Gå til innhold

Hvilket spisebord burde vi gå for? (bilder)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heia, håper noen kan hjelpe oss å velge her.

Vi står mellom flere spisebord....

Kort fortalt er stilen vår landlig, rustikk og herskapelig på en gang. Vi har antikke lysekroner, antikke møbler, persiske tepper, men ikea sofa, industrilampe over kjøkkenbordet, grå vegger og hvitt ikea kjøkken....

Stilen er nokså gjennomført og både dyr og rimelig ;)

 

Nå skal vi ha nytt spisebord og viktigste kriterie er at det må kunne bli opptil 3 m når det trekkes ut...

vilket syns dere er finest og hva tenker du kan passe i stilen vår?

32179_Provence_spisebord_med_innleggspla

 

64047_Java_spisebord_i_resirkulert_furu_

 

89517_Java_spisebord_med_innleggsplater_1210515.jpeg

 

takknemlig for alle innspill. bordet skal altså stå under en stor lysekrone (fa 1800 tallet) og med litt rustikke rokokko stoler...

 

Anonymkode: 8bd16...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sobril

Jeg ville definitivt gått for bord nummer tre. Det første ble for landlig sammen med rokokkostoler (det var bordbena her som ble "feil" for meg), nummer to likte jeg bare ikke noe særlig (litt spinkelt kanskje), og det siste ble for fint igjen. 

Bord nummer tre er rustikt, men vil samtidig gi et kult preg mot stolene - uten at det ser helt feil ut kontra den stilen du beskriver ellers (altså det vil se helt riktig ut 😝 ) 😊

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erteblomst

Hi hi, jeg tenkte "alle, bortsett fra nr 3":) 

Jeg tenker nr to siden stolene og lysekronen kanskje gjør litt ut av seg allerede. Nr 1 er jeg enig i at kanskje blir litt for rustikt, nr 3 for grovt og nr 4 litt "vanlig fra skeidar" i forhold til de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk valgt nummer 4, fordi den er så enkel og grei og lar lysekrona og stolene stå mer i sentrum. Det er bare min mening da. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 2. 

Nr 3 så ut som en arbeidsbenk på sløyden. Nr 4 for enkelt. 

Anonymkode: 4fdad...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte nr 3 best :)

Anonymkode: 7a41b...ba2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte egentlig ingen av dem. Ville nok valgt nr. 4 fordi det ser renest ut... de andre føler jeg ser litt skitne ut. Skjønner jo at det er slike bord som passer inn i stilen, men likevel. Bord 1 ser ut som det er laget av drivved - hadde bordplaten vært litt "renere" kunne jeg fint valgt det, for formen på bordet synes jeg i utgangspunktet er fin. Bordplaten på nummer 2 synes jeg ser spinkel/tynn ut i forhold til størrelsen på bordet. Angående nr 3 er jeg enig med ab 1a7 over her; det vekker assosiasjoner til sløyden. Nummer 4 synes jeg var bedre, selv om jeg ikke liker at bordplaten er så "oppdelt" (fem skjøter?!) og bordbeina så litt puslete ut (det ene beinet er skjevt på bildet?). Tror nummer fire vil passe best til rokokko-stoler (avhengig av hvordan de ser ut). Hvilket som passer best inn hos dere og som derfor bør bli det bordet dere går for, tror jeg du vet langt bedre enn oss her inne.

Anonymkode: 8992e...75d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt nr 3 jeg  også 

Anonymkode: 5a320...846

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte den siste best :) Tenker det bordet er mulig å ha dersom du skifter stil en gang. Så kan heller duk, lysestaker, kuvertbrikker o.l. endres så det passer resten av stilen i huset/rommet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den ovale formen på nr 2 best, men bordbeina var ikke helt toppers.

Anonymkode: 90912...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått gjennom alle svarene, tusen takk.

En ting som er sikkert nå er at bord nr 1 er utelukket. Ingen likte det. Men 5 liker bord nr 2 så langt, og 4 liker bord 2 og bord 4.

Det var altså ingen klar favoritt så langt.....og vi står og stamper og klarer ikke bestemme oss i det hele tatt.

Jeg liker bord 2 veldig godt, fordi det er lysegrått, rustikk og samtidig liker jeg de ovale endene. Syns også beina er fine, men kunne vært hakket finere. Nokså tidløst.

Liker bord 3 fordi det er rustikk og tøft, men er redd det ikke er tidløst nok. Vi er ikke typene som bytter spisestue i tide og utide, og vet ikke om det passer med rokokkostoler akkurat...

Bord 4 er klassisk, tidløst og pent, men litt kjedelig og noe som mange andre har. Liker å skille meg litt ut på interiøret...

 

Mulig jeg heller mot bord 2, men må høre med mannen.

Legger med bilde av enda et bord vi liker....som vi fant på nett nå. Legg merke til bordbeina, de var jommen meg forseggjorte! Og det jeg liker med rustikk "topp" er at vi har 4 barn som er nokså små, og det er ikke "så farlig" når toppen er rustikk. Hvit topp er litt vanskeligere syns jeg...blir fort hakk og slikt...

Hva syns dere om dette da?

TS

18265_Spisebord_Raffles_spisebord_m_hvit

 

 

 

Anonymkode: 8bd16...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg gått gjennom alle svarene, tusen takk.

En ting som er sikkert nå er at bord nr 1 er utelukket. Ingen likte det. Men 5 liker bord nr 2 så langt, og 4 liker bord 2 og bord 4.

Det var altså ingen klar favoritt så langt.....og vi står og stamper og klarer ikke bestemme oss i det hele tatt.

Jeg liker bord 2 veldig godt, fordi det er lysegrått, rustikk og samtidig liker jeg de ovale endene. Syns også beina er fine, men kunne vært hakket finere. Nokså tidløst.

Liker bord 3 fordi det er rustikk og tøft, men er redd det ikke er tidløst nok. Vi er ikke typene som bytter spisestue i tide og utide, og vet ikke om det passer med rokokkostoler akkurat...

Bord 4 er klassisk, tidløst og pent, men litt kjedelig og noe som mange andre har. Liker å skille meg litt ut på interiøret...

 

Mulig jeg heller mot bord 2, men må høre med mannen.

Legger med bilde av enda et bord vi liker....som vi fant på nett nå. Legg merke til bordbeina, de var jommen meg forseggjorte! Og det jeg liker med rustikk "topp" er at vi har 4 barn som er nokså små, og det er ikke "så farlig" når toppen er rustikk. Hvit topp er litt vanskeligere syns jeg...blir fort hakk og slikt...

Hva syns dere om dette da?

TS

 

 

 

 

Anonymkode: 8bd16...65e

Og 5 liker bord nr 3 

Anonymkode: 5a320...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det bordet mye bedre enn de andre du har nevnt.

Anonymkode: 8992e...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og 5 liker nr 3....helt sant, hvordan kunne jeg overse det....;) Takk.

 

Uansett, jeg vet jo at det er vårt valg, men fy søren så vanskelig!

det siste bordet her er min favoritt sammen med bord 2.....

bord 3 er kjempekult, men er redd rokokko og lysekrone blir kræsj...

 

ts

Anonymkode: 8bd16...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns bord nr. 2 var penest både i form og farge. Likte ikke fargene på 1 og 3, og nr. 4 ble litt for enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...