Gå til innhold

Måtte betale 5000,- etter at sonen knuste hotell-lampe


Vattenflaska

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/mr/matte-betale-5000_--etter-at-sonen-knuste-hotell-lampe-1.12961211

Hva mener dere er riktig her?

Jeg mener at foreldrene er ansvarlige for hvordan gutten oppfører seg på offentlig sted og det er rett og rimelig at de betaler skaddene påført av sin sønn. Knuser du en vare i en butikk må du også betale. Hotell interiør er ofte svært dyrt men det bør ikke gi unntak. Hotellet var greie med familien og tar jo faktisk mesteparten av regningen selv.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungen må jo ha vært rimelig rabiat for å klare å velte den stolen der. Tror nok de hotellansatte holdt tilbake litt da de kalte ham "urolig". Virker som det bare er å sutre litt i media, så ordner alt seg og folk slipper å ta ansvar.

Anonymkode: cedf0...a91

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var sjokkerende å lese hvor lite ansvar foreldrene tok. Jeg hadde betalt umiddelbart. 

Så så jeg st de var fra Sunnmøre :P

Anonymkode: 8b295...00c

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart skal foreldrene betale når ungen ikke klarer å oppføre seg. Det er bare normal folkeskikk! Det skal litt til å klare å velte en slik stol. Sjokkerende ansvarsfraskrivelse fra foreldrene 🙄

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som foreldre tenker nok jeg litt annerledes enn dette paret. Jeg er ansvarlig for mine barn, så om mine barn gjør noe galt eller ødelegger noe, uansett om det er med hensikt eller om det er et uhell, vil jeg prøve å rette opp det de har gjort. 

Jeg hadde betalt, og ikke forventet at andre skal betale for mine barn. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jesus, slike mennesker gjør meg uvel.

Ser forøvrig at det er gnitelusa selv som har tatt bilde av stolen?! Det taler vel strengt tatt ikke hans sak at hans 8åring har klart å velte en så robust stol som det der!  "For då guten hans på åtte år sette seg i resepsjonen, velta stolen, og drog med seg ein lampe som knuste" Kostelig.

Anonymkode: e9e8e...e37

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Vattenflaska skrev:

h

Knuser du en vare i en butikk må du også betale. .

Vet ikke hvor du pleier å handle-men det er ikke vanlig i butikk.

 

Anonymkode: 0b590...b3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar jeg hadde stoppet mitt barn LENGE før det var på et såpass utagerende stadie! 
Har god erfaring med å ha unger med på hotel, man må bare være ekstremt tydelig på grenser og hva som er OK. 

Om ungen hadde vært som i denne historien her, helt spinnvill og oppetter alle veggene, så tar man den ikke med på hotel! Og i hvert fall ikke et hotel som Alexandria! 

Forøvrig må jeg tilføye at jeg har vært der, uten unger, og det er helt supre folk som jobber der! 
Tror de må ha vært ekstremt tålmodige her, siden de ikke har greid å holde seg super proffesjonelle og ikke en gang nevnt hvor ille ungen herjet! 

Og ja, de stolene skal det forresten en del til for å velte! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor du pleier å handle-men det er ikke vanlig i butikk.

 

Anonymkode: 0b590...b3a

Knuser du et glass i en interiør butikk så må du som regel betale. Jeg har hvertfall tilbudd meg å betale hvis jeg har knuset noe.

Endret av Vattenflaska
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her. Når et slikt uhell skjer, må man være så redelig at man erstatter det som blir knust. 

Klart uhell kan skje, men foreldrene kan ikke forvente at noen andre tar regninga når deres sønns oppførsel går på bekostning av noen andres eiendeler. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Vattenflaska skrev:

Knuser du et glass i en interiør butikk så må du betale jo. Det er ganske vanlig praksis.

Det spørs hvilken butikk du er i, aller fleste butikker, spesielt kjede butikker

trenger man ikke å betale for uhellet.

Værtfall ikke her i byen jeg bor.

Anonymkode: 0b590...b3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som forsvarer denne familien, lurer på hva dere hadde sagt om en 8-åring ripet opp bilen deres, fordi ungen er "urolig"? Nei, de hadde sikkert aldri krevd erstatning...yeah right!

Anonymkode: f01b6...cb3

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tar man med seg barn ut av eget hus, må man vite at de klarer å oppføre seg som folk. Hadde det vært snakk om en bitteliten lett stol, og en 3 åring, så hadde det vært noe annet, kanskje. Men, en 8 åring bør ha litt mer folkeskikk enn dette. Han må jo ha vært ganske rabiat for å klare å velte en så solid stol.

Skjønner godt at hotellet gav etter for FB-mobben, er jo noe med omdømme. Men, jeg hadde i alle fall vært dritflau hvis det var min 8 åring som hadde veltet en så solid stol, og hadde erstattet uten å kny.

Er det egentlig blitt helt umoderne å gi barna et snev av oppdragelse?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvordan en 8-åring kan klare å velte en sånn stol uten å å herjet ganske kraftig.

Og da er det faktisk foreldrenes ansvar å ikke la et så stort barn herje fritt i møbler. 

Anonymkode: 9da0c...49d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Carrot skrev:

Rart med det, KG brukere vet bedre enn en Jusprofessor gitt :fnise: 

:fnise:

Anonymkode: 0b590...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte eier jo ikke skam i livet. Og etter å ha sett Facebook-siden til dette hotellet er det tydeligvis ikke rent få. Gutten satt seg i stolen, og så bare veltet den? Not buying it. 

Anonymkode: ff9ab...062

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så for øvrig at mange på Facebook ble konfrontert med at de sikkert ikke ville sagt det samme om en unge skrapet borti deres bil med sykkel. Da var responsen at "Ja, men da har man jo forsikring!". Vel, nå er det ikke gratis å bruke den heller. Men for all del, om de synes det er helt uproblematisk å dekke 4000/6000 i egenandel + et eventuelt bonustap for andres barns handlinger, be my guest.

Anonymkode: ff9ab...062

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går imot røkla jeg da.

At jeg synes at det var greit at de fikk pengene tilbake og at hotellet ikke burde å ha forlangt det i første omgang.

Anonymkode: 0b590...b3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...