Gå til innhold

Han jeg er forelsket i er bestekompis med ff


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er i en litt kjip situasjon nå! Mannen jeg er forelsket i viser seg å være bestekompis til en jeg har ligget med. Hvor stor dealbreaker er dette?

Jeg startet i ny jobb i fjor, hvorpå jeg fikk god kjemi med en kollega. Vi har hatt et slags fuck friend-forhold, men med romantikk og delvis følelser. Vi har likevel vært enige om at det ikke skal bli noe mer enn dette, fordi han har samboer. Dette er også grunnen til at vi har holdt lav profil, og at ingen kolleger vet om oss.

Men den siste tiden har jeg fått følelser for en annen kollega. Vi studerer samme felt, har felles interesser, felles humor og han gir meg så ekstremt sommerfugler i magen. Jeg er usikker, men tror kanskje han også er betatt av meg. Derfor ble jeg litt satt ut når jeg nylig fant ut at disse to mennene ikke bare er kolleger, men bestekompiser. Jeg tar likevel utgangspunkt i at han enda ikke vet om forholdet mellom meg og den andre kollegaen. Er dette noe som må komme frem noen gang? Er jeg i så fall "forbudt område"?

Antar alder kanskje spiller en rolle her, og vi er rundt 25 år. Forholdet med den ene kollegaen har vart i to måneder (fortsatt pågående). Råd og erfaringer?

Anonymkode: abe27...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er vel allerede i et forbudt område når du har sex med en mann som er i et forhold/samboer.. Fysj!
Før eller siden kommer det nok fram uansett.

Anonymkode: 56b66...6a4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her er det mye som kan eksplodere i ansiktet ditt om da tar sjansen. Kanskje best å være ærlig med den nye utkårede?

Anonymkode: 9d762...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Oi, her er det mye som kan eksplodere i ansiktet ditt om da tar sjansen. Kanskje best å være ærlig med den nye utkårede?

Anonymkode: 9d762...a1b

Hvor tidlig må slik informasjon eventuelt komme frem? :/ 
TS

Anonymkode: abe27...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo slå begge veier. Noen er mer avslappet på det enn andre. Umulig å vite på forhånd hvordan han vil reagere. Litt vanskelig å gi råd, men jeg ville ikke latt det gå altfor langt før jeg la alle kortene på bordet. Blir slitsomt å leve med en slik hemmelighet i lengden, og ikke minst vil han nok føle seg litt ført bak lyset om du ikke er ærlig med han.

Endret av Lady
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ganske unaturlig å ta det opp nå i begynnelsen. "Du, forresten, jeg har vært med kameraten din også". Blir jo ingen hemmelighet å leve med såfremt han ikke spør om tidligere partnere.

 

Men jeg merker at jeg tar sorgene på forskudd. Får først se hvor det bærer med han jeg liker, før dette uansett blir en aktuell problemstilling. :)

Anonymkode: abe27...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med det er greit for deg at han du er forelsket i finner seg en elskerinne. Gjerne etter at dere to blir samboere.

 

Ha litt moral. Avslutt knulleforholdet

Anonymkode: 166d4...d52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det kan være veldig turn off om han du er forelsket i får vite at du har hatt et forhold med noen som er samboer. Og når det i tillegg er en kompis og kollega... Jeg ville skydd en sånn mann som pesten, men folk er jo forskjellige. Noen syns det er helt greit at folk ligger rundt.

Nå vil jeg jo tro at FF ikke ønsker at noen skal vite om forholdet deres i det hele tatt, så mulig du er "trygg" sånn sett. Men det høres jo neste ut som du har tenkt å fortsette med begge??? DET tviler jeg på at noen av dem setter pris på.

Anonymkode: adadc...10a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestekompisen sin elskerinne?! Hadde skygget banen hadde jeg visst det. Det hadde blitt for kleint på alle mulig slags områder.

Hvis de fortsetter å være venner. Den dagen  du og typen blir invitert til 30 års lag/ innflyttingsfest/  sommergrilling.

Møte elskeren OG kona hans sammen med typen din som ikke veit noe (enda). Snakker om tidsinnstilt bombe i forholdets grunnmur. Siden disse to er bestevenner vil nok dere ha mye å gjøre med hverandre fremover. Kan bli hyggelig.

Om jeg hadde fått vite dette etter lengre tid ville jeg nok følt meg rimelig latterliggjort.....

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vil jeg jo tro at FF ikke ønsker at noen skal vite om forholdet deres i det hele tatt, så mulig du er "trygg" sånn sett. Men det høres jo neste ut som du har tenkt å fortsette med begge??? DET tviler jeg på at noen av dem setter pris på.

Det spørs jo hva FFs samboer mener om dette. Dersom TS velger å avslutte forholdet til FF vil jo denne sannsynligvis finne seg en ny. Man kan ikke ta det for gitt at denne er like diskret av seg, og plutselig er katta ute av sekken.

Var jeg FFs samboer ville jeg absolutt vurdert muligheten for å fortelle kompisen om hva TS og FF har holdt på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... Du har problemer med å innlede et forhold til han du er forelsket i fordi du har hatt sex med bestekompisen hans. Men å ha sex med en mann som har samboer har du ingen problemer med? 

Beklager, men etter min mening fortjener du at dette eksploderer i ansiktet ditt. 

Anonymkode: 4fb2b...b85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Jeg vet ikke om jeg klarer å ta dette seriøst engang. Du knuller en fyr som har samboer og omtaler det som et "fuckfriend" forhold. Så er du liksom betatt av bestevennen hans og lurer på om det er greit å innlede noe med han. 

Jeg blir bare uvel, det her er jo bare ufyselig. Og det verste er at det virker ikke som du innser det selv engang. Grøss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dealbreaker de luxe!! 🙈

Slå fra deg tanken på at du noen gang vil kunne være sammen med noen av dem og se deg om etter en singel mann uten tilknytning til tidligere FF! 

Anonymkode: bf0c6...235

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons, og vinklinger jeg ikke har tenkt over :)

Synes man hang seg veldig opp i denne samboeren, og ikke så mye på problemstillingen min, nemlig at disse er kamerater. Angående FF så har han og jeg et ganske behagelig og koselig forhold, og jeg er ikke redd for at ting eventuelt ville blitt kleint ved fremtidige møter. Jeg er også veldig sikker på at han ikke ville fortalt det til noen, både for sin egen del og eventuelt min.

 

Men kan si meg enig i at jeg burde fortelle mannen jeg er betatt av om forholdet med kompisen hans. Spørsmålet blir så når, og hvordan bør dette komme frem? Vi har ikke vært på noen offisiell date enda, men har flørtet i jobbsammenheng og på sosiale arrangementer via jobben. Vi snakker en del på chat og skal på fest sammen om to uker (regner med ting kan utvikle seg her). Føler det blir så unaturlig å ta opp dette, både fordi seksuell fortid aldri har vært noe tema og mest sannsynlig ikke blir det heller, og at jeg faktisk er redd for hvordan han håndterer informasjonen, med tanke på FF og hans samboer.

TS

Anonymkode: abe27...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ashanti skrev:

Jeg vet ikke om jeg klarer å ta dette seriøst engang. Du knuller en fyr som har samboer og omtaler det som et "fuckfriend" forhold. Så er du liksom betatt av bestevennen hans og lurer på om det er greit å innlede noe med han. 

Jeg blir bare uvel, det her er jo bare ufyselig. Og det verste er at det virker ikke som du innser det selv engang. Grøss. 

TS hører iallfall veldig ung ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for respons, og vinklinger jeg ikke har tenkt over :)

Synes man hang seg veldig opp i denne samboeren, og ikke så mye på problemstillingen min, nemlig at disse er kamerater. Angående FF så har han og jeg et ganske behagelig og koselig forhold, og jeg er ikke redd for at ting eventuelt ville blitt kleint ved fremtidige møter. Jeg er også veldig sikker på at han ikke ville fortalt det til noen, både for sin egen del og eventuelt min.

 

Men kan si meg enig i at jeg burde fortelle mannen jeg er betatt av om forholdet med kompisen hans. Spørsmålet blir så når, og hvordan bør dette komme frem? Vi har ikke vært på noen offisiell date enda, men har flørtet i jobbsammenheng og på sosiale arrangementer via jobben. Vi snakker en del på chat og skal på fest sammen om to uker (regner med ting kan utvikle seg her). Føler det blir så unaturlig å ta opp dette, både fordi seksuell fortid aldri har vært noe tema og mest sannsynlig ikke blir det heller, og at jeg faktisk er redd for hvordan han håndterer informasjonen, med tanke på FF og hans samboer.

TS

Anonymkode: abe27...9dd

Si nå for alle del ikke noe til han "nye" , da legger du i allefall opp til at ting skal eksplodere i ansiktet ditt. Han du er med nå har samboer, sjansen for at han sier noe er rimelig liten og siden ingen andre vet why tell? Jeg har vært i lignende situasjon for mange år siden, bare at jeg var utro med samboeren sin bestekompis. Flere av mine venninner vet det, men dette har aldri kommet eksen for øret,  så det er ikke sånn at ting alltid vil bite deg i ræva. Vi møttes jo mange ganger i sosiale settinger alle 3, aldri noe problem. 

Men klarer du derimot ikke å leve med det,dropp han nye.

Anonymkode: ac5b0...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...