Gå til innhold

hunden min bet barnet mitt, hva naa?


Tanuki

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Taklampe skrev:

Synes det er ganske trist at så mange her ønsker å avlive hunden. Hunden reagerte jo ikke uten grunn. Men det er så klart ikke bra at hunden valgte å bite. Men likevel, hunden er et levende vesen den også. Jeg hadde ihvertfall aldri gjort dette mot min hund. Jeg er alt for glad i den til å bruke den som en "bruk og kast vare"....

:hjerte:

Anonymkode: 94e6d...eb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Taklampe skrev:

Så hunden fortjener å dø fordi den har forsvart seg selv når den ble "angrepet"? Jeg mener ikke at det er greit å bite. Men jeg mener at det absolutt ikke er greit å avlive hunden. Omplasser heller hunden til en familie som ikke har små barn. Synes det er sykt hvor lett folk tar på avliving. Det er snakk om et levende vesen her!!

ENIG.

4 timer siden, Jens skrev:

 

 

Anonymkode: 94e6d...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallfall kvittet meg med hunden med en gang. Om den blir omplassert eller avlivet spiller ingen rolle. Hallo, den har snerret og vært aggressiv mot barnet ditt og du har ikke gjort noe før han beit barnet ditt.. Ganske så på grensen spør du meg. Mennesker foran dyr.

Anonymkode: cecdc...17e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, ArtyFarty skrev:

 

Jeg ville ikke omplassert, men avlivet. Dette fordi jeg tror det er bedre for hunden, som ikke er helt trygg.

TS prat med de som driver med omplasseringen av hunder, fortell alt og hør hva de sier og foreslår.

Kan godt hende at hunden kan ha det bra i hjem med enten litt voksne barn eller bare voksne,

jeg ser ingenting som tilsvarer at hunden er farlig og  ikke kan ha det bra i ett annet hjem,hvor han får alt oppmerksomheten :)

Anonymkode: 94e6d...eb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

TS prat med de som driver med omplasseringen av hunder, fortell alt og hør hva de sier og foreslår.

Kan godt hende at hunden kan ha det bra i hjem med enten litt voksne barn eller bare voksne,

jeg ser ingenting som tilsvarer at hunden er farlig og  ikke kan ha det bra i ett annet hjem,hvor han får alt oppmerksomheten :)

Anonymkode: 94e6d...eb9

"på rett måte selvsagt, være i fred nå han vil og oppmerksomhet når han vil :)

Anonymkode: 94e6d...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS prat med de som driver med omplasseringen av hunder, fortell alt og hør hva de sier og foreslår.

Kan godt hende at hunden kan ha det bra i hjem med enten litt voksne barn eller bare voksne,

jeg ser ingenting som tilsvarer at hunden er farlig og  ikke kan ha det bra i ett annet hjem,hvor han får alt oppmerksomheten :)

Anonymkode: 94e6d...eb9

Hva mener du tilsier at en hund er farlig da, når den må gjetes for ikke å bite?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg syns er nevneverdig er jo boforholdene til hunden... En liten hybel uten mulighet for aktivitetsområder (hage, utegård etc). TS sier at de ikke har funnet noe helsemessige årsaker til dette, men har de tenkt på det psykiske aspektet?

TS sier også at hunden har nappet etter ungen flere ganger, så dette er 100 % hundens (eierens?) skyld. Hunder går ikke rundt og biter små barn med mindre 1) de ikke liker barn, eller 2) det er ett eller annet feil med oppdragelsen. Det er hva jeg tenker, uansett. 

Anonymkode: 7b258...1ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Hva mener du tilsier at en hund er farlig da, når den må gjetes for ikke å bite?

De som driver med omplassering har stor erfaring og kunnskap om hunder.

Alle hunder går gjennom omstendig undersøkelse før de i det hele tatt blir vurdert å bli omplassering.

Hunder de anser som ikke kan omplassering blir avlivet.

 

Anonymkode: 94e6d...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som driver med omplassering har stor erfaring og kunnskap om hunder.

Alle hunder går gjennom omstendig undersøkelse før de i det hele tatt blir vurdert å bli omplassering.

Hunder de anser som ikke kan omplassering blir avlivet.

 

Anonymkode: 94e6d...eb9

Men det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte hva DU mener om hva som tilsier at en hund er farlig. Jeg spurte om dette fordi du sa " jeg ser ingenting som tilsvarer at hunden er farlig og  ikke kan ha det bra i ett annet hjem,hvor han får alt oppmerksomheten". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ArtyFarty skrev:

Men det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte hva DU mener om hva som tilsier at en hund er farlig. Jeg spurte om dette fordi du sa " jeg ser ingenting som tilsvarer at hunden er farlig og  ikke kan ha det bra i ett annet hjem,hvor han får alt oppmerksomheten". 

Jeg er ute etter å gi TS råd, ikke diskutere med kverulant som kun vil diskutere, bare for å diskutere.

Som jeg sa tidligere:

De som driver med omplassering har stor erfaring og kunnskap om hunder.

Alle hunder går gjennom omstendig undersøkelse før de i det hele tatt blir vurdert å bli omplassering.

Hunder de anser som ikke kan omplassering blir avlivet.

 

Anonymkode: 94e6d...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
11 timer siden, Hectine skrev:

Uff, ikke en lett situasjon dette :hug: Jeg kan jo bare si hva jeg ville gjort (har ikke vært i samme situasjon, men har hund selv), men hvis det bare hadde vært denne ene gangen så hadde jeg nok beholdt hunden og passet på at de ALDRI var alene, og passet på at ungen ikke kunne ramlet over hunden ved et uhell. Men med tanke på at hunden er mataggressiv så tror jeg nok at jeg hadde omplassert dessverre. Jeg synes ikke barnet skal måtte bo i hus med en hund som knurrer mot henne når han bare kommer nær matskålen. Evt. hadde jeg nok avlivet hunden om den ikke kunne omplasseres til noen uten barn. Jeg hadde aldri kunne bodd sammen med en hund som jeg ikke stolte på, som jeg ikke hadde følt jeg hadde kunnet om hunden faktisk hadde bitt, uansett grunn. 

Man kan ikke passe på at ungen RAMLER PÅ HUNDEN VED UHELL. Derfor heter det uhell.

En hund som reagerer med biting er ikke barnevennlig og skal aldri bo sammen med barn, som kan ramle og som VIL ramle. Det er tusenvis av hunder der ute som aldri i verden hadde reagert med bitt. Så det er fullt mulig, men akkurat denne hunden må holdes laaaaangt unna barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
12 timer siden, Tanuki skrev:

For 1 ukes tid siden ble barnet mitt på 21 mnd bitt av hunden min. De var ikke alene men det hele skjedde så fort, han  ramlet oppå hunden, ikke med vilje og hunden bet ham i ansiktet. Vi dro rett til legevakten med en gang, og han ble sydd, men skal mulignes operere i morgen. ....hunen er hos en venninne nå, hun skal passe på den inntil vi finner en permanent løsning. Det er ikke første gang hunden har vært aggressiv mot barnet, han har nappet etter ham og knurret om barnet kom får nerme matskålen hans. Vi trente hunden og passet på at han ikke hadde noen helsemessige årsaker til adferden, og vi syns alt ble mye bedre, og lot dem være sammen under oppsyn. Men så skjedde det som ikke skulle ha skjedd, ,,,jeg har ikke lyst til å kvitte meg med hunden, har mange minner med ham og han er snill med eldre barn og voksene, MEN jeg kan ikke risikere at dette skjer igjen. vi har ingen hage, bor på en liten hybel, kan jo ikke bare stenge hunden inne i et bur heller. jeg har så dårlig samvittighet, men ser ingen annen utvei enn omplassering. jeg bor ikke i norge, og i dette landet er omplassring ganske vanskelig. ,,,vet ikke helt hva jeg vil med dette,,,har veldig dårlig samvittighet overfor både barnet og hunden.

Noen som har vært i samme situasjon? hva hadde dere gjort?

Du  vet ikke hva du vil gjøre? Nøyaktig hvor langt ned setter du hunden din? I mitt hode er det ikke tvil engang, og det skremmer meg at du ikke tenker på å omplassere hunden helt tydelig, og at du er såpass usikker. 

Barnet ditt kommer først! Alltid. Foran deg, foran andre barn og tusen mil foran en bikkje. Jeg håper virkelig at du egentlig bare ønsker å snakke om det, og at du egentlig vet at du MÅ kvitte deg med hunden. Du har ikke noe valg, om du beholder den beviser det at du er en dårlig mor. Og det tror jeg ikke du er utifra det du skriver. 

Du har minner med hunden, og hunden er snill mot voksne etc. Så omplasserer du hunden til voksne, som ikke ramler på hunden og som vet hvordan man hanskes en problemhund. 

Lykke til :) Og håper ikke barnet ditt får arr i ansiktet for livet. Du gjør det rette med å omplassere hunden og skal ikke ha dårlig samvittighet for noe annet enn at du fortsatte å beholde hunden etter at den tidligere (lenge før den bet?) viste tegn på agressjon. Allerede da skulle hunden blitt omplassert, nettopp for å hindre slike uhell.

I mitt hode burde ingen ha barn under 5 år og hund samtidig, nettopp fordi barn er klønete og hunder kan være aggressive og bite, sjansen for at et barn i skolealder gjør det samme er liten, men jeg har hørt om flere tilfeller der en hund har bitt et barn i ansiktet så man skal virkelig passe på 100% av tiden når man har hund og barn samtidig. Noe jeg vet med sikkerhet at de færreste gjør. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke gi noe råd i denne tråden, men ved et så alvorlig bitt hadde jeg nok ikke turt å ha hunden selv, iallefall ikke om jeg ikke fikk ordentlig, profesjonell hjelp. Og hund og barn må jo skilles fysisk, noe som er slitsomt å holde på med, og virker jo i dette tilfellet litt umulig.

Jeg er litt nyskjerrig på hvordan dere har trent hunden? Er det ved å straffe den for vokting av mat f.ex., eller har dere prøvd å endre selve følelsene til hunden som gjør at den vokter/biter?
Å omplassere den videre til noen som straffer den for å bite/knurre er ikke noen idè heller.

Om mataggresjon fra Sophia Yin:
https://drsophiayin.com/blog/entry/treatment_of_food_possessive_dogs_is_about_finesse_not_force/

En annen video fra henne om aggresjon og motbetinging:
https://www.youtube.com/watch?v=sI13v9JgJu0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville omplassert ungen.

Anonymkode: b7363...5e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ute etter å gi TS råd, ikke diskutere med kverulant som kun vil diskutere, bare for å diskutere.

Som jeg sa tidligere:

De som driver med omplassering har stor erfaring og kunnskap om hunder.

Alle hunder går gjennom omstendig undersøkelse før de i det hele tatt blir vurdert å bli omplassering.

Hunder de anser som ikke kan omplassering blir avlivet.

 

Anonymkode: 94e6d...eb9

Da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du siterte meg i utgangspunktet, for jeg skrev kun hva jeg personlig mente om å omplassere en hund som biter.

Her har man en hund som må voktes for ikke å bite, den har prøvd flere ganger og lykkes en gang. En hund som agerer på den måten har det ikke helt bra med seg selv. Ja, man kan omplassere, men svært ofte ender slike hunder med å bli kasteballer, og denne hunden har jo også vært omplassert tidligere. Det er i alle fall ikke bra for en usikker hund. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Herr Heftig skrev:

Det er vanskelig å si.

Men en Pekingneser er veldig liten. Da jeg var liten hadde vi en kanin som bet (fordi vi barna var plagsomme) og den var nok 5-6 kilo den også. Og det ville aldri falt oss inn å avlive den. Ei heller katter som biter og klorer av og til.

Kanskje denne hendelsen gjør at barnet holder større avstand til hunden? Sånn at uhell i fremtiden blir mindre sannsynelig. Hvis dere ikke har gjort det enda burde dere bygge relasjon mellom dem ved å la  barnet sitte på gulvet med hundegodt i åpen hånd og så la hunden komme til barnet. Kanskje de blir bestevenner.

Hvor mange ganger ble det vurdert operasjon etter at kaninen deres bet? 

Anonymkode: 3fa33...1b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så om f.eks et menneske sparker og slår en hund. Så vil du avlive dem om den biter fordi den er lei av og bli mishandlet ?

Anonymkode: a370f...136

Avliv  mennesket !-:) . Og jeg mener det helt seriøst. 

Anonymkode: 674ec...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et lite barn og en hund, og dersom hunden hadde bitt barnet hadde jeg faktisk avlivet ham. Det hadde selvfølgelig vært utrolig trist, men en hund som biter en barn kan jeg ikke ha, og jeg kan heller ikke påføre andre den risikoen.

Barnet datt på hunden ved et uhell, og det kommer sannsynligvis til å skje flere ganger. Her har barnet falt på hunden noen ganger, og hunden har for så vidt velta barnet ved et uhell noen ganger den og. Men hunden har aldri vist aggresivitet. I en sånn situasjon, når de skvetter eller blir redde skal en normal hund først forsøke å trekke seg unna situasjonen, for så å knurre eller flekke tenner som advarsel. 

Hos kunne sannsynligvis barnet lagt hånden sin i matskålen mens hunden spiste, uten at hunden hadde brydd seg nevneverdig. Ikke at jeg ville latt det skje, men sånn må det faktisk være om man skal ha barn og hund samtidig. 

Anonymkode: 8987f...74b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere av dere som har skrevet her har tydeligvis null kunnskap om hunder!!!!!

Selvfølgelig biter en hund når en unge faller på den! Det oppfattes som angrep, og eneste måten en hund har til å forsvare seg på er munnen sin. Hunden vil naturligvis også forsvare maten sin!

TS, du skulle aldri hatt hund hvis du ikke ser dette selv! Les og lær litt før du går til anskaffelse av et dyr. 

Dette er ditt ansvar, du skulle ha lært barnet å gi hunden fred og ro, og å respektere den.

Anonymkode: 5b33d...636

Les tråden før du svarer, for det er en god del du ikke har fått med deg.

Anonymkode: 36af3...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde iallfall kvittet meg med hunden med en gang. Om den blir omplassert eller avlivet spiller ingen rolle. Hallo, den har snerret og vært aggressiv mot barnet ditt og du har ikke gjort noe før han beit barnet ditt.. Ganske så på grensen spør du meg. Mennesker foran dyr.

Anonymkode: cecdc...17e

Kanskje du burde lese det jeg skrev igjen~ etter at hunden viste aggressiv adferd jobbet vi mye med ham og det ble mye bedre inntil gutten falt over ham. Vi har ikke hunden hos oss nå, den er hos en venninne inntil vi finner et permanent hjem for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...