Gå til innhold

Spm ang paralgin forte og dette med 6 timer imellom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det står i pakningsvedlegget at det skal være 6 timer mellom hver dose, men legen min har sagt jeg kan ta to stk inntil 3 ganger daglig. Jeg bare lurer på om det spiller noen rolle om jeg tar 1 tablett, venter 3 timer og tar 1 tablett til i stedet for å ta 2 tabletter og venter 6 timer? Jeg tok 1 tablett for tre timer siden og nå har jeg så sterke smerter igjen at jeg tror jeg stryker med snart. Hvis jeg tar to på en gang blir det alt for mye på en gang synes jeg så jeg blir veldig svimmel og sløv, derfor tok jeg bare 1 for 3 timer siden.

Anonymkode: e158d...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne type spørsmål er forbudte på forumet. Kontakt legen din.

Anonymkode: 36a51...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring apoteket, de elsker å svare på sånt

Anonymkode: 1dbbb...9d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Doseringstips er forbudt på forumet, ikke spm der resultatet uansett ikke vil være skadelig. Det er ikke skadelig om jeg tar 1 tbl og venter 3 timer og tar en til i stedet for 2 tbl og vente 6 timer. Derfor spør jeg. Legen min er ikke på jobb nå. Skal ikke dit før i morgen og det er nå jeg har smerter.

Anonymkode: e158d...912

Det er ikke din vurdering.

Du får heller ikke kvalitetssikrede råd her. Jeg har sett mange råd her som har vært både feil og direkte helseskadelige. Forumreglene gjelder dessuten doseringstips i sin alminnelighet, og det er ikke noen differensiering her.

 

Jeg har rapportert tråden din.

Hvis legen din ikke er tilgjengelig kan du henvende deg til legevakt eller apotek.

Anonymkode: 36a51...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står i pakningsvedlegget at det skal være 6 timer mellom hver dose, men legen min har sagt jeg kan ta to stk inntil 3 ganger daglig. Jeg bare lurer på om det spiller noen rolle om jeg tar 1 tablett, venter 3 timer og tar 1 tablett til i stedet for å ta 2 tabletter og venter 6 timer? Jeg tok 1 tablett for tre timer siden og nå har jeg så sterke smerter igjen at jeg tror jeg stryker med snart. Hvis jeg tar to på en gang blir det alt for mye på en gang synes jeg så jeg blir veldig svimmel og sløv, derfor tok jeg bare 1 for 3 timer siden.

Anonymkode: e158d...912

Dette skal du snakke med legen eller apoteket om. Vi er ikke kvalifisert til å svare på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet og stengt pga diskusjon om dosering av medisiner. Dette må tas med helsepersonell.

Alice i Eventyrland, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...