Gå til innhold

Livredd for at han skal miste følelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så sinnsykt forelsket. Jeg tenker på han hele tiden, det første og siste som popper inn i hodet mitt før jeg sovner og når jeg står opp, er han. I det siste har han svart mindre på SMS, han åpner snaps uten å svare, han er pålogget på face uten å si noe. Vi har jevnlig kontakt gjennom dagen, men det er alltid meg. Jeg tror jeg er for på og for tilgjengelig. Han synes nok jeg virker nærmest desperat til tider. Jeg får aldri nok. Hvordan skal jeg klare å la tanken om han ligge litt, slik at han får sjansen til å faktisk savne meg også. Hvordan legge bort tanken slik at jeg faktisk kan fokusere på meg selv, og ikke skyve ham bort. Jeg blir gal av det her. Jeg har allerede sendt to snaps i dag, og jeg har sjekket i hvert fall seks ganger om han har åpnet dem, i tillegg sjekket Facebook om han er aktiv. Jeg er jo syk! Hva skal jeg gjøre. Hjelp!

Anonymkode: 5f2cc...7b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, kjenner igjen følelsen.. Det går heldigvis over , men den perioden du er i nå er skikkelig slitsom... :laugh:

Men for å komme med noen råd..

Tenk deg at du skal komme deg igjennom neste timen uten å ta kontakt. En time om gangen. La HAN ta kontakt først. Selv om det er vanskelig, prøv å vær litt opptatt med andre ting, så han også merker at du ikke er "på" 24/7 . Ingen orker mas over lengre tid. 

Ikke sjekk om han har lest meldinger og snaps. Han svarer når det passer, og da piper det i telefonen din.  Ikke overtenk og overanalyser antall minutter han bruker på å svare, ei heller om det ikke står "akkurat" det du ønsket i meldingen. :) 

Bit tenna sammen og prøv.

Du er ikke syk, men denne forelskelsen føles nesten sånn... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, calleia skrev:

Haha, kjenner igjen følelsen.. Det går heldigvis over , men den perioden du er i nå er skikkelig slitsom... :laugh:

Men for å komme med noen råd..

Tenk deg at du skal komme deg igjennom neste timen uten å ta kontakt. En time om gangen. La HAN ta kontakt først. Selv om det er vanskelig, prøv å vær litt opptatt med andre ting, så han også merker at du ikke er "på" 24/7 . Ingen orker mas over lengre tid. 

Ikke sjekk om han har lest meldinger og snaps. Han svarer når det passer, og da piper det i telefonen din.  Ikke overtenk og overanalyser antall minutter han bruker på å svare, ei heller om det ikke står "akkurat" det du ønsket i meldingen. :) 

Bit tenna sammen og prøv.

Du er ikke syk, men denne forelskelsen føles nesten sånn... 

Ja, det er kjempeslitsomt! Jeg vil jo egentlig være kul og laidback, istedenfor er jeg verdens mest klengete og kontaktsøkende jente. Jeg føler meg som en fjortis igjen, det trodde jeg ikke skulle skje. Men hva om han ikke føler det samme for meg, hva om han ikke er forelskwt, hva om han bare ser det som et tidsfordriv, hva om han blir lei og dumper meg i morgen :bond:

Uff, fra jeg skrev dette innlegget og til nå har jeg sendt to SMS. Jeg fikk svar mellom dem da. Men likevel. Jeg klarer ikke være kul. Jeg er så teit. Jeg prøver å være opptatt med andre ting, men jeg har eksamensperiode, så jeg sitter jo uansett låst til pcen. Da er det så lett å sjekke face. Kjenner det knyter seg i magen når han var pålogget for 4 min siden, men han sa jo ikke noe til meg :fnise:

Jeg merker jo at når jeg er mindre på, for eksempel når jeg besøker venner og familie, så er han mer på. Da får jeg oftere meldinger, og snaps. Så jeg vet jo at han liker meg også, men når jeg nesten alltid er den som sender først og jeg svarer med en gang, så er jeg jo redd han skal gå lei. Dette er så slitsomt, og deilig, og skummelt, på samme tid!

Anonymkode: 5f2cc...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Joda, dette er nok et godt råd, hadde jeg hatt dårlig selvfølelse. Jeg har imidlertid god selvtillit og godt selvbilde. Jeg liker mitt eget utseende og min personlighet. Det er ikke det som er problemet mitt. Jeg vet at jeg har mye å by på, og jeg vet at han liker mange sider av meg, samtidig så blir jeg så ekstremt på når jeg er forelsket. Jeg blir helt obsessed. Han er så fin og god, jeg vil snakke med han hele tiden. Det må jo være slitsomt for han i lengden, derfor er jeg redd for at han skal miste interessen. Hva kan jeg gjøre for å fokusere mindre på han. 

Anonymkode: 5f2cc...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Joda, dette er nok et godt råd, hadde jeg hatt dårlig selvfølelse. Jeg har imidlertid god selvtillit og godt selvbilde. Jeg liker mitt eget utseende og min personlighet. Det er ikke det som er problemet mitt. Jeg vet at jeg har mye å by på, og jeg vet at han liker mange sider av meg, samtidig så blir jeg så ekstremt på når jeg er forelsket. Jeg blir helt obsessed. Han er så fin og god, jeg vil snakke med han hele tiden. Det må jo være slitsomt for han i lengden, derfor er jeg redd for at han skal miste interessen. Hva kan jeg gjøre for å fokusere mindre på han. 

Anonymkode: 5f2cc...7b6

Ja. Men du har kanskje midlertidig dårlig selvfølelse. Du er redd for at han skal miste følelsene i stedet for at du er opptatt av at du ikke skal miste dine. Som igjen resulterer at du oppfører deg på en måte som gjør at du risikerer det du er redd for. Som igjen er et klassisk symptom på dårlig selvfølelse ;)

Anonymkode: d2e92...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så sinnsykt forelsket. Jeg tenker på han hele tiden, det første og siste som popper inn i hodet mitt før jeg sovner og når jeg står opp, er han. I det siste har han svart mindre på SMS, han åpner snaps uten å svare, han er pålogget på face uten å si noe. Vi har jevnlig kontakt gjennom dagen, men det er alltid meg. Jeg tror jeg er for på og for tilgjengelig. Han synes nok jeg virker nærmest desperat til tider. Jeg får aldri nok. Hvordan skal jeg klare å la tanken om han ligge litt, slik at han får sjansen til å faktisk savne meg også. Hvordan legge bort tanken slik at jeg faktisk kan fokusere på meg selv, og ikke skyve ham bort. Jeg blir gal av det her. Jeg har allerede sendt to snaps i dag, og jeg har sjekket i hvert fall seks ganger om han har åpnet dem, i tillegg sjekket Facebook om han er aktiv. Jeg er jo syk! Hva skal jeg gjøre. Hjelp!

Anonymkode: 5f2cc...7b6

Jeg forstår deg. Har vært der selv. Men jeg ønsker ikke å ha det slik igjen. Men med oss så var det slik at han var faktisk veldig rask å svare. Svarte med en gang. Men jeg var vel mye av pådriveren i kontakten. Og det vil jeg ikke skal skje igjen. Selv om jeg var kjempeforelsket, så var jeg ikke lykkelig med å være forelsket og usikker. Da er det bedre å ta det litt rolig, og se om han tar intiativ mer, og være litt kostbar. Men det er ikke lett. Hos oss var det litt jevnt fordelt... Jeg synes at jeg tok altfor mye kontakt på meldinger, men det var alltid han som tok kontakt til det fysiske. Jeg lot han gjøre det fordi jeg følte jeg tok så mye kontakt ellers ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men du har kanskje midlertidig dårlig selvfølelse. Du er redd for at han skal miste følelsene i stedet for at du er opptatt av at du ikke skal miste dine. Som igjen resulterer at du oppfører deg på en måte som gjør at du risikerer det du er redd for. Som igjen er et klassisk symptom på dårlig selvfølelse ;)

Anonymkode: d2e92...b88

Herlighet... Jenta er jo bare forelsket!! :fnise:

Anonymkode: 71fa7...c1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet... Jenta er jo bare forelsket!! :fnise:

Anonymkode: 71fa7...c1a

Og det ville ikke være første gang noen mister grepet om seg selv og den de er forelsket i, selv om de "bare er forelsket".

Anonymkode: d2e92...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det ville ikke være første gang noen mister grepet om seg selv og den de er forelsket i, selv om de "bare er forelsket".

Anonymkode: d2e92...b88

Hvis hun selv mener at hun har helt grei selvfølelse, hvorfor er det da viktig for deg å problematisere det? Forelskede mennersker vokter telefonen og blir gal av seg selv som er så på. Jeg tolker ikke dette innlegget som et rop om hjelp i det hele tatt, men en kanal for å skrive og tenke enda mer på den som får det til å krible. Det er en herlig fase i et forhold:-)

Anonymkode: 71fa7...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun selv mener at hun har helt grei selvfølelse, hvorfor er det da viktig for deg å problematisere det? Forelskede mennersker vokter telefonen og blir gal av seg selv som er så på. Jeg tolker ikke dette innlegget som et rop om hjelp i det hele tatt, men en kanal for å skrive og tenke enda mer på den som får det til å krible. Det er en herlig fase i et forhold:-)

Anonymkode: 71fa7...c1a

Takk! Det er akkurat det jeg er ute etter. Det er herlig og forferdelig på samme tid. Det hjelper å skrive litt her, da har jeg ikke like stort behov for å sende meldinger til han.

Han er opptatt på jobb nå, så han kan ikke bruke telefonen sin utenom pauser. Det blir naturlig nok mindre meldinger frem og tilbake. Jeg finner jo ting jeg vil fortelle ham HELE tiden, men jeg virker jo helt psyco hvis han henter mobilen og har fire snaps, to meldinger og noen Facebooktagginger fra meg, liksom :fnise:

1 time siden, AgnesSong skrev:

Jeg forstår deg. Har vært der selv. Men jeg ønsker ikke å ha det slik igjen. Men med oss så var det slik at han var faktisk veldig rask å svare. Svarte med en gang. Men jeg var vel mye av pådriveren i kontakten. Og det vil jeg ikke skal skje igjen. Selv om jeg var kjempeforelsket, så var jeg ikke lykkelig med å være forelsket og usikker. Da er det bedre å ta det litt rolig, og se om han tar intiativ mer, og være litt kostbar. Men det er ikke lett. Hos oss var det litt jevnt fordelt... Jeg synes at jeg tok altfor mye kontakt på meldinger, men det var alltid han som tok kontakt til det fysiske. Jeg lot han gjøre det fordi jeg følte jeg tok så mye kontakt ellers ;) 

Han er vanligvis rask på å svare, men det har avtatt litt i det siste. Han er ikke så glad i å melde, og det har han også sagt ifra om. Jeg har lyst til å ta det roligere, men det er SÅ vanskelig. Jeg tror vi er ganske likestilt på det fysiske, han klemmer og nusser på meg hele tiden. Tar hånden min når vi er ute og er generelt kjærlig. Men han har jobb, jeg har skole. Vii møtes bare 1-3 ganger i uken, så det blir jo mye meldinger utenom! 

Anonymkode: 5f2cc...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun selv mener at hun har helt grei selvfølelse, hvorfor er det da viktig for deg å problematisere det? Forelskede mennersker vokter telefonen og blir gal av seg selv som er så på. Jeg tolker ikke dette innlegget som et rop om hjelp i det hele tatt, men en kanal for å skrive og tenke enda mer på den som får det til å krible. Det er en herlig fase i et forhold:-)

Anonymkode: 71fa7...c1a

TS skriver selv "Jeg er jo syk! Hva skal jeg gjøre. Hjelp!" så det er ikke jeg som problematiserer det.

Jeg er bare en av dem som stadig mister interessen i jenter akkurat i det de lar seg rive med av det du kaller "en herlig fase i et forhold". Jeg kan ikke tenke meg noe mindre attraktivt enn mennesker som gir seg hen til galskap.

Anonymkode: d2e92...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jeg virker jo helt psyco hvis han henter mobilen og har fire snaps, to meldinger og noen Facebooktagginger fra meg, liksom :fnise:

Helt enig!:sjokkbla:

Anonymkode: d2e92...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS skriver selv "Jeg er jo syk! Hva skal jeg gjøre. Hjelp!" så det er ikke jeg som problematiserer det.

Jeg er bare en av dem som stadig mister interessen i jenter akkurat i det de lar seg rive med av det du kaller "en herlig fase i et forhold". Jeg kan ikke tenke meg noe mindre attraktivt enn mennesker som gir seg hen til galskap.

Anonymkode: d2e92...b88

Hahah! Ja, syk av forelskelse. Ikke noe galt med selvbildet mitt. 

Jeg tror og håper at han fortsatt synes jeg er attraktiv, selv om jeg er kjempeforelsket. Han har holdt ut en stund! Men likevel, jeg må finne en eller annen måte å få tankene over på noe annet. Det er bare vanskelig når alt jeg tenker på er han. 

Anonymkode: 5f2cc...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hahah! Ja, syk av forelskelse. Ikke noe galt med selvbildet mitt. 

Jeg tror og håper at han fortsatt synes jeg er attraktiv, selv om jeg er kjempeforelsket. Han har holdt ut en stund! Men likevel, jeg må finne en eller annen måte å få tankene over på noe annet. Det er bare vanskelig når alt jeg tenker på er han. 

Anonymkode: 5f2cc...7b6

For all del. Du oppfører deg helt sprøtt, men jeg skal slutte å komme med råd.

Anonymkode: d2e92...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For all del. Du oppfører deg helt sprøtt, men jeg skal slutte å komme med råd.

Anonymkode: d2e92...b88

Jeg vet jo det, og du kan gjerne komme med råd. Jeg har ikke dårlig selvbilde, så gjerne kom med noen andre råd. Hva gjør du når du bobler av forelskede tanker og bare har lyst til å eksplodere i søte meldinger og snaps til ei du liker? 

Anonymkode: 5f2cc...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jo det, og du kan gjerne komme med råd. Jeg har ikke dårlig selvbilde, så gjerne kom med noen andre råd. Hva gjør du når du bobler av forelskede tanker og bare har lyst til å eksplodere i søte meldinger og snaps til ei du liker? 

Anonymkode: 5f2cc...7b6

Jeg har aldri det. Jeg mister helt tenninga av søte meldinger og snaps. Jeg bruker energien på helt andre ting når jeg er forelska, uten at jeg kan si eksakt hva det er jeg gjør. Tenker mye på henne, for eksempel.

Jeg mener bestemt du ville hatt nytte av å gå gjennom artikkelen om selvfølelse. Selv om du har god selvfølelse til vanlig, så trenger du tydeligvis noe som kan holde deg opptatt. Og en sånn artikkel kan muligens hjelpe til med det.

Anonymkode: d2e92...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri det. Jeg mister helt tenninga av søte meldinger og snaps. Jeg bruker energien på helt andre ting når jeg er forelska, uten at jeg kan si eksakt hva det er jeg gjør. Tenker mye på henne, for eksempel.

Jeg mener bestemt du ville hatt nytte av å gå gjennom artikkelen om selvfølelse. Selv om du har god selvfølelse til vanlig, så trenger du tydeligvis noe som kan holde deg opptatt. Og en sånn artikkel kan muligens hjelpe til med det.

Anonymkode: d2e92...b88

Men da kan jo ikke du gi meg råd, for du kjenner ikke følelsen jeg har. Du kan ikke gi råd på noe du aldri har opplevd. 

Du har ingen holdepunkter på at jeg har dårlig selvbilde, ut over at du mener at forelskelse er det samme som dårlig selvbilde. Jeg har masse som kan holde meg opptatt, men når man er forelsket overstyres tankene av den man er forelsket i. Jeg har jo god selvfølelse nå også? Jeg har egentlig bedre selvfølelse nå, som når denne fantastiske mannen bare vil ha meg, over alle andre, enn til vanlig. 

Anonymkode: 5f2cc...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men da kan jo ikke du gi meg råd, for du kjenner ikke følelsen jeg har. Du kan ikke gi råd på noe du aldri har opplevd. 

Du har ingen holdepunkter på at jeg har dårlig selvbilde, ut over at du mener at forelskelse er det samme som dårlig selvbilde. Jeg har masse som kan holde meg opptatt, men når man er forelsket overstyres tankene av den man er forelsket i. Jeg har jo god selvfølelse nå også? Jeg har egentlig bedre selvfølelse nå, som når denne fantastiske mannen bare vil ha meg, over alle andre, enn til vanlig. 

Anonymkode: 5f2cc...7b6

Nei, jeg har aldri ment å gi deg råd i forhold til at jeg har hatt det sånn selv. Men fordi jeg har mista interessen mange ganger for jenter som blir sånn som du er nå.

Og du ber om råd først, så det var ikke så lett for meg å vite at du ikke ville ha det.

Anonymkode: d2e92...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angst er ikke så veldig tiltrekkende..når man merker at den andre legger seg på et annet nivå, er det naturlig å justere seg etter personen...Vet i alle fall med meg selv, at desperate typer kan drive meg vekk fordi jeg føler meg overkjørt av nervene deres..som egentlig ikke er noen benefit for min del..Jeg hadde kunnet utviklet følelser for personen hvis de hadde roet seg ned, men når de ikke gjør det, så ser jeg egentlig på de som egoister, som spinner rundt i sitt eget følelsesliv. Når andre ignorerer mine tegn, da trekker jeg meg unna for å beskytte meg selv. 

Anonymkode: 3f091...08e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...