Gå til innhold

Null motivasjon til å leve


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av å leve, jeg skulle ønske jeg aldri ble født. Har vært psykisk syk siden jeg var rundt 10 år gammel og jeg har bare blitt dårligere siden da. Ingen medisin eller behandling hjelper, og jeg føler at ingen bryr seg om meg eller at ingenting betyr noe. Jeg er så sliten

Anonymkode: 94f30...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje nøkkelen ligger hos deg selv? Du sier at hverken medisin eller behanlding hjelper. Kanskje den ikke hjelper fordi du har bestemt deg for at den ikke virker? Tankens kraft kan være utrolig sterk. Og skummel.

Er du i noen slags form for tiltak nå? Behandling, jobb?

Anonymkode: 6ec8b...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje nøkkelen ligger hos deg selv? Du sier at hverken medisin eller behanlding hjelper. Kanskje den ikke hjelper fordi du har bestemt deg for at den ikke virker? Tankens kraft kan være utrolig sterk. Og skummel.

Er du i noen slags form for tiltak nå? Behandling, jobb?

Anonymkode: 6ec8b...8a0

Jeg er i utgangspunktet en optimistisk(med hint av realistisk) person så har som regel hatt tro på behandlingene og behandlerene jeg har fått. Jeg VIL bli frisk, mer enn noe annet, så jeg vet ikke hvorfor ingenting hjelper. Er i behandling nå ja, men ikke jobb eller skole.

Anonymkode: 94f30...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe ønske om jobb eller skole? Hvilke symptomer har du? Hva er det som gjør at du ikke ønsker å leve? Har du blitt riktig diagnostisert? For å få riktig medisin må du først få riktig diagnose. 

Anonymkode: 97434...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Jeg vil oppfordre deg til å heller ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Lykke til videre,

Alice i Eventyrland, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...