun henter som du ikke liker? Om du kan spesifisere så kanskje det kan belyse din side av det, for etter hva du har skrevet nå så tør jeg påstå ingen her ser din side av saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, så kontrollerende er jeg virkelig ikke. Men har sagt han ikke må gi barna pølser hele tiden. De griller så og si hver gang de er ute på tur i helgene

Anonymkode: 7940e...23f

:hoho:

Anonymkode: c5f60...e12

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Ravna skrev:

Hva er det med at hun henter som du ikke liker? Om du kan spesifisere så kanskje det kan belyse din side av det, for etter hva du har skrevet nå så tør jeg påstå ingen her ser din side av saken. 

Barna vil heller være hos meg en sammen med henne. De har ikke nok kontakt med henne eller noe forhold. Det er med far de skal være og ikke hun.

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke å være sprø bare fordi man har en mening om hva som er best for mine barn vel. Jeg er moren og de er mest hos meg så da synes jeg at jeg har en del mer å si enn far på akkurat dette

Anonymkode: 7940e...23f

Du ser ikke der beste dor dine barn. Du ser kun deg selv opphøyd i femte. Du er ikke mer viktig en barnefar, bare så det er sagt. Håper barnefar søker om MINST 50% samvær, helst mer.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

 

Finnes det ingen lover om dette? Gjør jeg noe galt hvis jeg tar med barna hjem til meg uten fars samtykke?

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravna
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Barna vil heller være hos meg en sammen med henne. De har ikke nok kontakt med henne eller noe forhold. Det er med far de skal være og ikke hun.

Anonymkode: 7940e...23f

OK. Vel hun er en del av fars liv, og har vært det i 2 år. For at hun skal få forhold med barna må de være sammen og å hente på skolen virker som et godt sted å starte. Regner med far er glad i barna og ikke ville sendt en mentalt ustabil person for å hente sine barn. Skal hun være en del av hans liv og barna fortsatt være en del av fars liv så må du godta at hun kommer til å være samme med de, bli kjent med de og bygge forhold med de. Dette inkluderer skolehenting.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...