Gå til innhold

Om ungen din var tyv, ville du likt å få vite det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, vi har en i kollektivet som stjeler fra oss. Det er ikke snakk om litt mat, men hun har stjålet for flere tusen kroner. Ingen tvil om at hun er tyven, han har stjålet fra flere også utenfor kollektivet. 

Hun er 19 år. Ville dere som foreldre ønsket å få vite hva datteren deres driver på med? Foreldrene og barna virker å ha et normalt forhold sammen. De har vært på besøk hos henne flere ganger, snakket med oss i kollektivet og hun kom med foreldrene på visning.

Hun er hos foreldrene nå for gjemme seg fra oss i kollektivet.

Anonymkode: 939f7...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er 19 år, så er man voksen nok til å bli konfrontert direkte. Man trenger ikke blande inn foreldrene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Når man er 19 år, så er man voksen nok til å bli konfrontert direkte. Man trenger ikke blande inn foreldrene.

Det er ikke mulig å konfrontere henne direkte da hun er hos foreldrene sine og har vært der siden påske for å slippe å møte oss i kollektivet. Vi i kollektivet flytter ut om 2 ukers tid så alternativene er at enten så ber ingen henne om å levere tilbake hva hun har stjålet eller så ber foreldrene henne om å levere det tilbake.

Ærlig sak om foreldrene ikke ønsker å blande seg, det er jo hva jeg spør om i tråden. Men alternativet er ikke at vi konfronterer henne direkte.

TS

Anonymkode: 939f7...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Når man er 19 år, så er man voksen nok til å bli konfrontert direkte. Man trenger ikke blande inn foreldrene.

Enig-

Anonymkode: 16a35...898

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en frist (tre dager) ellers anmelder dere henne? 

Anonymkode: aff72...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om de tingene hun har stjålet og hvis det ikke dukker opp innen få dager, så anmeldes hun.

Så lenge hun er myndig har ikke foreldrene noe med det å gjøre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send henne en mail eller sms vel? Gi en frist.  Å blande inn foreldre er ikke rett.  

Anonymkode: 36f0e...e74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere bevis på at hun har gjort det?

Som foreldre hadde jeg foretrekket at dere ikke hadde tatt det med oss,

og i tilegg hadde jeg nok ikke trodd dere.

Anonymkode: 16a35...898

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Har dere egentlig noen beviser på dette?

Anonymkode: b3539...71c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, LIKT det hadde jeg ikke. Og jeg hadde selvsagt foretrukket at hun kunne ordne opp i slikt selv, uten at vi ble involvert, og det gjelder vennene hennes også. Hva skal liksom foreldrene gjøre, kjefte og gi husarrest?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde såklart ikke likt å få beskjeden, men jeg hadde vært takknemlig over at jeg kunne ta det opp med henne og endre litt på hodet hennes.

Anonymkode: f39f4...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en er over 18 så er barnet voksen, men jeg som mor hadde ikke hatt problem med å blandet meg inn i dette. Hun bør høre konsekvensene fra mennesker som bryr seg om henne. Foreldrene kan ikke styre henne, men de kan få henne til å tenke.

Anonymkode: dba5d...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere gjerne kan ta det med foreldrene. Det verste som kan skje er at hun blir sur og de blir sure. Det får så være. det beste som kan skje er at de får henne til å betale tilbake, eller at de betaler tilbake på hennes vegne.

Dere kan ikke kreve at de skal betale for henne, men det kan da være de gjør det likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎25‎.‎05‎.‎2016 at 0.52, AnonymBruker skrev:

Hei, vi har en i kollektivet som stjeler fra oss. Det er ikke snakk om litt mat, men hun har stjålet for flere tusen kroner. Ingen tvil om at hun er tyven, han har stjålet fra flere også utenfor kollektivet. 

Hun er 19 år. Ville dere som foreldre ønsket å få vite hva datteren deres driver på med? Foreldrene og barna virker å ha et normalt forhold sammen. De har vært på besøk hos henne flere ganger, snakket med oss i kollektivet og hun kom med foreldrene på visning.

Hun er hos foreldrene nå for gjemme seg fra oss i kollektivet.

Anonymkode: 939f7...281

Nei.

Det er ikke en unge, men en voksen dame, og dere får ta det direkte med henne. Slikt vil ikke vi som foreldre bli blandet inn i.

Anonymkode: 18fe0...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt beskjed til husverten, hvis dere har en, så får hun ingen god referanse derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...