Gå til innhold

Tilbake med eks?


gjest2000

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 16 år som nylig ble forlatt av min kjæreste som er like gammel som meg. Problemet er at jeg vil ha henne tilbake. Vi var i ett avstandsforhold, jeg bor i Os hun i Stavanger, og vi møttes ca 1 gang i måneden og i feriene.. vi har vært sammen i 6 måneder men vi har kjent hverandre i ca 2 år.. Vi har hatt mange fine stunder sammen, vi har til og med vært på en ferie i Berlin sammen. Bortimot slutten var det veldig mye krangling og jeg prioriterte trening fremfor å skype med henne, sove tidlig istedenfor å være våken lenge å snakke med henne... det var masse dumt.. Så vi bestemte oss for å ta en "pause" men jeg klarte ikke å holde avstanden og jeg snakket til hun hele tiden... Hun vil inn på en skole i Stavanger som heter St Olav som ifølge hun er den beste skolen i stavanger. Det resulterer i at hun må prioritere skole og utdanning ovenfor meg, og hun sa at hun ikke ville ha ett forhold med noen andre uansett, men ett avstandsforhold der man må sitte på skype hele tiden var ikke noe hun klarte å ha i 3 år til..  Jeg tilba at jeg kunne flytte på hybel til stavanger og finne meg en skole der.. men hun sa da at hun ikke hadde klart å tenke på skole med meg så nær.. så det hun sier er at hun ikke klarer å være i ett avstandsforhold, og heller ikke i ett vanlig forhold... Jeg er veldig lei meg og har nå bestemt meg for å kutte kontakten i en måned, og så kanskje prøve å kontakte hun igjen... Hun sa til meg da vi var sammen at vi aldri skulle slå opp osv osv, som vi endte opp med å gjøre, og nå sier hun at vi skal møtes etter vgs ( i 2019) og finne sammen igjen.. Er det verdt å vente på en mann virkelig elsker? Tror dere hun vil endre mening? HVa skal jeg gjøre, vær så snill hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg mener det er verdt å vente på ei/en man virkelig elsker.

Anonymkode: 4dce1...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vente om du føler det er riktig. men dere er begge veldig unge, og sjansen for å møte noen andre som "tar dere med storm" når dere skal begynne på nye skoler m.m. er veldig stor. Anbefaler deg å bare leve livet, se hva som skjer, og evt holde litt sporadisk kontakt med henne. Så kan dere se hvordan ting er i 2019, om det er aktuelt å starte noe nytt da. Men helt ærlig så hadde hun ikke oppført seg på den måten hvis hun virkelig var forelsket i deg.

Det er svært få som har blitt kjærester i tidlige ungdomsår som holder sammen i særlig mange år. Man utvikler seg veldig i de årene som står forran dere nå, med videregående skole og senere studier. Kanskje finner dere om noen år at dere har mye felles og ønsker å bli sammen, eller dere vokser fullstendig fra hverandre.

Anonymkode: 76e4c...91a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...