Gå til innhold

Trebarnsmor mister jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2016/05/25/nyheter/innenriks/rygge/rygge_lufthavn/politikk/44334328/

 

Og så? For noe føleri denne typen journalistikk legger opp til. Det er da ikke mer synd på henne enn alle andre som mister jobben sin?

Velger man å få tre barn før man er 25 år burde man kanskje ha planlagt slik at man har en plan b. Dessuten vil hun få dagpenger i to år og kan søke seg ny jobb, eventuelt kan hun ta studielån og bli sykepleier eller noe annet som sikrer en jobb etterpå.

Anonymkode: 90fc1...54e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt. Hun mister jobben på grunn av meningsløst fjotteri. Flyseteavgiften er negativ for miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ansvar eksisterer ikke i de fleste journalisters verden og føleri er det som sikrer klikk og inntekter. Ikke fakta. 

Anonymkode: 20036...010

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.dagbladet.no/2016/05/25/nyheter/innenriks/rygge/rygge_lufthavn/politikk/44334328/

 

Og så? For noe føleri denne typen journalistikk legger opp til. Det er da ikke mer synd på henne enn alle andre som mister jobben sin?

Velger man å få tre barn før man er 25 år burde man kanskje ha planlagt slik at man har en plan b. Dessuten vil hun få dagpenger i to år og kan søke seg ny jobb, eventuelt kan hun ta studielån og bli sykepleier eller noe annet som sikrer en jobb etterpå.

Anonymkode: 90fc1...54e

Det var det at hun er 25 og har 3 barn du egentlig ville kritisere, ikke sant?

Anonymkode: cec11...32f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir provosert når antall barn man har blir brukt som mål på hvor viktig man er, og hvor mye man er verd som menneske. 

Å få barn og ta økonomisk ansvar for dem er et valg man tar. 

For meg ville det vært mye verre å miste jobben da jeg var enslig og barnløs, enn nå når jeg har mann og barn. Nå har jeg en mann med god nok inntekt til å betale regningene alene om det så måtte være. Da jeg var enslig hadde jeg antageligvis måttet flytte om jeg hadde mistet jobben. 

 

Anonymkode: e033b...86d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.5.2016 at 12.52, AnonymBruker skrev:

http://www.dagbladet.no/2016/05/25/nyheter/innenriks/rygge/rygge_lufthavn/politikk/44334328/

Velger man å få tre barn før man er 25 år burde man kanskje ha planlagt slik at man har en plan b. Dessuten vil hun få dagpenger i to år og kan søke seg ny jobb, eventuelt kan hun ta studielån og bli sykepleier eller noe annet som sikrer en jobb etterpå.

Ikke alle som sitter med en ekstrajobb i bakgrunn å bytte til når miljøaktivistene bestemmer seg for å la din jobb bli offer for deres samvittighet. 

Skjønner godt at det er surt. 

Venstre bør i alle fall ikke snakke om jobbskapning i sin valgkamp. Det er ganske klart at norske arbeidstakere betyr ingenting for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel først og fremst Ryanair og Rygge flyplass som er problemet. Drive en flyplass på basis av kun ett flyselskap - hvor lenge kunne dette vare? Norwegian har forlatt Rygge. Det samme med DAT og andre selskaper. Passasjergrunnlaget er tynt for en flyplass i Østfold, som ligger kun 1,5 time unna Norges hovedflyplass. Det er rart at flyplassen i det hele tatt ble bygd i sin tid. 

I Dagens Næringsliv kan man lese artikkel med lederen for Parat, som organiserer mange ansatte i luftsektoren. Han mistenker at flyseteavgiften er et påskudd for å si opp avtalen med Rygge:

https://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2016/05/25/1415/tror-ryanair-ville-ha-kuttet-p-rygge-uansett

Typisk media og finne enkeltindivider, og vinkle historien på en måte som passer. Kvinner og barn er generelt veldig populært. 

Anonymkode: cf73d...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...