Gå til innhold

Arrangere parring av katter, hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en  rød orange langhåret hankatt.

Hvordan jeg fikk han?
Jeg stjelte den 10 minutter før han ble  drept, sammen med den ene søsteren.
De 3 andre kattebarna ble drept - Moren gikk igjen "fri" uten å bli sterilisert!
Jeg sa aldri til han som skulle kakke desse to, at det var jeg som tok de, jeg var bare på rett sted, til rett tid.
 

Jeg skulle ALDRI ha katt, aldri.
Nå sitter jeg med verdene fineste katter ( i mine øyne ) og skal aldri gi de fra meg.
Begge  kastrert og sterilisert, nettopp fordi jeg ikke vil gi noen kattunder denne skjebnen som mine to hadde fremfor seg.

Jeg støtter ikke avl av katter, nettopp fordi, en kan aldri vite hvem som tar over kattene. ( men det kan en nå heller aldri med barn heller.. siden barn og katter tydeligvis blir samme greia her inne???? ) 
De som VIL ha katt og vil ta vare på , tenker jeg søker dyrebeskyttelsen eller finn. 

 

Men velger du å få kattunger på katten din, HÅPER jeg av hele meg at du sørger for at det er noen som vil ha de, og som IKKE dumper de og setter de bort! At du følger  kattene videre selv om du gir de bort! =)


 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 6f554...84f

Nei, det er ikke logisk feilslutning.

Jo fler som setter kattunger på katten sin, om så bare en eneste gang, før de steriliserer, er med på å opprettholde flyten av katter som venter på hjem. Dette fordi det er så fantastisk mange som gjør det, bare fordi deres katt er så "fin". Så har man, desverre, ingen garanti for at alle de 5 kattungene katten får, får en varig og godt hjem. Det holder med at en av de enten blir flytta fra, ikke kastrert osv, så har man det gående.. 

Anonymkode: 43a4a...959

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tussi84 skrev:

Jeg blir helt matt av svarene i denne tråden jeg. Jeg er også for kastering steralisering av katter, men uansett hva jeg mener så er det ikke dette ts ønsker svar på. Det virker som folk dømmer henne til å være et dårlig menneske eller enda verre en kattemorder om hun velger å få et kull til tross for at det kryr av hjemløse katter der ute. Kan man ikke heller faktisk svare på hennes spørsmål istedenfor å være spydige? 

Og på en annen side. Hva vil skje om alle kastrerer kattene sine? Ja det er nok av katter å allerede ta av som ikke har et hjem nå , men om noen år da? om alle er sterilisert så blir det jo ikke nye katter om 10 til 20 år når alle de kastrerte kattene er døde. Hvordan skal egentlig avling framover foregå om alle katter skal være kastrert. 

Det ER fullstendig forkastelig forslag  TS kommer med så der er vel fortjent at TS får svar på tiltale!  En skam er det og engang vurdere dette!  Ingen med et hjerte for katter ville tenkt tanken! TS-  SKJERP DEG.

Anonymkode: c5f8e...a82

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forkastelig å ønske at katten får et kattungekull fordi det er alt for mange hjemløse katter og så lenge folk fortsetter å la kattene få unger fordi folk har lyst så kommer det problemet til å vedvare. Så lenge samtlige av dyrevernorganiasjonene i landet har sprengt kapasiteten i forhold til å ta inn villkatter så bure enhver ansvarlig katteeier ikke bidra til å øke problemet.

Å trekke sammenligning med det å få barn blir helt på jordet for menneskebarn er ikke katter.

Anonymkode: 2375c...689

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptil 30 000 er det vist!  

Anonymkode: c5f8e...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk litt på hvor mye jobb det er å ha kattunger i 12 uker. Snakker av erfaring. Den første satt fast under fødsel, måtte ha veterinær på telefon da det ikke bare er å dra den ut. Han måtte i tillegg ha flaske hver andre time den første uken. De skal også veies en gang i døgnet for å følge med om de drikker nok melk.

I tillegg skal huset "barnesikres"; planter, pyntegjenstander, ledninger og gardiner bør ryddes bort. Det kommer også til å gå unna mye mer sand og mat enn du tror! Ble overrasket selv. Når ungene er ca 4 uker begynner de så smått å spise våtfor. Da kan de fort få diare, det fikk mine. Blodig sådan. Det ble en del utgifter hos dyrlege for å si det pent. Øyebetennelse er svært vanlig i perioden de åpner øynene, les deg opp på det. Kjøp inn sterile kompresser, øyebadevann, tisselaken til fødselen, gummihansker o.l. Lurt å ha Zoolac mot diare også (til de skal spise fast føde). Husk at kattungene ikke kan ha kattesand som klumper, da de smaker på den. Anbefaler katteperler eller havregryn. Kjøp en utstillingsdo, da de har veldig lav kant.

Og håper du er glad i å vaske hus, de roter! Om du velger å gjennomføre (støtter resten i tråden her som sier nei), les deg opp mest mulig på forhånd på fødsel og kattunger. Gjerne finn hjem på forhånd, og skriv kontrakt med de nye eierne. Kattemor bør ha vaksine før hun blir parret pga antistoffer. Ungene skal også ha i uke 12 og 16, deretter årlig.

Jeg har rasekatt bare for å ha det nevnt. Helsesjekket opp og ned i mente før parring.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og TS : jeg  har til daga dato ikke møtt et eneste menneske som er opptatt av dyrevern/katter i  de tre verdensdelene jeg bor og operere I, som kunne kommet med et slikt forslag. Pussig du. 

Anonymkode: c5f8e...a82

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Skylines skrev:

Tenk litt på hvor mye jobb det er å ha kattunger i 12 uker. Snakker av erfaring. Den første satt fast under fødsel, måtte ha veterinær på telefon da det ikke bare er å dra den ut. Han måtte i tillegg ha flaske hver andre time den første uken. De skal også veies en gang i døgnet for å følge med om de drikker nok melk.

I tillegg skal huset "barnesikres"; planter, pyntegjenstander, ledninger og gardiner bør ryddes bort. Det kommer også til å gå unna mye mer sand og mat enn du tror! Ble overrasket selv. Når ungene er ca 4 uker begynner de så smått å spise våtfor. Da kan de fort få diare, det fikk mine. Blodig sådan. Det ble en del utgifter hos dyrlege for å si det pent. Øyebetennelse er svært vanlig i perioden de åpner øynene, les deg opp på det. Kjøp inn sterile kompresser, øyebadevann, tisselaken til fødselen, gummihansker o.l. Lurt å ha Zoolac mot diare også (til de skal spise fast føde). Husk at kattungene ikke kan ha kattesand som klumper, da de smaker på den. Anbefaler katteperler eller havregryn. Kjøp en utstillingsdo, da de har veldig lav kant.

Og håper du er glad i å vaske hus, de roter! Om du velger å gjennomføre (støtter resten i tråden her som sier nei), les deg opp mest mulig på forhånd på fødsel og kattunger. Gjerne finn hjem på forhånd, og skriv kontrakt med de nye eierne. Kattemor bør ha vaksine før hun blir parret pga antistoffer. Ungene skal også ha i uke 12 og 16, deretter årlig.

Jeg har rasekatt bare for å ha det nevnt. Helsesjekket opp og ned i mente før parring.

Hvorfor skriver du slike helt åpenbare ting til meg? Jeg har hatt katter og kattunger før, hund også. Familien min har alltid hatt husdyr, pluss at jeg er vokst opp på gård og har erfaring med større dyr også. Tror nok jeg vet mer om kattehold enn de fleste.

Anonymkode: 6f554...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du slike helt åpenbare ting til meg? Jeg har hatt katter og kattunger før, hund også. Familien min har alltid hatt husdyr, pluss at jeg er vokst opp på gård og har erfaring med større dyr også. Tror nok jeg vet mer om kattehold enn de fleste.

Anonymkode: 6f554...84f

Hvordan kan jeg vite det? Om jeg først svarer på en slik tråd, så velger jeg å gi deg de rådene jeg kan. Du kommer langt med litt normal høflighet ovenfor folk som bare gir deg råd.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Skylines skrev:

Hvordan kan jeg vite det? Om jeg først svarer på en slik tråd, så velger jeg å gi deg de rådene jeg kan. Du kommer langt med litt normal høflighet ovenfor folk som bare gir deg råd.

I like måte. Du kommer også langt om du faktisk leser åpningsinnlegget i tråder du skriver i.

Anonymkode: 6f554...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I like måte. Du kommer også langt om du faktisk leser åpningsinnlegget i tråder du skriver i.

Anonymkode: 6f554...84f

Kan du vise meg hvor i åpningsinnlegget ditt kunnskapen din kommer frem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg overhodet ingen ekspert på katteavl. 

Men så vidt jeg vet, er det ingen garanti for farge og lengden på pels når det gjelder huskatter, uansett hvor pene og søte de er. 

Jeg var uheldig å få et kattungekull for noen år siden (ventet med kastrering fordi veterinæren sa jeg skulle vente, og det var et meget dårlig råd). Mor og far (altså kattene) var begge tigerstripet og korthåret, og fikk 1 svart semilanghåret, 1 svart/hvit som lignet på en panda, og 3 tigrete. Så hvor den semilanghårete kom fra, vet da ingen. 

TS, ikke gjør dette. Det er nok av utrolig vakre katter og kattunger allerede som trenger et godt hjem. I bortimot alle farger og type pels. 

Anonymkode: 221b9...890

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan svare på det du spør om: Du stenger katta di og hankatta inne på et rom når katta di har løpetid og så får du håpe at hankatten gjør det han skal.

Anonymkode: 2375c...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut dette, TS. 

Anonymkode: 9b203...17b

Nei, åpner ikke en link lagt ut av noen som ikke engang er anstendig nok til å forklare hva det er.

Anonymkode: 6f554...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og avsporinger, samt svar til alt dette. 

Nordvesta, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fortsatt på om du kan ta utgiften om det ender i keisersnitt?

Planlagt koster mye, men haste keisersnitt er enda dyrere. I Oslo ligger det på 32.000,- og på "bygda" 12.000,-

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å stusse over hele greia her jeg.... 😳

Anonymkode: 2b968...c5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for all del at du ikke går for denne metoden, det er så utrolig synd at katter skal komme til verden på et så ukontrollert vis. Forhåpentligvis innser du etter hvert at dette ikke er riktig, jeg tror alle kan forstå det innerst inne :-)

Her er noen nydelige kattunger lagt ut på finn for få minutter siden, annet kattungekull her, voksen maine coon med stamtavle og full pakke her, annen kattunge her, alle i forskjellige varianter av rød. Alle disse er lagt ut det siste døgnet, og markedet er virkelig stappfullt av både huskatter og rasekatter fra før av. Ikke bring flere til verden unødvendig :-)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...