Gå til innhold

Hvilket spisebord burde vi gå for? (bilder)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands

Det siste du la ut bilde av, lignet for mye på sånt som selges hos Bohus og Skeidar. Jeg likte nr 3 best siden jeg tenker at det passer best inn med stilen du beskriver. Eneste er at det så litt smalt ut. Hadde kanskje vært finere om det var i samme stil men bredere og med litt tynnere plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sunhands skrev:

Det siste du la ut bilde av, lignet for mye på sånt som selges hos Bohus og Skeidar. Jeg likte nr 3 best siden jeg tenker at det passer best inn med stilen du beskriver. Eneste er at det så litt smalt ut. Hadde kanskje vært finere om det var i samme stil men bredere og med litt tynnere plate.

Var ikke klar over at bohus og skeidar selger lignende bord som det siste jeg viste

Da blir det utelukket. Må sjekke de bordene du nevner først .Takk.

Ts

Anonymkode: 8bd16...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sunhands skrev:

Det siste du la ut bilde av, lignet for mye på sånt som selges hos Bohus og Skeidar. Jeg likte nr 3 best siden jeg tenker at det passer best inn med stilen du beskriver. Eneste er at det så litt smalt ut. Hadde kanskje vært finere om det var i samme stil men bredere og med litt tynnere plate.

Fant tilsvarende bord som det siste jeg la ut på Bohus, ingenting på Skeidar. Men jeg sammenlignet de to og det jeg la ut er virkelig et stort hakk opp i kvalitet, samt at bordplaten er mye mer rustikk og bordet bredere og mulighet for å få det lengre (120-3 m).

Vi vet jommen ikke. Heller fortsatt mot det gråstenkede bordet, det ovale nr 2...men klarer enda ikke lande. Vil gjerne ha enda flere innspill.... ;)

Anonymkode: 8bd16...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men hvorfor vil man ikke ha møbler som selges på Skeidar og bohus? 

Anonymkode: 9d359...ebc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OT, men hvorfor vil man ikke ha møbler som selges på Skeidar og bohus? 

Anonymkode: 9d359...ebc

Det lurer jeg på også. Er det fint så spiller det vel ingen rolle hvor bordet er fra? Ærlig talt tenker jeg.... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fant tilsvarende bord som det siste jeg la ut på Bohus, ingenting på Skeidar. Men jeg sammenlignet de to og det jeg la ut er virkelig et stort hakk opp i kvalitet, samt at bordplaten er mye mer rustikk og bordet bredere og mulighet for å få det lengre (120-3 m).

Vi vet jommen ikke. Heller fortsatt mot det gråstenkede bordet, det ovale nr 2...men klarer enda ikke lande. Vil gjerne ha enda flere innspill.... ;)

Anonymkode: 8bd16...65e

Mente ikke at de hadde et likt, men at det er sånn shabby chic som det har blitt solgt så mye av.

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OT, men hvorfor vil man ikke ha møbler som selges på Skeidar og bohus? 

Anonymkode: 9d359...ebc

Jo, det må man jo gjerne og det er ikke noe galt med det i seg selv, men jeg tenker at sånn masseprodusert shabby chic-stil ikke passer inn med akkurat den stilen TS beskriver.

15 minutter siden, Sobril skrev:

Det lurer jeg på også. Er det fint så spiller det vel ingen rolle hvor bordet er fra? Ærlig talt tenker jeg.... :klo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha

Selv syns jeg nr 4 passer best til stilen du beskriver. 

Men, siden du og mann ikke blir enige om hvilke av de som er best, ville jeg bare droppet alle fire bordene og sett etter noe helt annet. Jeg tror kanskje at et bord i mer kraftig tre og i en veldig enkel dansk design ville passet mye bedre inn. Slike bord kan spesialbestilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bord nr 3 tror jeg blir best, men jeg liker litt røffe kontraster. Men jeg likte også dette bordet fordi det ser ut som det kan tåle litt juling uten å se utbrukt ut, faktisk tror jeg dette er er bord som blir finere etterhvert som det får merker av tidens tann og unger.. ;)

Jeg synes det siste bordet du linket til var lite pent. Stygge bein og ingen god balanse med bordplaten. Mange av de andre bordene du linket til hadde også mange bein, det er upraktisk, men sannsynligvis ligger grunnen i de tynne bordplatene som trenger mer støtte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte bord nr 4 i det første innlegget ditt :) Tidløst og tåler tidens tann en god stund uten å bli "ut".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sunhands skrev:

........jeg tenker at sånn masseprodusert shabby chic-stil ikke passer inn med akkurat den stilen TS beskriver.

 

Og der svarte Sunhands på spørsmålet om hvorfor jeg ikke ønsker bord fra Skeidar/Bohus. De har kjempemye lekkert, bare så det er sagt, men stilen vi har her ønsker vi skal være veldig særegen uten at folk skal komme inn og tenke at her er alt fra Ikea, skeidar etc etc....Jeg liker det som ikke alle andre har, for å si det sånn ;) Og det trenger man vel ikke si "ærlig talt" til? jeg snakker ikke skeidar/bohus ned av den grunn, langt i fra.

 

Takk igjen for flere innspill. Du som nevner dansk design....har du et bilde eller link til noe du mener? Interessant. Og ja, kanskje vi bør tenke helt nytt, men samtidig....dette er jo det vi liker.

Er nå  mer eller mindre enige om bord 2 eller 3...jeg heller mot bord 2. Det er 120 bredt og kan bli over 3 meter, noe jeg liker.

 

ts

Anonymkode: 8bd16...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der svarte Sunhands på spørsmålet om hvorfor jeg ikke ønsker bord fra Skeidar/Bohus. De har kjempemye lekkert, bare så det er sagt, men stilen vi har her ønsker vi skal være veldig særegen uten at folk skal komme inn og tenke at her er alt fra Ikea, skeidar etc etc....Jeg liker det som ikke alle andre har, for å si det sånn ;) Og det trenger man vel ikke si "ærlig talt" til? jeg snakker ikke skeidar/bohus ned av den grunn, langt i fra.

Anonymkode: 8bd16...65e

Det hørtes umiddelbart litt snobbete ut bare.

Selv har vi både brukt og Ikea, nytt og gammelt. Bohus og Skeidar synes jeg er kjedelig, så vi har ingenting derfra - men jeg tenker at det sikkert går an å finne noe fint der også. Det er hvordan man setter ting sammen som gjør møblene. Designermøbler har vi ikke råd til her i huset, men har klart å skape en relativt særegen stil allikevel. 

Men folk har generelt en j..... kjedelig stil og er livredd for en bitteliten fargeklatt. Får helt spader om dagen, for vi prøver og selge. Og folk vil ha det hvitt. Nordmenn er så fordømt hvite, beige og grå at jeg blir smågal (sorry - måtte bare få det ut)!

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sobril skrev:

Det hørtes umiddelbart litt snobbete ut bare.

Selv har vi både brukt og Ikea, nytt og gammelt. Bohus og Skeidar synes jeg er kjedelig, så vi har ingenting derfra - men jeg tenker at det sikkert går an å finne noe fint der også. Det er hvordan man setter ting sammen som gjør møblene. Designermøbler har vi ikke råd til her i huset, men har klart å skape en relativt særegen stil allikevel. 

Jeg forstår at det høres snobbete ut. Sannheten er, for å være så ærlig, at vi har råd til å kjøpe litt spesielle, kanskje litt dyrere møbler, for å få noe mer litt mer særpreg. Vi prioriterer hjemmet vårt, og har en enorm interesse for interiør, begge to. Vi kjøper for eksempel en del møbler, bilder og interiør i utlandet på reiser, bare for å få noe som ikke alle andre kan få tak i ;) og som gir hjemmet vårt det lille ekstra vi er ute etter. Kall det snobbete, jeg ser det ikke slik, for dette er hva jeg er vokst  opp med  :) Min familie er likedan alle mann ;)

For øvrig er jeg enig med deg, det er absolutt hvordan man setter sammen ting som gir det uttrykket man er på jakt etter.

Vi har også mye nytt og gammelt, også ting fra både Ikea og skeidar. Men når det gjelder "de store tingene", så ønsker jeg nok bare noe med litt mer særpreg. Jada, jeg er vel litt sær da, men sånn er det.

Mange av bordene jeg viser her, er for øvrig ikke kjempedyre heller, bare så det er sagt :) men det krever litt mer enn å rusle bort til bohus og kjøpe dem ;) Håper dette var svar godt nok. Og helt til slutt må jeg si at jeg er nokså kresen på bord, dvs sliter med å finne "det rette" grunnet lysekronen vi har. Den er veldig stor, antikk og veeeldig fin (om jeg skal si det selv ;))

 

 

ts

 

 

Anonymkode: 8bd16...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Sobril skrev:

 

Men folk har generelt en j..... kjedelig stil og er livredd for en bitteliten fargeklatt. Får helt spader om dagen, for vi prøver og selge. Og folk vil ha det hvitt. Nordmenn er så fordømt hvite, beige og grå at jeg blir smågal (sorry - måtte bare få det ut)!

Og der la du til et lite avsnitt som jeg må kommentere ;) Er nemlig veldig enig. Hva er det med alt det hvite? Her er veggene i stuen grå, vel og merke, jada, det er en trend som sikkert er ute om et år eller to...men jeg liker det. Men når det er sagt, ja, det er enormt mange kjedelige og ikke minst LIKE hjem. DET er jeg lei av, alle har jo det samme uansett hvor man snur hodet!

Her i huset går det mye i gustaviansk blå faktisk. Elsker den fargen. Har også andre innslag av blått, gull og noe lilla på veggene faktisk. Sært, jeg vet ;)

ts

Anonymkode: 8bd16...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der la du til et lite avsnitt som jeg må kommentere ;) Er nemlig veldig enig. Hva er det med alt det hvite? Her er veggene i stuen grå, vel og merke, jada, det er en trend som sikkert er ute om et år eller to...men jeg liker det. Men når det er sagt, ja, det er enormt mange kjedelige og ikke minst LIKE hjem. DET er jeg lei av, alle har jo det samme uansett hvor man snur hodet!

Her i huset går det mye i gustaviansk blå faktisk. Elsker den fargen. Har også andre innslag av blått, gull og noe lilla på veggene faktisk. Sært, jeg vet ;)

ts

Anonymkode: 8bd16...65e

Det er ikke sært med farger, men varmt og personlig. Nå er jeg over gjennomsnittlig interessert i interiør selv, på tross av økonomi som ikke tillater at jeg kan kjøpe alt jeg ønsker. Men - da må man være kreativ istedenfor, og det er jo for så vidt bare positivt 😊

Nå skal ikke jeg påstå at jeg er så fordømt flink, men har nok en teft med interiør, og spesielt det å sette sammen farger og mønstre. Tror folk generelt IKKE har det, og ender opp med å lage seg et "katalog-hjem" for å være safe. 

Ei jeg kjenner sier hun er allergisk mot farger - rett og slett fordi hun ikke forstår det. Men vil gjerne ha hjelp av meg når hun snart flytter inn i nytt hus 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg blir litt forvirret over stilretningen din ut fra at du har valgt såvidt ulike bord. Det høres ut som om de tingene du beskriver i innredningen din tar mye plass visuelt sett. Derfor ville nok jeg valgt et bord som ikke gjorde det. Hvis alle tingene "slåss om plassen" så blir uttrykket tungt. Derfor ville jeg valgt et bord som ikke tok fokuset vekk fra alle de andre fine tingene dine. 

Det grå eller det hvite er derfor mine favoritter, men litt vanskelig å si hvilken farge som passer best hjemme hos deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Agnetha

Det er så mye forskjellig under dansk design etiketten at jeg tør ikke plukke ut noe iom stilen og smakssansen din er som den er ;) Men google rustic danish diningtable eller dansk design og se igjennom alt. Noe ser litt retro ut, men jeg tenkte på et veldig enkelt bord med kraftige ben og tjukk bordplate. Da kan du ha bordet så stort du vil, spesiallaget. Og jeg tror det finnes snekkere som kan ta på seg en slik oppgave om du bor rundt Oslo? Grunnen til at jeg begynte å tenke på det, var at jeg så et slikt bord i et dansk magasin for lenge siden, og det var rustikk, litt gråhvitt med synlig treverk. 4 ben og solid bordplate. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger også en stemme på nr 4, av 2 grunner:

1) det var det jeg syntes var finest av de alternativene, de andre var altfor langt fra min stil

2) ut fra beskrivelsen din høres det veldig slitsomt ut med et bord som kniver om oppmerksomheten. Ser for meg at det kan passe under ei svær lysekrone uten at det blir for .. "glorete" (i mangel på bedre ord)

Anonymkode: c827d...e49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...