Gå til innhold

Ut på tur, jævlig sur, aka selfiespammingsskryt og andre greier


Silfen

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Raven Emerald skrev:

Det må jeg ta ditt ord for, har aldri vært i London, faktisk. =/ Føler meg skikkelig sær, da, har inntrykk av at alle har vært der. =P Hvor lenge bodde du der?

Hehe, det er vel kanskje en av de storbyene folk ofte er i en eller flere ganger. Billig å reise dit ofte, iallfall når kronen ikke er svak. Og så kan vi språket, er jo alltid en fordel.

Bodde der tre år totalt.

4 minutter siden, Chibi skrev:

Oooh første gangen jeg leser er inne! :D

Sporty du er Silfen, og enda mer sporty at du tar selfie på fjelltur også! -Det kan ikke jeg gjøre! Jeg ser ut som om noen har kastet litervis med vann på meg og jeg nærmere smelter bort :fnise: -Lite delikat.
Flotte bilder du har! :D

Hehe, blir rød i trynet selv, men jeg driver jo ikke og løper opp akkurat, så det er jo ikke store vanningsregimet som foregår. :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Silfen skrev:

Hehe, det er vel kanskje en av de storbyene folk ofte er i en eller flere ganger. Billig å reise dit ofte, iallfall når kronen ikke er svak. Og så kan vi språket, er jo alltid en fordel.

Bodde der tre år totalt.

Hehe, blir rød i trynet selv, men jeg driver jo ikke og løper opp akkurat, så det er jo ikke store vanningsregimet som foregår. :nigo:

Spennende. =) Her begynte jeg faktisk i fullt alvor å skrive at jeg alltid kunne tenkt meg å bo i utlandet. Heldigvis kom jeg på hvor jeg bor før jeg ble ferdig, sånn at jeg kunne skrive det med humor i stedet. Ikke at noen andre enn jeg ser humoren, men jeg humret litt mens jeg skrev. =P Men ja...tror jeg må ta meg en tur dit en eller annen gang. Noe du anbefaler å se når man er der?

Syns du tar deg godt ut på bildene, jeg. =) Du har gått en del ned i vekt, etter som jeg har skjønt på ting du har skrevet? Tok det lang tid? Nå skal jeg ikke spørre om hvor mye du gikk ned, altså. Men siden jeg plages med vekta selv, suger jeg til meg andres suksesshistorier. Særlig nå som jeg ikke kommer av flekken, lever jeg gjennom andre. =P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, finne på i London, aner ikke lenger. Det nærmer seg faretruende 20 år siden jeg bodde der og det er en by i kraftig endring hele tiden. Det er en londontråd her et sted, de har sikkert mer peil enn meg. ;)

Det er snart to år nå. Nå har jeg jobbet litt for å bli vektstabil, men ser at denne fjellvandringen min fører til en del vann i kroppen, så vekten har hoppet et par kilo, liker ikke, kanskje droppe sjokoladen, haha.

 

Ellers så tenker jeg på at sommeren er i ferd med å bli "ødelagt". Jeg har fått time til lårplastikk 5.juli. Så skal jeg gå 6 uker med kompresjonsplagg, ingen bading på minst 4 uker (muligens i saltvann før dersom ting er grodd fint) og så blir det selvvalgt ingen alkohol siden jeg anser at det er noe som virker negativt på helingsprosessen. Selv om jeg gleder meg veldig til å få gjort noe med de grusomme lårene mine, så gleder jeg meg virkelig ikke til å være rekonvalesenspasient i ukesvis midt på sommeren, iallfall dersom den blir varm og fin.

Men som sagt, disse skal bort, det blir verdt det:

 

flubbyflubby.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fakern meg jobbet hardt! De lårene der er jo fantastiske, med eller uten litt løshud.  Jeg er imponert! 

 

Følte for å fortelle hvor sur jeg er i dag. Bilen vår ville ikke starte, så jeg måtte nærmest løpe til barnehagen med M. 5 km tur retur.  Vi bor på toppen av en ås,  så gikk helt fint nedover, men ikke hjem......  Jeg er svett og ekkel og varm og sliten og rakk  ikke bussen. 

 

(syting over). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mææhææ, skulle du på jobb da, siden du måtte løpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Silfen skrev:

Mææhææ, skulle du på jobb da, siden du måtte løpe?

jaa.  skulle begynt for fem minutter siden, men siden jeg ikke rakk bussen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du har vært, Silfen! Håper jeg klarer dette slankeprosjektet mitt like bra etterhvert. Du er inspirerende. =) 

Har du hatt bukplastikk også? Du trenger selvsagt ikke svare, jeg forventer det i alle fall ikke, det er jo en smuuule personlig. =P Men er litt nysgjerrig, siden jeg på et tidspunkt håper å være der selv. =) Og da trenger jeg bukplastikk, så er litt nysgjerrig på om man må ha normal BMI, eller om det er fettprosenten de ser på. Greit å vite hvor målet skal settes. =) Om du har peiling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde omvendt tsnitt i januar. Må, privat iallfall, selv om det dekkes offentlig, ha BMI på under 30. Jo lavere, nesten, jo bedre. Selv var jeg godt innenfor og ble ikke spurt om vekt engang, selv om jeg hadde høyere BMI ved søknad enn ved godkjenning. Fettprosenten har jeg ikke hørt snakk om engang, og aner ikke hvor min fettprosent ligger heller. Jeg antar at jeg muligens tror den er høyere enn den kanskje er grunnet all løshuden, for det var nesten ikke underhudsfett på magehuden sa kirurgen etter bukplastikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser virkelig helt stunning ( i mangel av norsk ord...men fantastisk tilsvarer det nok!) ut Silfen! Selv rød i fjeset og lettere lost på fjellet :)

Virkelig imponert over fjellturene dine. Jeg må beskjemmet si at det nærmeste jeg har vært på fjelltur i Bergen er taubanen opp til Fløyen.... 

Der jeg kommer fra er det relativt flatt, så jeg får dotter i ørene bare av å kjøre opp en liten bakke.. foretrekker sjølivet jeg tror jeg, selv om det har sin sjarm med fjellturer og. Så lenge man ikke rusher avgårde og skal slå den lokale fjellhelten sin tid på bakkeløp opp. Har noen venninner som løper opp fjellet som noen gærninger, det gidder ikke jeg, da går jeg heller alene og daffer opp sammen med min lett makelige, astmatiske hund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank you. ;)

Jeg skjønner at du typ tror du har vært på fløyen, siden du tror du har tatt en taubane dit. Taubane har vi derimot til ulriken, mens fløybanen er en kabelbane. Dagens leksjon i bergensiske fremkomstmidler. :Knegg:

Jeg skjønner godt at du ikke gidder gå på noe fjell med de som løpr opp som tullinger. Hvor er gøyen i det? Jeg, derimot, skal i dag opp på Veten for første gang, en topp i Åsane, med to som er PTer, så får vi se hvordan DET går. De er nå fullstendig klar over mine feil og mangler i fjellvandring, så håper de ikke går fra meg. Men uansett, på Veten så foregår det en konkurranse der det er koder på toppen som man kan sende på sms og være med i trekning om å vinne ting. Eneste som er synd er at det er vanskelig å komme seg dit uten bil, så jeg er avhengig av å henge meg på noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Silfen skrev:

Ja, hadde omvendt tsnitt i januar. Må, privat iallfall, selv om det dekkes offentlig, ha BMI på under 30. Jo lavere, nesten, jo bedre. Selv var jeg godt innenfor og ble ikke spurt om vekt engang, selv om jeg hadde høyere BMI ved søknad enn ved godkjenning. Fettprosenten har jeg ikke hørt snakk om engang, og aner ikke hvor min fettprosent ligger heller. Jeg antar at jeg muligens tror den er høyere enn den kanskje er grunnet all løshuden, for det var nesten ikke underhudsfett på magehuden sa kirurgen etter bukplastikken.

Åkaj, så så lenge den i alle fall er under 30, har jeg en sjans til å få det, da. Tar det selvsagt opp med legen når det nærmer seg litt mer, men er greit å vite hvor man skal begynne å legge fokus.

Grunnen til at jeg spør om fettprosent, er fordi jeg har gigapupper (de vokste noe vanvittig etter svangerskapene, og så trakk de seg aldri tilbake), og det forhøyer jo både fettprosent og BMI. Men om det i hovedsak er om å komme under 30, skal det være mulig å komme seg dit uten å måtte bli undervektig for å kompensere for puppene. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gigapupper, så ser de jo på det. Om det er slik at de er absurde. Så kan du jo bare søke om reduksjon i tillegg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, uups....men ja: det var nok sånn kabelbane vi tok da :fnise: Jeg er virkelig helt grønn når det kommer til Bergen og fjell... 

Men nå blir det nok dessverre lenge til neste bergentur, faren min har solgt huset og flyttet derifra :( 

Kanskje en vakker dag så vil en av mine døtre studere der... Eldste stikker til vakre Trondheim til høsten, så jeg får holde en knapp på yngstejenta når den tid kommer. Selv om hun påstår at hun aldri vil flytte hjemmefra for hun trives så godt her hjemme..

Høres spennende ut med Veten opp da! Og litt skummelt med to stk PT.....Blir alltid litt nervøs sammen med folk som er PT jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at han har flyttet da. Hvem gjør sånt? Dere får feriere her i stedet. ;)

Jeg kjenner heldigvis PTene fra før, sånn på privat basis, så det er ikke like skummelt som om det hadde vært sånne ukjente fæle som er ute i treningsoppdrag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Silfen skrev:

Har du gigapupper, så ser de jo på det. Om det er slik at de er absurde. Så kan du jo bare søke om reduksjon i tillegg. ;)

Ja, jeg må det. Legen min er helt sikker på at jeg får reduksjon. Jeg er vel oppe i J-cup nå... Startet på D i første svangerskap... Det er litt kjipt, da, det legger noen ubehagelige begrensninger på meg. Men får se hvor mye pupp det er igjen etter slankeprosjektet. =P

Har du noen gode tips, som ikke innebærer å holde seg helt unna sjokkis? =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme tips som alle andre; kosthold er 80 % av vektnedgang. Spesielt om man har begrensninger mtp aktivitet. Man kan gå ned så og si all overvekt med kost alene, men man kan gå opp igjen og. Beste er å få hjelp utenfra om man er overvektig, opphold på et eller annet sted, få inn gode rutiner, ha noen som backer en på veien. Aldri tenke slankekur, tenke at det du spiser er slik du skal kunne spise for alltid og alltid. Same shit som alle messer om, ikke sant. Men det er jo en sannhet i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. =) Joda, har hørt det før, men det er på en måte annerledes å høre det fra noen som faktisk har prøvd det, enn å høre det fra treneren min, som alltid har vært fit. =P

Så sommeren blir rolig for deg, da? =) Du får ta det igjen neste sommer. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har slanket meg mange ganger før. Og alltid ved kostholdsendring. Har aldri begitt meg ut på en kur i hele mitt liv. Og det funker med kosthold, det gjør det. Men man må være motivert. Selv har jeg gått opp igjen hver gang og til slutt ga jeg faen og ble smellfeit. Det er enklere å ta tak når man ikke er helt ute på ville veier, men hvem har sagt at mennesker er logiske alltid. Da hadde vi vel ikke blitt overvektige i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. For min del er det trøstespising. Har fått problemer med knærne, sånn at jeg ikke kan gjøre noe fornuftig. Kan ikke gå turer, engang. Og det har vært en sånn nedtur, at jeg rett og slett trøstet meg med mat. Men nå er humøret på vei tilbake, og det ser ut til at knærne mine har en diagnose (så kan hende det er behandling =D). Så det lysner igjen. Merker det at jeg har spist mindre i det siste. =)

Har ikke egentlig slanket meg før, men har holdt på lenge, da. Uten spesielt gode resultater. =P Er skikkelig dårlig på slanking...lol.

Men i mellomtiden skal jeg sitte her og lese om fjellturene dine. Om ikke annet, holder jeg lysten til å komme i gang med treningen min oppe. Rett og slett fordi det ser vond-godt ut. =P Og det er jo trening, også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...