Gå til innhold

Kia Sedona til Norge? Stor van - alternativer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om denne kommer til Norge?:
http://www.kia.com/us/en/vehicle/sedona/2016

Vi har en Previa nå som begynner å bli ganske gammel og jeg vil gjerne ha en pålitelig, svær, og ikke så altfor dyr ny van. Tilbudet er litt magert i Norge, synes jeg. Honda Odyssey hadde jeg også likt.

Anonymkode: 33be1...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Caddy Maxi er i samme klasse, du kan ta ut alle bakseter om det skulle nødvendig for å få inn lange saker ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet den - er du sikker at den er like stor?

caddy-maxi-window-7seats_v2.png

DSC_0980.JPG

Anonymkode: 33be1...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil. Den er nok på størrelse med dodge grand caravan, m.fl. Kan garantere at denne ikke kommer hit med den motoren som selges i USA.  3.3 liter på 275hk og bensin?!    Da har vi passert  1.3 millioner for lenge siden. Og i den prisklassen finnes det mye moro. Verditapet på en ukjent koreansk MPV ville være vanvittig. HVIS denne skulle komme hit måtte importøren sette inn en 2.2 diesel med ca.160 hk for å gjøre den salgbar. Og da helst som varebil.

grand caravan f.eks selges i USA med 3.6 liter og 295 hk.Finnes ikke her. En annen konkurrent er Ford Flex som hadde vært en ypperlig familiefrakter men den og har for mye motor for Norge. Vi har hestekreftavgifter, og den er vi alene om i verden. Så det er mye fint som ikke kommer hit desverre. 

Vi bor i Norge. Citroen C8 med 2.0 diesel og rundt 150 hk til 550.000 passer best for oss.:tongue:

 

Endret av Commander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre - Ford Flex hadde vi da vi bodde i USA for noen år siden. Fantastisk bil! Og egentlig litt svensk i grunntanken, bortsett fra den altfor store motoren.

Flex_Volvo.jpg

Dodge/Chrysler er uaktuelt for oss. Jeg ser at Hyundai selger sin Genesis for 1,2 mill i Norge (hvem i alle dager kjøper denne?), så fikk et håp om at Kia finner ut at de kan slenge en mindre motor i Sedona og rulle opp storfamiliebilmarkedet med det. :)

Anonymkode: 33be1...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...