Gå til innhold

Sykemeldt i over 16 uker-samtale med jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Sykemeldt i over 16 uker, nå ønsker jobb samtale.

Denne sjefen følger ingen lover og regler og har oppført seg som en dritt. Finner meg ikke i slik behandling lengre, ignorerer alle henvendelser, hva gjør man i slike situasjoner?

Anonymkode: c5075...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Sykemeldt i over 16 uker, nå ønsker jobb samtale.

Denne sjefen følger ingen lover og regler og har oppført seg som en dritt. Finner meg ikke i slik behandling lengre, ignorerer alle henvendelser, hva gjør man i slike situasjoner?

Anonymkode: c5075...ab7

I en slik situasjon forventer du og få sparken (basert på at du ignorerer alle henvendelser).

Anonymkode: 54c17...c54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke ignorert alle henvendelser. Er i tenkeboksen.

Dette mennesket har klare psykopatiske trekk og gjort hva det kan for og ødelegge for meg, har holdt ut, vært høflig og funnet meg i alt for mye-det er nok.

At slike mennsker får styre som de vil, og gjerne ødelegge menneskeliv finner jeg meg faktisk ikke i.

Anonymkode: c5075...ab7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har ikke ignorert alle henvendelser. Er i tenkeboksen.

Dette mennesket har klare psykopatiske trekk og gjort hva det kan for og ødelegge for meg, har holdt ut, vært høflig og funnet meg i alt for mye-det er nok.

At slike mennsker får styre som de vil, og gjerne ødelegge menneskeliv finner jeg meg faktisk ikke i.

Anonymkode: c5075...ab7

Er du fagorganisert? Hvis ikke er det kanskje  på tide at du blir det. 

Anonymkode: e1178...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har ikke ignorert alle henvendelser. Er i tenkeboksen.

Dette mennesket har klare psykopatiske trekk og gjort hva det kan for og ødelegge for meg, har holdt ut, vært høflig og funnet meg i alt for mye-det er nok.

At slike mennsker får styre som de vil, og gjerne ødelegge menneskeliv finner jeg meg faktisk ikke i.

Anonymkode: c5075...ab7

Du får gjøre som det ble gjort i Jernia-saken, ta opp samtalen med mobilen.

Anonymkode: dfadc...a03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du fagorganisert? Hvis ikke er det kanskje  på tide at du blir det. 

Anonymkode: e1178...c7f

Ja.

Det hjelper ikke, dette mennesket håndtrerer lover og regler som det vil. Det som er så skummelt, når du forteller andre hvordan du er blitt behandlet er du redd de ikke skal tro deg, så gale er det. Snakker til meg som om jeg er et barn på 5 år. Løsninger er vel at jeg sier opp selv og er sykemeldt oppsigelsestid. Vil ikke jobbe for noen som ikke følger lover og regler.

Anonymkode: c5075...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykmeldt i 9 mnd jeg i fjor og var ikke på en eneste samtale hverken med arb.giver eller NAV 😊

Men ja, de møtene er lovpålagt og møter du ikke opp så kan de si deg opp.

Anonymkode: 73b48...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke stiller for samtalen gir du jo jobben et enkelt grunnlag for evt oppsigelse. Og du kan også miste retten på sykepengene. Nav bryr seg ikke om hvorvidt sjefen har "psykopatiske tendenser" eller ikke. 

Ser ikke noe annen løsning enn å stille på den lovpålagte samtalen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "samtalen" er også ment for å få meg dit så de kan plage meg ennå mer. ( De har vært falske, også sendt meg haugevis av meldinger) for å få meg dit, det er nok. 

Hvis dere leser over her er det mennesker som ikke har blitt inklat til samtale, så tro meg dette er helt bevisst. De har prøvd å snylte meg for sykepenger bevisst ( sagt at de skal ta seg av det ) gitt meg halv lønn /når jeg har påpekt at det er for lite fordi nav regner bak i tid har de dratt det ut, sagt at de har sent papirer, jeg har sjekket med nav-og det har ikke blitt gjort.

 

Anonymkode: c5075...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be NAV om å være med deg på møtet.
Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for deg på arbeidsplassen og skal sende en oppfølgingsplan til NAV, der det står hvilke muligheter som finnes for tilrettelegging. Dersom det ikke er noen muligheter må dette dokumenteres.
I tilfeller der det er dårlig kommunikasjon mellom arbeidsgiver og arbeidstaker kan NAV bistå i prosessen med å utarbeide en slik oppfølgingsplan.
Arbeidsgiver plikter å utarbeide denne innen 9 ukers sykemelding.
Innen 26 uker skal det avholdes et dialogmøte der NAV kaller inn. Det er pliktig oppmøte fra alle parter på dette møtet og i tillegg kan legen din være med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Angelheart2 skrev:

Du kan be NAV om å være med deg på møtet.
Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for deg på arbeidsplassen og skal sende en oppfølgingsplan til NAV, der det står hvilke muligheter som finnes for tilrettelegging. Dersom det ikke er noen muligheter må dette dokumenteres.
I tilfeller der det er dårlig kommunikasjon mellom arbeidsgiver og arbeidstaker kan NAV bistå i prosessen med å utarbeide en slik oppfølgingsplan.
Arbeidsgiver plikter å utarbeide denne innen 9 ukers sykemelding.
Innen 26 uker skal det avholdes et dialogmøte der NAV kaller inn. Det er pliktig oppmøte fra alle parter på dette møtet og i tillegg kan legen din være med.

Dårlig kommunikasjon mellom meg og arbeidsgiver? Denne arb giveren påla meg skole for 2 år siden ( i tillegg til jobb ) startet, og måtte avbryte utdannelsen plutselig pga nedskjeringer-permiterte meg, selv om andre hadde begynt senere enn meg, basert på at de ikke liker meg, mobbet meg-og fikk i denne prossessen beskjed om permittering, de brukte mot meg  at jeg ikke hadde sertfikat (?), ingenting med denne jobben å gjøre. Jeg tok opp studielån, og nå sitter jeg uten noe.

De ser på meg som en konkurrent, fått skryt av andre aktører føran øynene deres, det tåler de ikke. Det er nok rett og slett.

Anonymkode: c5075...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Finngirl skrev:

Om du ikke stiller for samtalen gir du jo jobben et enkelt grunnlag for evt oppsigelse. Og du kan også miste retten på sykepengene. Nav bryr seg ikke om hvorvidt sjefen har "psykopatiske tendenser" eller ikke. 

Ser ikke noe annen løsning enn å stille på den lovpålagte samtalen. 

Har nesten ikke hatt inntekt, de har holdt tilbake sykepengeopplysninger.

Anonymkode: c5075...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Det hjelper ikke, dette mennesket håndtrerer lover og regler som det vil. Det som er så skummelt, når du forteller andre hvordan du er blitt behandlet er du redd de ikke skal tro deg, så gale er det. Snakker til meg som om jeg er et barn på 5 år. Løsninger er vel at jeg sier opp selv og er sykemeldt oppsigelsestid. Vil ikke jobbe for noen som ikke følger lover og regler.

Anonymkode: c5075...ab7

Ta kontakt med fagforeningen og ta med en representant derfra på møtet. Vi bor i Norge, så arbeidsgivere kan faktisk ikke holde på akkurat som de vil. Kanskje du kan få igjennom en avtale om x-antall måneders sluttlønn, så har du i hvert fall inntekt frem til du finner en ny jobb. Har du forresten tatt en prat med Arbeidstilsynet om arbeidsgiveren din? Du skriver også at de har sendt feil inntektsopplysninger til NAV, har du ingen tidligere lønnsslipper/kontrakter/kontoutskrifter som viser reell lønn? I så fall må du levere disse til NAV og be om en by vurdering av sykepengegrunnlaget raskest mulig.

Anonymkode: e1178...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med fagforeningen og ta med en representant derfra på møtet. Vi bor i Norge, så arbeidsgivere kan faktisk ikke holde på akkurat som de vil. Kanskje du kan få igjennom en avtale om x-antall måneders sluttlønn, så har du i hvert fall inntekt frem til du finner en ny jobb. Har du forresten tatt en prat med Arbeidstilsynet om arbeidsgiveren din? Du skriver også at de har sendt feil inntektsopplysninger til NAV, har du ingen tidligere lønnsslipper/kontrakter/kontoutskrifter som viser reell lønn? I så fall må du levere disse til NAV og be om en by vurdering av sykepengegrunnlaget raskest mulig.

Anonymkode: e1178...c7f

Hei.

Jeg kommer til å sende arbeidtilsynet en rapport, og så høre hva de sier.

Deretter tar jeg kontakt med kontaktperson på NAV

Så legebesøk.

 

Jeg vurderer å si opp, orker ikke ha det slik i livet mitt lenger. Aldri mer useriøse arbeidsgivere.

Tusen takk for svar!

Anonymkode: c5075...ab7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg kommer til å sende arbeidtilsynet en rapport, og så høre hva de sier.

Deretter tar jeg kontakt med kontaktperson på NAV

Så legebesøk.

 

Jeg vurderer å si opp, orker ikke ha det slik i livet mitt lenger. Aldri mer useriøse arbeidsgivere.

Tusen takk for svar!

Anonymkode: c5075...ab7

Prøv å holde ut til alt er i orden i hvert fall, det gagner det veldig i det lange løp. Håper virkelig dette ordner seg for deg!

Anonymkode: e1178...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at om du sier opp selv tar det lengre tid før du kan få f eks dagpenger ved arbeidsledighet. Du havner i en karantene en måneds tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han ikke er real og følger spillereglene, hvorfor skal du det? Ta opp møtet da vel, hvis han er så jævlig som du sier. Jeg formoder at du har alt ditt på det tørre.

Anonymkode: 4c912...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtet er lovpålagt. At andre bryter regler og ikke følger opp sine sykmeldte som de er pålagt, betyr ikke at du kan droppe å møte opp uten konsekvenser. Jeg vet om folk som har fått oppsigelse delvis pga at de ignorerte inkallinger og henvendelser for å få den sykmeldte inn på samtale. Ignoreringen medførte skriftlig advarsel og sammen med andre forhold lå dette til grunn til drøftingsmøte. Jeg jobber i en bedrift hvor fagorganisasjonen er veldig sterk og tilstedeværende og regler blir fulgt nøye.

Du kan ha med deg andre i disse møtene. Du kan ha med fastlege, ektefelle, far, søster, NAV, en kollega, tillitvalgt eller representanter fra HR. Men du bør møte opp, om du vil ha alt ditt på det rene.

Anonymkode: a5210...800

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...