Gå til innhold

Følelser for en venn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har fått følelser for en venn? Og som har turt å risikere vennskapet ved å fortelle om følelsene? Hvordan gikk det? Jeg er egentlig i denne situasjonen, men jeg tenker at jeg aldri, aldri kan gjøre noe med det. Tør ikke ta sjansen... 

Anonymkode: cba7b...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd at tre venner (gode venner sådan) har sagt at de har hatt følelser for meg. Det ble aldri det samme igjen. Jeg synes bare det ble kleint (fordi følelsene ikke var gjensidige, er kanskje en annen historie hvis de er det). Dette er mellom 2-5 år siden, og jeg har ikke kontakt med noen av de lenger. 

Anonymkode: d2b28...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følelser for en venn og kollega. Dessverre er ikke de følelsene gjensidige, men vi har opprettholdt en viss kontakt gjennom telefon over noen år. Vi møtes aldri utenom jobben lenger, jeg merker at han tok avstand fordi det aldri ville bli oss. Jeg er fremdeles veldig glad i han og liker han, men følelsene for han er ikke så sterke som de var. Jeg håper aldri jeg mister kontakt med han fullstendig.

 

Jeg fikk også følelser for min bestevenn. Følelsene var gjensidige, men vi visste at vi aldri kom til å.ende opp sammen, så vi tok det aldri noe steg videre. For at følelsene skulle gå fra hverandre kuttet vi drastisk ned på kontakten en periode, hvor jeg selvsagt ble knust og lei meg. Gråt mye den perioden, men det var fordi jeg ikke visste hvorfor han kuttet meg ut. Nå er han forlovet med ei dame og dama vet at jeg og han er bestevenner og at jeg betyr veldig mye for han. Og vi har ingen følelser for hverandre 😃

Anonymkode: 3d60b...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk følelser for min mannlige bestevenn. Dette er noen år siden nå. Jeg gikk mange måneder rundt meg selv og lurte på om dette var noe jeg burde gjøre noe med. Var ganske sikker på at han likte, eventuelt kunne like, meg tilbake. Når jeg kom til det punktet at jeg skulle si det til han, så møtte jeg en annen. Problemet oppstod når jeg fikk vite at min bestevenn hadde likt meg hele tiden, spesielt rett etter jeg møtte han andre. Dette skapte komplikasjoner i vennskapet i 1-2 år, men vi er nå tilbake til å være svært gode venner igjen, og han er god venn med kjæresten min. Jeg merker jo at enkelte ting er forandret, men jeg tror han er kommet over meg. Så det går an å bli venner igjen, men det vil alltid være en liten ting som er annerledes.

Dersom du mener dere passer sammen, og du kan ''tåle'' å miste vennskapet fordi det blir for vanskelig å takle dersom det går skeis, så kan du gå for det. Viss du derimot føler dette er mer en fase, og at han mest sannsynlig ikke liker deg tilbake, så bør du kanskje avvente situasjonen litt. Jeg følte selv at det var en stor sjanse for at jeg gikk igjennom en fase heller enn at jeg var oppriktig forelsket, og akkurat det er jeg jo glad for nå. 

Anonymkode: b7bb1...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer litt på at jeg fortalte min beste venn det. Har merket mye forandring etterpå. Stemningen er liksom litt "til å ta og føle på" så fort vi er alene i et rom. Veldig leit, men håper det går seg til over tid.

Hadde gjort ting helt annerledes om jeg kunne spolt tiden tilbake.. Vil ha tilbake kompisen min! :(

Anonymkode: 93595...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt på en annen side, var intressert i en bekjent i 2 mnd som ga feil intrykk og så sa han at han hadde dame. og det virker som han har tatt avstand selvom jeg fortalt at jeg hadde mistet intresseren (noe som faktisk er sant, har ikke hatt sexuelle fantasier siden han sa det for flere mndr siden) etter at han fortalte han hadde dame, noe jeg synes er synd da synes han virket som ok fyr jeg kunne tenke meg å være venner.

Vi har ikke kontakt pr dags dato. Da jeg ikke gadd lengre å måtte føle at jeg hele tiden måtte bevise at jeg ikke var intressert,

Anonymkode: 6ce14...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp og angrer fullstendig... Mistet sakte denne vennen med tiden....Det ble aldri det samme igjen, vi kunne ikke finne på ting som vi alltid gjorde før. Vennskapet bare døde med tiden og idag snakker vi ikke sammen lenger.. Selv om vi sier hei og har en kort samtale når vi ser hverandre så er det bare veldig rart....

Fra å henge sammen flere ganger i uken har vi bare blitt sånn "en jeg vet hvem er, men det er ikke en jeg henger med"

Jeg vil si, hvis kjærligheten din for denne personen er veldig sterk og du tror på den så Go for it! Prisen er ekstremt høy om det ikke er gjensidig. Lykke til :hjerte:

Anonymkode: d1da0...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...