Gå til innhold

Tips til bærbar som er lett, rask, stillegående, god batterikapasitet og stor skjerm?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er vel egentlig nesten en "umulig oppgave" dette, men jeg er nødt til å kjøpe meg bærbar. Jeg har for tiden ikke bærbar, men kun stasjonær. Jeg skal nå flytte, og kan ikke ta den stasjonære med meg. Jeg er ikke så veldig nøye på pris, men helst under 10 000,- kroner.

Mine umulige krav:

  • Lett (under 2 kg, helst så lett som mulig)
  • Stillegående
  • God batterikapasitet
  • Stor skjerm (ingenting under 13", men helst større enn 14")
  • Pen (ikke en stygg kloss)
  • Stødig / kraftig - ikke "flimsete" og dårlig bygget. 

Når det gjelder mer tekniske spesifikasjoner har jeg ikke noen strenge krav. Jeg ser som regel kun på filmer, skriver oppgaver og er på internett. Ingen bilderedigering eller noe slikt. Jeg lagrer alt i skyen, så trenger ikke være en bærbar med mye plass. Jeg liker matte skjermer fremfor blanke, og også bakbelyst tastatur.

Har trålt nettsider side opp og side ned, men det er så vanskelig å finne noe. Jeg er vant med å ha store skjermer, så vil helst egentlig ha en skjerm som er større enn 14". Samtidig må jeg nå drasse med meg den overalt, og da bør den helst være lett... som er en litt vanskelig kombinasjon.

Anonymkode: 7dfae...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde valgt Macbook Air 15" uten tvil. Her får du alt du ønsker samt et produkt som varer lengre enn 3 år. 

jeg har selv eid både vanlig bærbar og macbook å kommer med hånd på hjertet aldri til å velge bort macbook. Den er mye mer stabil og holder seg mye bedre enn en vanlig bærbar.

 

Har selv en Macbook Air å kan anbefale den på det sterkeste!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.5.2016 at 22.17, thoomaas skrev:

Jeg hadde valgt Macbook Air 15" uten tvil. Her får du alt du ønsker samt et produkt som varer lengre enn 3 år. 

jeg har selv eid både vanlig bærbar og macbook å kommer med hånd på hjertet aldri til å velge bort macbook. Den er mye mer stabil og holder seg mye bedre enn en vanlig bærbar.

 

Har selv en Macbook Air å kan anbefale den på det sterkeste!

 

 

 

Finnes Macbook Air i "15? Jeg finner bare Macbook Pro i "15?

Anonymkode: 7dfae...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. mai 2016 at 17.26, AnonymBruker skrev:

Er vel egentlig nesten en "umulig oppgave" dette, men jeg er nødt til å kjøpe meg bærbar. Jeg har for tiden ikke bærbar, men kun stasjonær. Jeg skal nå flytte, og kan ikke ta den stasjonære med meg. Jeg er ikke så veldig nøye på pris, men helst under 10 000,- kroner.

Mine umulige krav:

  • Lett (under 2 kg, helst så lett som mulig)
  • Stillegående
  • God batterikapasitet
  • Stor skjerm (ingenting under 13", men helst større enn 14")
  • Pen (ikke en stygg kloss)
  • Stødig / kraftig - ikke "flimsete" og dårlig bygget. 

Når det gjelder mer tekniske spesifikasjoner har jeg ikke noen strenge krav. Jeg ser som regel kun på filmer, skriver oppgaver og er på internett. Ingen bilderedigering eller noe slikt. Jeg lagrer alt i skyen, så trenger ikke være en bærbar med mye plass. Jeg liker matte skjermer fremfor blanke, og også bakbelyst tastatur.

Har trålt nettsider side opp og side ned, men det er så vanskelig å finne noe. Jeg er vant med å ha store skjermer, så vil helst egentlig ha en skjerm som er større enn 14". Samtidig må jeg nå drasse med meg den overalt, og da bør den helst være lett... som er en litt vanskelig kombinasjon.

Anonymkode: 7dfae...52f

MacBookAir kan jeg trygt anbefale. Har hatt min over 2år, den er bygget i aluminium, er av det en solid bærbar med god batteritid, og den er meget stabil. Kommer aldri til å kjøpe pc noen gang. Den koster rett under 10.000,- fra Apple Store, gratis frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tenker ikke på denne, på¨Solsiden?

Relatert bilde

 

Anonymkode: c509e...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med din ønskeliste ville jeg helt klart valgt en Surface :jepp: Kjempegod brukeropplevelse, skikkelig tastatur, kan brukes både som padde og bærbar PC, og helt vanvittig lett.

Anonymkode: 89e9d...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superfornøyd med min Asus Zenbook UX303UB, men den har touch-skjerm som dermed er blank. Det finnes veldig like Zenbook som er like gode, men uten berøringsskjerm og dermed har matt skjerm. Anbefaler å sjekke utvalget på dustin.no, der har de best utvalg syns jeg :)

Anonymkode: 3639d...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.5.2016 at 19.40, Kamomille skrev:

Microsoft surface

 

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med din ønskeliste ville jeg helt klart valgt en Surface :jepp: Kjempegod brukeropplevelse, skikkelig tastatur, kan brukes både som padde og bærbar PC, og helt vanvittig lett.

Anonymkode: 89e9d...0e3

Tror muligens ikke at Surface er det rette for meg. Jeg har allerede nettbrett, og det frister ikke med enda en "greie" i to deler altså. Vil ha en "skikkelig" bærbar om det gir mening. 

Anonymkode: 7dfae...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...