Gå til innhold

Jeg er så lei av at stedatteren er "kjæresten" til faren sin....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo an på når på året man er født. Barnet mitt går i sjette klasse, og fyller 12 år første semesteret i syvende klasse. Men mange av de andre barna har allerede fylt 12 :) *pirk, pirk* 

Anonymkode: 0824f...9eb

Jeg var 12 år i 8 klasse! Litt OT, men de begynner vell I 8 klasse det året man fyller 13, så hvordan kan man da være fylt 12 år før 7 klasse? De som er 12 i sjetteklasse vil jo da fylle 14 i løpet av siste semester 7 klasse/første semester 8 klasse? :rolleyes: Det kan godt hende jeg bommer helt, svarer I halvsøvne :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, puffy123 skrev:

Jeg var 12 år i 8 klasse! Litt OT, men de begynner vell I 8 klasse det året man fyller 13, så hvordan kan man da være fylt 12 år før 7 klasse? De som er 12 i sjetteklasse vil jo da fylle 14 i løpet av siste semester 7 klasse/første semester 8 klasse? :rolleyes: Det kan godt hende jeg bommer helt, svarer I halvsøvne :fnise:

Nå begynner jo barna det året de fyller 6. Så mitt barn var 5 1/2 da hun startet i første, og nå er hun 11 1/2 og går i sjette :)

Anonymkode: 0824f...9eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, puffy123 skrev:

Jeg var 12 år i 8 klasse! Litt OT, men de begynner vell I 8 klasse det året man fyller 13, så hvordan kan man da være fylt 12 år før 7 klasse? De som er 12 i sjetteklasse vil jo da fylle 14 i løpet av siste semester 7 klasse/første semester 8 klasse? :rolleyes: Det kan godt hende jeg bommer helt, svarer I halvsøvne :fnise:

Fullt mulig det. Barna født i 2004 blir 12 år i år, og disse går i 6. klasse. Noen av dem har fylt 12 allerede. 

De som er født i 2003 fyller 13 i år, og begynner i 8. klasse til høsten. De som er født sent på året, vil ennå være 12 år når de begynner. Det er altså mulig å være 12 år både i 6, 7, og 8. klasse ;) Men ikke for samme barnet, selvsagt ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt råd er å ikke få barn om man er avhengig av egentid. Så neste er å ikke finne en partner som har barn fra før. Problemet løst ☺

Anonymkode: 178f8...0a1

Det har vell absolutt ingenting med denne tråden å gjøre..??

Anonymkode: 300ae...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Den 26. mai 2016 at 9.26, AnonymBruker skrev:

Ikke vi heller.. Men det er jo en annen sak... Først og fremst så ønsker jeg at jenta kan ha ette normalt liv, uten "kjæreste"... 

 

Nå spekulerer du vell mye..  Jeg har aldri tenkt å komme foran ungen.. Jeg har da barn selv, og er fullt klar over at barna våre er  vi elsker over alt.. MEN.. jeg sitter ikke å kliner med barnet mitt hele dagen fordi...

Er du klar over hvor lange ører barn på den alderen har?? Man kan ikke si NOE, uten at de hører det, og ofte går det videre til moren.. i vårt tilfelle..

Anonymkode: 300ae...716

 

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skriver at NÅR barnet gjør noe galt, skriver på veggen, kaster noe hardt med vilje etc, så får hun trøst fordi hun gråter om hun blir snakket til. Er det virkelig normalt å trøste/dulle med barnet når de har gjort noe galt? Om hun ødelegger en leke (med vilje) går det fra kjeft til trøst til at far sier at han kan kjøpe en ny sånn leke til henne.... 

Hun utnytter at far duller med henne og ja, jeg prøver å få far til å sette grenser og se hvordan hun har han rundt lillefingeren. 

Har skjønt at det er vanlig å dulle ekstra med skilsmissebarn fordi det er så forbasket synd på dem at de har splittet hjem. Men her bør foreldre skjerpe seg. Jeg var selv skilsmissebarn og har vært så heldig å få grenser på begge sider. 

Anonymkode: cc153...6df

Det burde være obligatorisk for alle småbarnsforeldre som overhodet vurderer å skille seg, å lese slike tråder. Er jo prakteksempel på at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Helt jævlig å lese hvor nedlatende og spydige disse stemødrene er ovenfor barna. Oser jo av forrakt og misnøye på lang vei. Hadde klamret meg fast i min biologiske foreldre jeg også, om jeg var syv eller tolv år, og måtte bo med noen som hadde så lite empati og tålmodighet med meg. 

 

Den 26. mai 2016 at 12.07, AnonymBruker skrev:

Dere får snakke sammen om viktige saker 50% av tiden hun ikke er der. Eventuelt når hun har lagt seg. 

Jeg var stemor jeg også til ei jente fra hun var 12-15 og etterhvert fant vi på ting sammen etterhvert som jeg ble godtatt av henne. Det var kjempekoselig å ha familie helger til over midnatt på hytta med masse spill og diverse godt å spise. 

Jeg hadde ho tross alt mannen fot meg selv den andre halvparten så det skulle bare mangle at jeg ikke skullr tålr at far og datter hadde et nært forhold 😊 

Det ble slutt fordi jeg villr flytte nærmere min familie pga sykdom. 

Og du, hvorfor ikke bryte isen med å dra frem noe spill, lage srn taco alle sammen ilag eller se en familiefilm? 

Pappan har to armkroker, en til deg og en til henne 😉😉

Anonymkode: 4a921...754

SE OG LÆR!!! 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bokstavelig tvang min stedatter å begynne med idrett. Hun gadd ingenting. Ville bare sitte med oss i sofaen. da fikk jeg nok og kjørte hente til og fra treninger. Hun protesterte og hver gang klarte jeg å få henne på treningen. 

Nå ler vi av hele greia. Hun går på idrettslinje og spiller på topplag. 

Av og til trenger de en liten push for å finne noe de liker. Inviter venner, lag en liten party, få henne op noe aktiviteter osv.

 

 

 

Anonymkode: 1f471...eae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...