Gå til innhold

hunden min bet barnet mitt, hva naa?


Tanuki

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Badebuksa skrev:

Du  vet ikke hva du vil gjøre? Nøyaktig hvor langt ned setter du hunden din? I mitt hode er det ikke tvil engang, og det skremmer meg at du ikke tenker på å omplassere hunden helt tydelig, og at du er såpass usikker. 

Barnet ditt kommer først! Alltid. Foran deg, foran andre barn og tusen mil foran en bikkje. Jeg håper virkelig at du egentlig bare ønsker å snakke om det, og at du egentlig vet at du MÅ kvitte deg med hunden. Du har ikke noe valg, om du beholder den beviser det at du er en dårlig mor. Og det tror jeg ikke du er utifra det du skriver. 

Du har minner med hunden, og hunden er snill mot voksne etc. Så omplasserer du hunden til voksne, som ikke ramler på hunden og som vet hvordan man hanskes en problemhund. 

Lykke til :) Og håper ikke barnet ditt får arr i ansiktet for livet. Du gjør det rette med å omplassere hunden og skal ikke ha dårlig samvittighet for noe annet enn at du fortsatte å beholde hunden etter at den tidligere (lenge før den bet?) viste tegn på agressjon. Allerede da skulle hunden blitt omplassert, nettopp for å hindre slike uhell.

I mitt hode burde ingen ha barn under 5 år og hund samtidig, nettopp fordi barn er klønete og hunder kan være aggressive og bite, sjansen for at et barn i skolealder gjør det samme er liten, men jeg har hørt om flere tilfeller der en hund har bitt et barn i ansiktet så man skal virkelig passe på 100% av tiden når man har hund og barn samtidig. Noe jeg vet med sikkerhet at de færreste gjør. 

 

Jeg uttrykte meg nok litt klønete. Nei vi skal ikke beholde hunden, det er sikkert. Jeg syns det et leit og syntes synd på ham, men beholde kan vi ikke. Jeg er usikker på om avlivning er det rette, jeg tror det er best om han får en sjanse hos noen som ikke  har små barn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden flere her snakker om omplassering:

Viprøver å finne et nytt hjem til ham, men det er ikke lett her. Offentlige "pounds"  avliver som regel etter 1 uke og forholdene der er elendige. Det finnes private omplassering sentre som drives av frivillige men mange av dem er ganske fanatiske. Jeg spurte en slik gruppe om råd og  fikk vite at jeg var helt sinnsykt ond som i det hele tatt vurderte å gi bort hunden. 

Her vi bor er konseptet "kjæledyr"et relativt nytt fenomen, det er veldig liten kunnskap om hundeadferd og dyrevelferd. Omplassering sentre renner over av hunder som shitzu, malteser, etc fordi folk kjøper små søte valper fra dyrebutikker og dumper dem når de blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Jeg synes ikke det er riktig å omplassere denne hunden igjen, stakkars hund. Det er en stor belastning for en hund å bli omplassert. Jeg ble bitt av hunden vår da jeg var liten, av lignende grunner som du beskriver nå. Vi avlivet ikke hunden av den grunn, og det synes jeg ikke at man skal. Det er en situasjon der hunden ikke umiddelbart kom seg bort og ble skremt.

De andre hendelsene du beskriver er derimot verre. Synes ikke du kan omplassere en så utrygg hund. Tror faktisk det beste her er avlivning dessverre, fordi den velger glefsing fremfor å trekke seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på folk som skaffer seg hund uten å lære seg om hundens atferd eller dressering. Og de som får barn og lar ungen herje og styre med bikkja og blir sååååå overrasket når bikkja en dag får nok. 

Også er det jo bare rett til avliving da fordi man ikke gadd å ta ansvar. Skammelig. Få dere aldri bikkje om dere ikke kan ta vare på den!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
4 timer siden, Tanuki skrev:

Jeg uttrykte meg nok litt klønete. Nei vi skal ikke beholde hunden, det er sikkert. Jeg syns det et leit og syntes synd på ham, men beholde kan vi ikke. Jeg er usikker på om avlivning er det rette, jeg tror det er best om han får en sjanse hos noen som ikke  har små barn. 

Jeg er enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
4 timer siden, Tanuki skrev:

Siden flere her snakker om omplassering:

Viprøver å finne et nytt hjem til ham, men det er ikke lett her. Offentlige "pounds"  avliver som regel etter 1 uke og forholdene der er elendige. Det finnes private omplassering sentre som drives av frivillige men mange av dem er ganske fanatiske. Jeg spurte en slik gruppe om råd og  fikk vite at jeg var helt sinnsykt ond som i det hele tatt vurderte å gi bort hunden. 

Her vi bor er konseptet "kjæledyr"et relativt nytt fenomen, det er veldig liten kunnskap om hundeadferd og dyrevelferd. Omplassering sentre renner over av hunder som shitzu, malteser, etc fordi folk kjøper små søte valper fra dyrebutikker og dumper dem når de blir større.

Det høres vanskelig ut. Du burde i hvertfall forsøke en stund og så må du tenke på hva slags liv hunden har. Hunder som avlives har ikke vondt, de sovner bare. Kjenner ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg skjønner meg ikke på folk som skaffer seg hund uten å lære seg om hundens atferd eller dressering. Og de som får barn og lar ungen herje og styre med bikkja og blir sååååå overrasket når bikkja en dag får nok. 

Også er det jo bare rett til avliving da fordi man ikke gadd å ta ansvar. Skammelig. Få dere aldri bikkje om dere ikke kan ta vare på den!

Dette innlegget synes jeg virkelig ikke TS fortjener. Hun beskriver jo ikke at ungen får herje og styre med hunden, men når de bor såpass trangt skal det godt gjøres at det aldri oppstår den type uhell. På samme måte som det godt skal gjøres at du aldri noen gang i løpet av din hunds si,12-13 år gamle liv, uheldigvis vil snuble i den eller tråkke på en labb eller lignende. 

Og at du skriver at det "bare er rett til avlivning" fordi man ikke gidder ta ansvar - får du virkelig det inntrykket av TS? Hun sitter jo med kvaler over hva hun skal gjøre fordi hun ikke vil avlive, men slik jeg forstår det bor hun ikke i Norge, så det er kanskje ikke like lett å sikre god omplassering som det er her. 

Den siste setningen er jeg enig i, men man kan faktisk ikke beholde hunder som biter for én hver pris, i alle fall ikke om man får barn. 

Anonymkode: 8987f...74b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Tvist skrev:

Kan venninnen din beholde hunden?

hun er usikker, hun vil men som nyutdannet har hun ikke den beste okonomien, kan ikke presse henne. men har fatt kontakt med en omplasseringsgruppe som skal hjelpe meg a finne et nytt hjem for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tanuki skrev:

hun er usikker, hun vil men som nyutdannet har hun ikke den beste okonomien, kan ikke presse henne. men har fatt kontakt med en omplasseringsgruppe som skal hjelpe meg a finne et nytt hjem for han.

Evt. kan du kanskje bidra litt økonomisk, i alle fall i en overgangsfase. Så vet du at han har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg ville jeg dekket utgiftene resten av hundens liv dersom det var det som måtte til. Utgiftene er jo de samme enten hunden bor her eller der, så det går jeg ut fra at TS har råd til.

Anonymkode: c11bf...9fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært meg ville jeg dekket utgiftene resten av hundens liv dersom det var det som måtte til. Utgiftene er jo de samme enten hunden bor her eller der, så det går jeg ut fra at TS har råd til.

Anonymkode: c11bf...9fa

Enig.

Anonymkode: 94e6d...eb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/26/2016 at 1.38, Badebuksa skrev:

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært meg ville jeg dekket utgiftene resten av hundens liv dersom det var det som måtte til. Utgiftene er jo de samme enten hunden bor her eller der, så det går jeg ut fra at TS har råd til.

Anonymkode: c11bf...9fa

Jeg betaler selvfølgelig alle utgifter for hunden^^

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært meg ville jeg dekket utgiftene resten av hundens liv dersom det var det som måtte til. Utgiftene er jo de samme enten hunden bor her eller der, så det går jeg ut fra at TS har råd til.

Anonymkode: c11bf...9fa

Seriøst........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Badebuksa skrev:

Seriøst........

Ja?

Anonymkode: c11bf...9fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg av hensyn til hunden og ikke minst barnet mitt valgt å la hunden min komme til hundehimmelen. den har vist aggressive tendenser tidligere og nå bitt barnet ditt så hardt at det må operasjon til.. 

Hunden er 8 år gml..jeg hadde ikke klart å levd med uvissheten over å ikke vite hvordan hunden min hadde det.. 

Død hund lider ikke.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, xinnia skrev:

Her hadde jeg av hensyn til hunden og ikke minst barnet mitt valgt å la hunden min komme til hundehimmelen. den har vist aggressive tendenser tidligere og nå bitt barnet ditt så hardt at det må operasjon til.. 

Hunden er 8 år gml..jeg hadde ikke klart å levd med uvissheten over å ikke vite hvordan hunden min hadde det.. 

Død hund lider ikke.. 

Ja,men du vet ikke om hunden hadde hatt en fint liv hos noen uten barn, og det er heller ikke noe problemer for voksne mennesker til å holde dem bort fra barn/hunder/voksne,.  De går gjerne der det er færre mennesker og å bånd og lar ikke hvem som helst hilse på.

Bra løsning for deg eller hunden?

Du behøver ikke å leve i uvisshet, du kan ha kontakt med de som tar over hunden

Anonymkode: 94e6d...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, xinnia skrev:

Her hadde jeg av hensyn til hunden og ikke minst barnet mitt valgt å la hunden min komme til hundehimmelen. den har vist aggressive tendenser tidligere og nå bitt barnet ditt så hardt at det må operasjon til.. 

Hunden er 8 år gml..jeg hadde ikke klart å levd med uvissheten over å ikke vite hvordan hunden min hadde det.. 

Død hund lider ikke.. 

Dårlig unskyldning-

Anonymkode: 94e6d...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja,men du vet ikke om hunden hadde hatt en fint liv hos noen uten barn, og det er heller ikke noe problemer for voksne mennesker til å holde dem bort fra barn/hunder/voksne,.  De går gjerne der det er færre mennesker og å bånd og lar ikke hvem som helst hilse på.

Bra løsning for deg eller hunden?

Du behøver ikke å leve i uvisshet, du kan ha kontakt med de som tar over hunden

Anonymkode: 94e6d...eb9

Var nettopp en tråd her på KG om ei som hadde omplassert hunden sin og som nå ikke viste hvor den var...   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig unskyldning-

Anonymkode: 94e6d...eb9

For hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...