Gå til innhold

Konstant sulten


Solsenga

Anbefalte innlegg

Er ikke mange uker på vei, men opplever å være sulten døgnet rundt! Jeg er 166 cm og veier 45 kg, er det kroppen som forteller at den trenger mer næring til fosteret?? Har prøvd å legge på meg i mange år, men uten hell. Har også en stressende jobb som gjør det vanskelig å spise så ofte som jeg egentlig føler for (blir svimmel og kvalm mellom måltidene...). Forslag til næringsrik mat? Holder noe mat deg lenger mett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var kjempesulten da jeg gikk gravid. Spiste døgnet rundt fra tidlig av. Jeg syntes det hjalp å spise fiber, fett og proteiner. Feks havregryn, egg, ost, avokado osv. Sånne ting. Ikke vær redd for å spise. Kroppen din forteller deg hva den trenger.

Hvis du har en stressende jobb som du sier kan du evt gå rundt med muslibarer i vesken eller ha det liggende på kontoret slik at du i alle fall får i deg noe før du får spist ordentlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosteret tar det det trenger, så du skal ikke være redd for at det får for lite næring. Men kroppen gir beskjed om hva den trenger. De første ukene hadde jeg lyst på meieriprodukter hele tiden. Drakk melk, spiste youghurt, grøt og masse masse hvitost. Nå spiser jeg en skål youghurt til frokost og har ikke behov for noe særlig mer. 


Jeg hadde en periode der jeg måtte spise noe ca. hver annen time for å unngå å bli svimmel og kvalm. Hadde oppkuttet frukt og yoghurt i kjøleskapet på jobb, og hadde med en ekstra matpakke med to skiver til ettermiddagen. Det gikk over etter en stund (er 26 uker så det kan godt komme igjen), men sånn ca uke 10-14 har hittil vært den perioden jeg spiste mest. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Solsenga skrev:

Er ikke mange uker på vei, men opplever å være sulten døgnet rundt! Jeg er 166 cm og veier 45 kg, er det kroppen som forteller at den trenger mer næring til fosteret?? Har prøvd å legge på meg i mange år, men uten hell. Har også en stressende jobb som gjør det vanskelig å spise så ofte som jeg egentlig føler for (blir svimmel og kvalm mellom måltidene...). Forslag til næringsrik mat? Holder noe mat deg lenger mett? 

Jeg var veldig sulten da jeg var gravid. Sulten hele tiden, og spiste faktisk for to voksne minst. Jeg spiste noe vannvittig. Folk satt og gapte når de så hvor mye jeg spiste ;).  

Spis det som ikke gjør deg kvalm iallefall. Jeg ble veldig lett kvalm og svimmel i graviditetene. Elsket fiskekaker, kjøttkaker med poteter og grønnsaker og næringsrike måltider. Spis mye næringsrikt og variert for å gi barnet pluss deg selv all den næring det trenger. Viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothier er lett og spise og kan tas med på jobb i tett glass. Fins mange oppskrifter, jeg lager med vegetar-melk, dadler, grønne blader, spirer, banan og bær og evt noe vegetabilsk olje som linfrøolje.
Du kan også ha proteinpulver oppi som gjør den ekstra mettende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny

Jeg var også mye sulten tidlig i svangerskapet. Kroppen din sier fra hva den trenger når du er gravid, så hvis du er sulten, så spis :) Her gikk det mye i brød som har fullt på grovhetsskalaen, med egg eller leverpostei på. Sunt og mettende :) Jeg spiste også mye frokostblanding (velg helst en litt sunn type) med forskjellige typer yoghurt på. Hvis du er kvalm er det kanskje ikke like enkelt å spise sunt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen. 2. og 3. trimester begynte sulten å komme to timer etter forrige måltid. Jeg ble heller aldri mett! Kjentes ut som magesekken hadde ett hull. Spiste som jeg var to store menn. Jeg var undervektig før jeg var gravid og bare kastet opp første trimester så mulig det var derfor. Etterhvert hjalp det å spise baguetter med ost til lunsj. MANGE baguetter. Da ble jeg mett i hele fire timer. Gikk opp 20 kilo, og nå fire måneder etter graviditeten er jeg tre kilo unna startvekta uten å ha gjort noe for det. Så tenker som de andre her, spis når du er sulten. Kroppen og baby trenger det. 

Anonymkode: 59dfb...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var slik frem til ca uke 12, nå er jeg i uke 16 og spiser vanlig, men regner med at det ikke varer...

Anonymkode: 5e481...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...