Gå til innhold

Student, økonomi, jobb osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Enrandomperson

"Regner med du bor på hybel slik at du har faste utgifter til hus og mat. Cash is king er det et ordtak som heter, jeg ville ikke rørt BSU midlene og så absolutt begrenset bruk av sparepengene. Nå er det litt vanskelig på børsen så ville nok ikke satset sparepengene mine der. Selv ville jeg satset på studielånet og satt opp et budsjett i forholdtil det. Kan du komme med noen mer spesefikke tall når det gjelder inntekter og utgifter samt hvor mye lån du tenker på."

 

La innlegget ditt på Økonomiforum-gruppen på Facebook, og fikk det svaret. Hadde satt pris på tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har jobbet en vakt i uka frem til nå, så er det vel ikke noe mer enn det som står i kontrakten din? Kan jo ikke mindre enn kontrakten tilsier, mener jeg. Og arbeidsgiver kan ikke pålegge deg og jobbe mer/øke stillingsprosenten din uten at du selv ønsker det og skriver under ny kontrakt. Og det at du ikke vil jobbe mer, er ihvertfall ikke saklig grunn til oppsigelse. 

Anonymkode: 1ac5d...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 11.22, AnonymBruker skrev:

Jordomseiling i sommerferien :fnise:. Det er jo ikke gjennomførbart. 

Anonymkode: b81e1...e8f

Dette lurer jeg også på! Håper trådstarter kan svare på hvordan dette skal gjennomføres?

Ellers kan jeg fortelle at det er fint mulig å leve bare på studielånet og likevel spare og reise. Det er ikke gøy, men det er fult mulig om du kutter alt annet enn det som er høyst nødvendig (mat, bolig, kontantkort og en togreise hjem nå og da). Å ønske seg ting man trenger til jul og bursdag er lurt og ellers å finne gleden i ting som ikke koster noe. Stå på videre, du virker fornuftig med pengene dine så dette kommer helt sikkert til å ordne seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...