Gå til innhold

Gifte seg for penger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner til 8 som har gjort dette. Alt fra 200000-500000kr... Rart at ingen av de har blitt tatt.

Jeg har nettopp blitt 18 og foreldrene mine maser om dette. Noe jeg er veldig imot! Hva slags foreldre presser på ungen sin til å gjøre no kriminelt??? Er ikke bare meg men 2 av mine venninner har også fått tilbud om dette.

Jeg har altså blitt tilbudt 400000 kr for å få en mann til Norge. 200000 med en gang og resten hver måned i et år (16666/måneden) For meg er dette masse penger som skal være student de neste årene, men jeg har ikke lyst og vil ikke gjøre no kriminelt. Er så utrolig lei av at begge foreldrene mine maser om dette men jeg har ikke råd til å flytte ut akkurat nå. Sparer til depositum så jeg kan flytte ut til høsten. Hvordan skal jeg få dem til å forstå at jeg ikke vil? må jeg virkelig melde til politiet? Blir jo helt feil å anmelde sine egne foreldre.. :(

Anonymkode: 1c926...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner jeg blir mer enn bare litt irritert på at TS faktisk vurderer slikt seriøst istedet for å melde til politiet hva de her prøver på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du kommer fra en innvandrerfamilie, TS, siden du ikke bare blir presset av dine foreldre til å gjøre noe slikt, men du også kjenner flere som har gjort dette. Dette er ikke bare straffbart, men også moralsk forkastelig. Hvordan skal du forklare til en fremtidig partner at du har vært gift tidligere? 

Anonymkode: ab820...284

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker helt sykt for meg. Og veldig trist at noen kan trenger pengene så sårt.

TS, det er ditt liv! Ikke la andre presse deg til hva du skal gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bedt om pengene kontant og så anmeldt, ville nektet å uttale meg om pengene og skaffet meg en god advokat.

Skulle de betalt deg 16666 i måneden i kontanter? For en fjottete sum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette henger ikke på greip! 

For at ekteskapet skal ha noe poeng, så er det jo "familiegjenforening" som er det magiske ordet. 

Og får å oppnå det må man ha inntekt nok til å forsørge partneren, bolig, og så videre. Jeg har vanskelig for å tro at ei jente på videregående, som så vidt har blitt 18 og drømmer om å studere, har den lønna og de rammene rundt som trengs for å få familiegjenforening. Er det ikke snakk om det i media at foreldre tar døtrene ut av skolen og presser de i jobb for at de skal kunne "gifte inn" fettere fra hjemlandet og sånt? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.5.2016 at 21.37, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til 8 som har gjort dette. Alt fra 200000-500000kr... Rart at ingen av de har blitt tatt.

Jeg har nettopp blitt 18 og foreldrene mine maser om dette. Noe jeg er veldig imot! Hva slags foreldre presser på ungen sin til å gjøre no kriminelt??? Er ikke bare meg men 2 av mine venninner har også fått tilbud om dette.

Jeg har altså blitt tilbudt 400000 kr for å få en mann til Norge. 200000 med en gang og resten hver måned i et år (16666/måneden) For meg er dette masse penger som skal være student de neste årene, men jeg har ikke lyst og vil ikke gjøre no kriminelt. Er så utrolig lei av at begge foreldrene mine maser om dette men jeg har ikke råd til å flytte ut akkurat nå. Sparer til depositum så jeg kan flytte ut til høsten. Hvordan skal jeg få dem til å forstå at jeg ikke vil? må jeg virkelig melde til politiet? Blir jo helt feil å anmelde sine egne foreldre.. :(

Anonymkode: 1c926...855

hva for noe?  vil dine foreldre virkelig at du skal gifte deg for å få penger? Nei det går ikke. Dette må du nødt å melde ifra om til poltiiet dersom dine foreldre holder på sånn. Eller mener foreldrene dine at du må klare deg selv når du er over 18 år?  Forsto ikke helt denne tråden. 

Endret av AgnesSong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Juniper skrev:

Dette henger ikke på greip! 

For at ekteskapet skal ha noe poeng, så er det jo "familiegjenforening" som er det magiske ordet. 

Og får å oppnå det må man ha inntekt nok til å forsørge partneren, bolig, og så videre. Jeg har vanskelig for å tro at ei jente på videregående, som så vidt har blitt 18 og drømmer om å studere, har den lønna og de rammene rundt som trengs for å få familiegjenforening. Er det ikke snakk om det i media at foreldre tar døtrene ut av skolen og presser de i jobb for at de skal kunne "gifte inn" fettere fra hjemlandet og sånt? 

Jeg er av Vietnamesisk bakgrunn og dette er desverre veldig vanlig for å få "en god start" på voksen livet. Disse familiene som vil ha inn sine familiemedlemmer fra Vietnam driver alltid med noe selv. Hun her har 2 sushi sjapper og har nok med penger for å gjennomføre noe sånt som det her. Vet hun fikk hennes bror over på denne måten.... og det med inntekt, hun satt han som hjalp henne inn i en 75-80%..

Jeg er ikke for denne metoden. Men det er jo 400k! Og jeg forstår også de som gjør dette, de betaler jo veldig godt for å gjenforenes med sine familiemedlemmer. Hadde jeg vært i hennes situasjon så tror jeg at jeg hadde gjort det samme. Hva gjør man ikke for sin familie?

Anonymkode: 1c926...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AgnesSong skrev:

hva for noe?  vil dine foreldre virkelig at du skal gifte deg for å få penger? Nei det går ikke. Dette må du nødt å melde ifra om til poltiiet dersom dine foreldre holder på sånn. Eller mener foreldrene dine at du må klare deg selv når du er over 18 år?  Forsto ikke helt denne tråden. 

Ja de vil jeg skal gifte meg for å få en god start på voksenlivet økonomisk. Med 400k kan jeg fint med en stilling på en sushi sjappe kjøpe en et-roms leilighet til 800k-1m

jeg må ærlig si at det frister

Anonymkode: 1c926...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 15.17, AnonymBruker skrev:

400 000 kr er mye penger. Synes ts er litt dum som ikke slår til på dette tilbudet. Tenk hvor lang tid du vil bruke å spare opp disse pengene. Og dere trenger jo kun å være gift i 3 år før "mannen din" får permanent oppholdstillatelse og dere kan skille dere.

Det som imidlertid ville vært lurt hadde vært å sjekke ut nærmere hvem denne mannen er. At han forstår dette er et platonisk ekteskap hvor han ikke har lov til å være amorøs med deg. Kan jo oppstå misforståelser her. Kanskje krever han sex og halvveis voldtar deg fordi det er hans rett å ha sex med deg i ekteskapet (kommer selvfølgelig an på hvilken kultur han kommer fra).

Anonymkode: da27e...1e5

Det er ingen bekymring for sex press eller no sånt. Vi vil ikke bo sammen en gang. Jeg vet de som har gjort dette som 18åring har meldt flytting av adresse til personen som betaler for dette. De har et rom der den fra Vietnam bor i alene, jeg vil da forsette å bo hjemme til dette er ferdig. Kjøpe meg en et-roms leilighet som jeg leier ut for de åra som trengs før vi kan skilles...

Et par års minimal med jobb som kommer til å gi meg ca 600-800k når alt er ferdig. Jeg tror det er 3år? usikker. Men uansett hva jeg gjør de 3 neste årene så kommer jeg ikke til å sitte med 600-800k om 3 år, men kansje t.o.m en stuidegjeld..... Skjønner dere hvorfor det frister nå? Det er utrolig mye penger for en 21åring :ohmy:

Anonymkode: 1c926...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sheherasade skrev:

Virker helt sykt for meg. Og veldig trist at noen kan trenger pengene så sårt.

TS, det er ditt liv! Ikke la andre presse deg til hva du skal gjøre. 

Presset er der til jeg flytter ut. Men tanken på å ha 600-800k som 21-22 åring frister veldig vs 21-22 år med lite råd og en studiegjeld...

Anonymkode: 1c926...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen bekymring for sex press eller no sånt. Vi vil ikke bo sammen en gang. Jeg vet de som har gjort dette som 18åring har meldt flytting av adresse til personen som betaler for dette. De har et rom der den fra Vietnam bor i alene, jeg vil da forsette å bo hjemme til dette er ferdig. Kjøpe meg en et-roms leilighet som jeg leier ut for de åra som trengs før vi kan skilles...

Et par års minimal med jobb som kommer til å gi meg ca 600-800k når alt er ferdig. Jeg tror det er 3år? usikker. Men uansett hva jeg gjør de 3 neste årene så kommer jeg ikke til å sitte med 600-800k om 3 år, men kansje t.o.m en stuidegjeld..... Skjønner dere hvorfor det frister nå? Det er utrolig mye penger for en 21åring :ohmy:

Anonymkode: 1c926...855

jeg skjønner det er fristende med mye penger, men er du seriøst villig til å selge sjela di for 400K? Spar deg opp EK via jobb som de fleste andre, og behold verdigheten din. Det som din omgangskrets og foreldre driver med er så moralskt forkastelig at jeg har ikke ord. 

Anonymkode: 6fa7b...8f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elyanie

Min erfaring er at alle som spør om råd, som oftest sitter med svaret selv. Ser ut som du allerede har bestemt deg for ikke å anmelde dine foreldre, og at du vil ta i mot pengene. Uansett ditt valg og du som må leve med valget du tar, og eventuelt lære av dine feil.

Man blir ofte ikke klokere av å få råd; bare enda mer forvirret. Folk har forskjellige meninger. Eller går du for det flertallet mener er det beste? Hva vil du? Hva er best for deg? Hvordan tror du at du vil føle deg når valget er tatt og pengene er kommet inn på konto? Vil pengene gjøre deg lykkelig? Lykke til med valget du måtte ta. Kun du som kan leve ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av Vietnamesisk bakgrunn og dette er desverre veldig vanlig for å få "en god start" på voksen livet. Disse familiene som vil ha inn sine familiemedlemmer fra Vietnam driver alltid med noe selv. Hun her har 2 sushi sjapper og har nok med penger for å gjennomføre noe sånt som det her. Vet hun fikk hennes bror over på denne måten.... og det med inntekt, hun satt han som hjalp henne inn i en 75-80%..

Jeg er ikke for denne metoden. Men det er jo 400k! Og jeg forstår også de som gjør dette, de betaler jo veldig godt for å gjenforenes med sine familiemedlemmer. Hadde jeg vært i hennes situasjon så tror jeg at jeg hadde gjort det samme. Hva gjør man ikke for sin familie?

Anonymkode: 1c926...855

Selvfølgelig forstår jeg at pengene frister for deg! 

Hvem vil ikke heller ha en kapital på 400-600 000 etter 3 års studier enn stort studielån? 

Om du heller mot å gjøre dette, så vær helt sikker på at dine interesser er beskyttet, og at du ikke blir lurt. 

Jeg hadde gjort veldig mye for å unngå at min datter, som ikke er mange år yngre enn deg, skulle gjøre noe sånt, men jeg forstår at det blir mer komplisert når familien din mener dette er naturlig.

Uansett hva du velger, vær forsiktig! 
Og lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha
Den 26.5.2016 at 15.17, AnonymBruker skrev:

400 000 kr er mye penger. Synes ts er litt dum som ikke slår til på dette tilbudet. Tenk hvor lang tid du vil bruke å spare opp disse pengene. Og dere trenger jo kun å være gift i 3 år før "mannen din" får permanent oppholdstillatelse og dere kan skille dere.

Det som imidlertid ville vært lurt hadde vært å sjekke ut nærmere hvem denne mannen er. At han forstår dette er et platonisk ekteskap hvor han ikke har lov til å være amorøs med deg. Kan jo oppstå misforståelser her. Kanskje krever han sex og halvveis voldtar deg fordi det er hans rett å ha sex med deg i ekteskapet (kommer selvfølgelig an på hvilken kultur han kommer fra).

Anonymkode: da27e...1e5

Ts har ingen garanti for at en ektefelle vil behandle henne skikkelig.

 

Ts, jeg syns du skal oppsøke udi og fortelle alt om dette. Selv om du er 18 er det ingen som har lov til å presse deg til å gjøre noe som er forbudt. Lovene er til for at ingen skal utnytte systemet slik. Dine foreldre burde vite bedre!

Kred til deg for at du forteller hvordan det er for mange. Krysser fingre for at du går til udi og at det går bra med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Agnetha

Dessuten, selv om du er lovet penger, så er det ikke sikkert at du virkelig får dem. Kort sagt, du kan bli gift på falske premisser, bli gravid og da sitter du der. Med en fyr som ikke skjønner eller vil akseptere den friheten du tross alt har her i Norge.

Er friheten verdt dette? Mitt svar ville vært et rungende NEI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke dette som kalles tvangsgifting? Er det opp til foreldrene om du skal gifte deg eller ikke?

Foreldrene har funnet en kandidat for deg. Kjenner de han i det hele tatt? en random person med penger til norge?

Det her er ikke noe å satse på.

Anonymkode: 6955a...a92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Presset er der til jeg flytter ut. Men tanken på å ha 600-800k som 21-22 åring frister veldig vs 21-22 år med lite råd og en studiegjeld...

Anonymkode: 1c926...855

Jeg skjønte ikke helt dette. Først i HI skriver du at du vil få totalt 400k, hvorav du får 200k med en gang, og de resterende 200k fordelt som mnd.lønn men med å jobbe veldig lite i en av sushi-butikkene til denne dama. Men nå skriver du at du vil sitte med 600-800k ? Så nøyaktig hva er betalingen? Det er stor forskjell på 200k i en sum, og 200 k fordelt over 1 år, eller 600-800k.

Jeg ville aldri vurdert å gifte meg av noen annen grunn enn kjærlighet, og kan ikke forstå at foreldre skulle ønske noe annet for sitt barn enn at det først gifter seg av kjærlighet. Dessuten, hvordan vet du at du ikke blir lurt. Det hjelper jo fint lite om de lover deg pengene, eller om dere skriver kontrakt, så lenge det betalingen gjelder er kriminelt. Da er jo avtalen ugyldig hvis de beslutter at de ikke gidder å gi deg betalt.

Håper du ikke vurderer dette seriøst. Studer, jobb og tjen dine egne penger. Da kan du være stolt når du er eldre, kjøper leilighet med egenkapital du selv har tjent, og selv har jobbet for det du har. Det er det som det står respekt av. Jeg ville aldri klart å respektere en venninne som lot seg bli kjøpt og betalt, og som faktisk hadde valgmuligheten til å si nei. Du bor i Norge, du bør går til politiet, eller UD. Slik at ikke andre unge jenter lar seg lure.

Anonymkode: 6a8de...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...