Gå til innhold

Tiden etter psykisk sykdom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har kommet seg ut av tung psykisk sykdom, og føler de har ettervirkninger? Jeg sitter her selv og kjenner på både følelser og fysiske symptomer som jeg føler har en sammenheng med at jeg har vært psykisk syk i +-10 år. De siste to årene har jeg gradvis klart å fått angsten og depresjonen under kontroll, og lever helt fint nå. Men jeg klarer mye mindre enn andre, sliter spesielt med skole (vgs-nivå) og motivasjonen for alt annet enn å tjene penger og å være med kjæresten er helt på bånn. Noen dager er det altså motivasjonen, men andre dager er det energien. Jeg har dialog med lege. Men har noen av dere erfaringer med å bygge seg opp igjen? Det er ikke det at jeg ikke klarer det, men det går alt for sakte! Hilsen sliten jente på 21 år.

Anonymkode: b873d...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hardt arbeid og det tar tid. Men det er så veldig verdt det! 😊 Hold ut og stå på! 

Anonymkode: 0a1d5...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose 2.0

Jeg regner med du har gått i terapi, kanskje det hadde vært et alternativ å fortsette med det til du føler du ikke har behov for det lenger? Det er fort gjort å kjenne på ettervirkninger om man tidligere har gjort den psykiske lidelsen til ens identitet. Man føler gjerne at man har mistet en del av seg selv og man er litt usikker på hvordan man skal leve livet man vil leve, men ikke helt vet hvordan man skal leve. Eksempelvis kan det da være vanskelig å gå videregående skole, husk at denne fasen er vanskelig for de aller fleste og det er mange som sliter seg ut på skolearbeid og press fra øvre hold (samfunnet, lærere, foreldre) uten at de sliter noe særlig psykisk (finnes mange av de som sliter også som kjemper seg gjennom skolen). Det kan være en trøst å vite at du ikke er alene selv om det noen ganger kan virke sånn. 

Som AB over meg sier, det er hardt arbeid. Stå på og fortsett i samme tralten, ett steg av gangen. Det er mitt råd iallefall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...