Gå til innhold

Måtte betale 5000,- etter at sonen knuste hotell-lampe


Vattenflaska

Anbefalte innlegg

Typisk folk idag..."ikke min feil." -Klager til avisa, urettferdig behandlet.






Nei det gjelder ikke alle, men man leser om en god del som er slik. F.eks. De som klager på ferien sin..."kona fikk mensen, ferien gikk i vasken, vil ha pengene tilbake!"

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste denne saken tidligere i dag og tenkte å opprette tråd om det, men glemte det. Satt og ristet på hodet mens jeg leste artikkelen. Selvsagt skal foreldrene betale. Dette er en lampe verdt 12.000,- som er solid og tung. Å bikke den over slik at den knuses krever en del "innsats". Og å sutre til media i ettertid er bare flaut.

Foreldrene betalte for øvrig uten å mukke, og reagerte ikke på dette før venner av dem reagerte på at de mente det var feil.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går imot røkla jeg da.

At jeg synes at det var greit at de fikk pengene tilbake og at hotellet ikke burde å ha forlangt det i første omgang.

Anonymkode: 0b590...b3a

Hvordan begrunner du det?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Alexandra mange ganger, og alltid fått super service. Synd at ryktet til hotellet har fått en ripe pga en familie som ikke har lært barneoppdragelse og folkeskikk.

De stolene der velter ikke uten videre! Denne ungen var ikke uheldig, men dårlig oppdratt.

Anonymkode: 18ff4...df2

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Hulderen skrev:

Hvordan begrunner du det?

sikkert på samme grunnlag som jusprofessoren :ler: Klarer ikke helt komme over at brukere her inne er så - i mangel av bedre ord; lettlurt og dumme? 

Ville dere oppriktig talt betalt 5000 for noe når loven er så klar på at det ikke er et rettmessig krav? 

 

Snakk om å kaste bort penger! 

Hvis ungen gikk bort og dyttet lampen med vilje - overlegg, så greit. Men alle saker jeg har sett på denne så sier hotellet at de fikk inntrykk av at ungen var urolig - de sier ikke at de er sikre på at det var overlegg, de sier også at de beklager til familien og på toppen sier loven at familien ikke er ansvarlig, og likevel er det så mange som villig vekk slenger ut pengene sine?  

Eller kanskje det bare gjelder andre sine penger? For egne barn ville selvsagt aldri vært uheldige.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på Alexandra mange ganger, og alltid fått super service. Synd at ryktet til hotellet har fått en ripe pga en familie som ikke har lært barneoppdragelse og folkeskikk.

De stolene der velter ikke uten videre! Denne ungen var ikke uheldig, men dårlig oppdratt.

Anonymkode: 18ff4...df2

Leste om en familie for eksempel som skrev at de som foreldre ikke får passe ungene i bassenget uten å betale full pris for å komme inn selv om de ikke skal i bassenget. Service det!

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med hotellet. Får å ha veltet den stolen som er vist pp bildet må ungen ha herjet voldsomt. Sånn oppfører man seg ikke på offentlig plass. Det er foreldrene sin oppgave å se til at barna ikke herjer. Ser det MYE i butikken jeg jobber, unger som herjer og løper rundt uten at foreldre sier et ord. Vi som jobber der må gå bort å be de roe seg og slutte å løpe inne. 

 

Anonymkode: 5225e...5da

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Carrot skrev:

sikkert på samme grunnlag som jusprofessoren :ler: Klarer ikke helt komme over at brukere her inne er så - i mangel av bedre ord; lettlurt og dumme? 

Ville dere oppriktig talt betalt 5000 for noe når loven er så klar på at det ikke er et rettmessig krav? 

 

Snakk om å kaste bort penger! 

Hvis ungen gikk bort og dyttet lampen med vilje - overlegg, så greit. Men alle saker jeg har sett på denne så sier hotellet at de fikk inntrykk av at ungen var urolig - de sier ikke at de er sikre på at det var overlegg, de sier også at de beklager til familien og på toppen sier loven at familien ikke er ansvarlig, og likevel er det så mange som villig vekk slenger ut pengene sine?  

Eller kanskje det bare gjelder andre sine penger? For egne barn ville selvsagt aldri vært uheldige.... 

Loven er ikke klar på at dette ikke er et rettmessig krav. Jusprofessoren sier selv at det er et skjønnsspørsmål.

Og så må jeg si at jeg er glad jeg ikke omgås de samme åtteåringene som henne, om dette er inntrykket hun har av den jevne åtteåring.

Anonymkode: 48e5b...596

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Carrot skrev:

Ville dere oppriktig talt betalt 5000 for noe når loven er så klar på at det ikke er et rettmessig krav?

Uten å blunke. Folk som ikke tar ansvar for sine (og herunder barns) handlinger fortjener ikke å kalle seg voksne.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Carrot skrev:

Leste om en familie for eksempel som skrev at de som foreldre ikke får passe ungene i bassenget uten å betale full pris for å komme inn selv om de ikke skal i bassenget. Service det!

Det er vel helt normalt at man må betale fullpris for å komme inn? Det hadde jeg ikke reagert på overhodet.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at et barn skal bli erstatningsansvarlig for beløp inntil 5.000 kroner, så må det foreligge skyld hos barnet. For at det skal foreligge skyld, må barnet ha skyldevne. Et barn på 6-8 år har mest sannsynlig ikke skyldevne. 

Anonymkode: 35816...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går imot røkla jeg da.

At jeg synes at det var greit at de fikk pengene tilbake og at hotellet ikke burde å ha forlangt det i første omgang.

Anonymkode: 0b590...b3a

Enig.

Anonymkode: be33f...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det var sjokkerende å lese hvor lite ansvar foreldrene tok. Jeg hadde betalt umiddelbart. 

Så så jeg st de var fra Sunnmøre :P

Anonymkode: 8b295...00c

Hahaha!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Vattenflaska skrev:

http://www.nrk.no/mr/matte-betale-5000_--etter-at-sonen-knuste-hotell-lampe-1.12961211

Hva mener dere er riktig her?

Jeg mener at foreldrene er ansvarlige for hvordan gutten oppfører seg på offentlig sted og det er rett og rimelig at de betaler skaddene påført av sin sønn. Knuser du en vare i en butikk må du også betale. Hotell interiør er ofte svært dyrt men det bør ikke gi unntak. Hotellet var greie med familien og tar jo faktisk mesteparten av regningen selv.

Jeg mener at foreldrene skal betale for det deres barn har ødelagt.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men det jeg lurer på er om det ikke finnes overvåkningskameraer? Da finner man fort ut om stolen bare falt over ende etter at barnet satte seg eller om det var oppførselen som gjorde at stolen falt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det var sjokkerende å lese hvor lite ansvar foreldrene tok. Jeg hadde betalt umiddelbart. 

Så så jeg st de var fra Sunnmøre :P

Anonymkode: 8b295...00c

Eg er frå Sunnmøre. Tek vi lite ansvar syns du? Det gjer ikkje eg og dei eg kjenner!

Anonymkode: bd50b...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, PaperFlower skrev:

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men det jeg lurer på er om det ikke finnes overvåkningskameraer? Da finner man fort ut om stolen bare falt over ende etter at barnet satte seg eller om det var oppførselen som gjorde at stolen falt.

Overvåkningskameraer? Ungen turna rundt i stolen til den veltet. Det har foreldrene også sagt.


 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg er frå Sunnmøre. Tek vi lite ansvar syns du? Det gjer ikkje eg og dei eg kjenner!

Anonymkode: bd50b...fb3

Slapp av, ikke vær så hårsår..

Når det er greit å kalle alle nordlendinger for samer, bondeknøler, innavla alkiser, så må vel det være lov å si ett par ting om sørlendingene også...i en humoristisk måte vel og merke ^^

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Foxyyyyyy

Jeg har vært på hotellet i Loen mange ganger, og har brukt mye tid der fra jeg var barn til nå som voksen. Elsker å være på hotellet😃 Anbefaler alle å reise dit! Tommel opp for Alexandra hotell i Loen👍🏻👍🏻😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Foxyyyyyy skrev:

Jeg har vært på hotellet i Loen mange ganger, og har brukt mye tid der fra jeg var barn til nå som voksen. Elsker å være på hotellet😃 Anbefaler alle å reise dit! Tommel opp for Alexandra hotell i Loen👍🏻👍🏻😃😃

Er du eieren?

Virker som litt snik reklame :tongue:

Anonymkode: 0b590...b3a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...